Jeg kan iallfall gå god for selgeren.. Handlet med han f2f for et par år tilbake - hyggelig fyr!
Jeg har også handlet med han, og han er good to go!
Jeg kan iallfall gå god for selgeren.. Handlet med han f2f for et par år tilbake - hyggelig fyr!
Stort sett bare svada fra "The Snob" igjen.
![]()
Uavhengig av urverk tror jeg iwc sin taktikk er med på å tenne gnisten hos mange som egentlig bare er på jakt etter en klokke som gir kudos på kontoret. De som synes rolex blir for vanlig.
Rolex og iwc er ivrige markedsførere mot b.la seilerne og iwc selger nok en del på at de har mer lekne ur enn rolex, mer gummi.
Så har jo iwc noe av det ypperste på andre enden av skalaen. Derfor faller de ikke igjennom for min del. Noe hublot gjør.
Kansje tør iwc å tenke litt praktisk, og lage klokker som appellerer til de fleste type kunder, og ikke bare oss.... Nerder?
Ja, vi må ikke glemme at hele poenget med snoben er at han skal provosere. Denne diskusjonstråden er et bevis på at han har oppnådd det han ville, og det har vært en moro tråd å følge.
Jeg mener jeg har sett snoben anbefale IWC like ofte som han kritiserer dem.
Jeg liker svært godt Portugese 7 day - det er lett en av de fineste klokkene som blir laget i dag, og de evige kalenderene er kunstverk. Men når jeg står der og skal kjøpe en så dyr klokke, vil jeg nok vurdere andre fabrikker først. Det at IWC ikke selv vil lage innmaten i deres "rimeligste" modeller betyr mye for meg. Jeg ser at dette er en kontroversiell mening her på TS, men det er nå en gang slik. Jeg er selvsagt enig med alle dere som kommer med gode argumenter for at de gjør det slik (finansiere toppmodellene, skaffe brand recognition).
Er det ikke et ETA-basert urverk (2892-A2, http://www.ablogtoread.com/iwc-aquatimer-watch-review/) som sitter i den modellen?