Tudor Black Bay Fifty-Eight

Satte meg opp på ventelisten for en BB58 med lenke, med beskjed at jeg var siste på listen. :)
Så da er det bare å belage seg på litt ventetid. Jeg skjønner at denne modellen er godt mottatt blant entusiaster, samtidig håper jeg at det ikke er snakk om ventetid tilsvarende sport modeller fra Rolex.

MEN snakker vi her om et dusin måned eller et par dusin måned i ventetid? -Noen som har kjennskap/ estimat til en realistisk ventetid på denne modellen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Satte meg opp på ventelisten for en BB58 med lenke, med beskjed at jeg var siste på listen. :)
Så da er det bare å belage seg på litt ventetid. Jeg skjønner at denne modellen er godt mottatt blant entusiaster, samtidig håper jeg at det ikke er snakk om ventetid tilsvarende sport modeller fra Rolex.

MEN snakker vi her om et dusin måned eller et par dusin måned i ventetid? -Noen som har kjennskap/ estimat til en realistisk ventetid på denne modellen?

Jeg ble forespeilet 6-12 mnd
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø og titan
Fant to nye naturlige bilder som kan være av interesse. Ingen tvil om at dette vil være en pen klokke.
Tudor Black Bay Fifty-Eight (2).jpg
Tudor Black Bay Fifty-Eight (1).jpg
 
Har forespurt alle forhandlere her til lands ganske nylig, og det ser dårlig ut for oss som har sittet på gjerdet en stund. 2019 ble jeg forespeilet dersom jeg fikk satt meg opp på listen (som nå er stengt de fleste steder). Får håpe at gjengen med verdens største håndledd lar disse gå videre ganske kjapt.
 
Får håpe at gjengen med verdens største håndledd lar disse gå videre ganske kjapt.
+1

"While most watch companies will sell a bracelet watch with a very long bracelet to be sized down, the stock bracelet on the Fifty-Eight is pretty small; it just barely fit on my 7.75-inch circumference wrist and felt uncomfortably snug."
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
+1

"While most watch companies will sell a bracelet watch with a very long bracelet to be sized down, the stock bracelet on the Fifty-Eight is pretty small; it just barely fit on my 7.75-inch circumference wrist and felt uncomfortably snug."

Herlig! Tenkte mest på diameteren på kassen som sikkert kommer til å sjokkere de som eventuelt synes at den vanlige black bay er liten og nett. Satser på leveranser på bruktmarkedet i juli-august, og at de forhåpentligvis ikke går over nypris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
+1

"While most watch companies will sell a bracelet watch with a very long bracelet to be sized down, the stock bracelet on the Fifty-Eight is pretty small; it just barely fit on my 7.75-inch circumference wrist and felt uncomfortably snug."
Det er samme med North Flag, måtte kjøpe ledd for en liten formue for å bruke lenken.
 
Nå vel, mine herrer, så er da 7.75 tommer 19,685cm.
Det er ikke altfor lite, og jeg hadde vel således ikke holdt pusten.
Om den er stram på 7.75" så tror jeg nok at 7.5" er den tiltenkte størrelsen noe som virker som "normalen" når man shopper klokkereimer. Med tanke på antall klokker på over 42mm i diameter som omsettes på bruktmarkedet, så tyder det på at det er mye grove håndledd der ute. Det er iallefall lov å håpe.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Satser på leveranser på bruktmarkedet i juli-august, og at de forhåpentligvis ikke går over nypris.
Med invistor-forestillingene til dags så er jeg spent på dette jeg også. :) Ikke f, om jeg betaler mer på bruktmarkedet enn for en ny i fra butikk. :p
 
Med invistor-forestillingene til dags så er jeg spent på dette jeg også. :) Ikke f, om jeg betaler mer på bruktmarkedet enn for en ny i fra butikk. :p
Er selvsagt helt enig! Dessverre har Tudor blitt ettertraktet for mini-invistorer, og spesielt nå som AD'er ikke vet om de kan dekke etterspørselen.

Jeg tror nok at produksjonen blir såpass at det ikke blir noe mangel på klokker, men det kan jo hende at det tar tid å hente inn etterslepet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø