Tudor Black Bay Fifty-Eight

Medlem
3. okt. 2014
Innlegg
841
Fortjener egen tråd! Er på stadig jakt etter den perfekte hverdagsklokka, og må si denne tikket de fleste bokser hos meg. Får meg tilogmed til å tenke stygge, stygge tanker om å bli en "owg" osv :eek:

Nydelig utseende, perfekt størrelse, no-date, nytt in-house verk, digg lenke, domed crystal, osv osv. Må nok ha en slik... i juli? Noen som har formening om tilgjengelighet og ventetid?

Skjermbilde 2018-03-30 kl. 20.20.44.png
 
Redigert:
Helt enig med deg på alle punkter.. kunne fort vekk vært min owg. Også.
Har dog ingen formening om ventetiden. Kan vel ikke bli like vilt som det er på rolex for tiden vel :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Klokken er aldeles nydelig. Nesten perfekt med 39mm diameter og redusert høyde. Men jeg har et problem med denne som jeg har hatt med alle Black Bay - modellene, og jeg ser også andre har det over her: Kronen som stikker ut og snowflake-timeviseren. Jeg klarer aldri å bli helt fortrolig med dem, og slike småirritasjoner er kanskje nok til at jeg ikke burde kjøpe den. Bortsett fra det synes jeg klokken i seg selv er en ren innertier. Men jeg får vel prøve den på hånden først og se, det er ikke sikkert det ville plaget meg like mye i virkeligheten.

Jeg kan jo skjønne at Tudor mener snowflake-viseren er en del av "arven" som må videreføres, men kunne de ikke f.eks. heller gått overtil en litt mindre sjenerende variant, som den på Longines Hydroconquest. En slik snowflake er mye mindre prangende og gjør mindre ut av seg på skiven.

Uansett, det er tydelig at Tudor tar ting til et nytt nivå med denne. Det skal bli skikkelig spennende å følge med dem fremover, og jeg merker at jeg blir bare mer og mer glad i klokkene de lager. Det mindre MT5402-urverket tyder vel også på at det kan bli inhouse på andre mindre klokkemodeller etter hvert, noe jeg synes er svært positivt. Håper de fortsetter som dette fremover.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Bästa släppet på Basel. Men har sitter det bruna bandet fel på eller skall det vara så? Patek kör väl nå likt på vissa modeller?
Vis vedlegg 86218
Det er nok ingen feil. Jeg har hatt en Heritage Ranger med armbandet påmontert slik som på dette bildet. Hvorfor de gjør det slik vet jeg ikke, men det er kanskje litt «kult» å gå i mot strømmen.

Men hvem kjøper vel en diver på lærreim? :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic og EirikH
Hur många köper en diver och dyker med den ;) är nog betydligt fler som lever sitt liv med kostym och vit skjorta än våtdräkt.

Det er et godt poeng! :) Jeg liker derimot å tenke at jeg når som helst kan hoppe i vannet med den på håndleddet, for jeg svømmer gjerne med diveren, men ekte dykking er nok forbeholdt en liten minoritet av divere, det er sant. Og det skal sies at lærreimen ser veldig fin ut og passer godt til Black Bay 58.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
+ 0,5

#timeviseren
I know, prøver å like «snowflake» viseren, spesielt mot de runde indeksene..
Jeg leste en YouTube-kommentar for et par år siden som totalt forandret synet mitt på timeviseren. Jeg skal gjøre mitt beste på å gjengi kommentaren på orginalspråket. ;)

"A snowflake is the last thing I think of when I see the hour hand. I have always thought of it as a stingray."
Så du skjønner, når jeg ser en snowflake-viser tenker jeg ikke på snøfnugg, hvor annerledes den er, eller at klokken heller burde hatt en mercedes-stjerne.... Jeg assosierer til havet og piggrokker. :rolleyes:


+ Et enkelt nettsøk viser at damer elsker piggrokker.