The Speedmaster “Speedy Tuesday” Limited Edition

Vi er vel enige om at flippeparasittene (forøvrig et fantastisk ord!) er noe vi kan klare oss uten, men der det er en mulighet for «snabba cash», så dukker de vel opp.

Synes sunn diskusjon er positivt, og alle har vel en motivasjon for å skaffe seg et ur, enten det er en krone, Speedy eller Panerai. Personlig har jeg vært gjennom mange klokker de siste årene, og Speedyen (som jeg byttet mot @Qwestern sin PAM) forblir en favoritt. Når det kom en LE som var Omegas første online-salg, og jeg selv har jobbet med Internett og kommunikasjon i et par tiår, så var det en nobrainer for min del. I tillegg ser den jo vanvittig bra ut.

Jeg sier ikke at STen som er på vei fra Sveits blir en evig keeper, men sjansen er der. At jeg ikke kommer til å flippe den før plasten er av kan jeg derimot si med en viss sikkerhet.
At du byttet fra deg den Speedyen der er bare utrolig. At jeg solgte den videre er ikke noe bedre. Det er og forblir en klokke jeg virkelig savner. Det var en 3570 som Speedyer flest, men det var noe spesielt der ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: frj
Hvor lenge må en klokke beholdes før det er ok å selge den igjen? Og hbor lenge må en ha eid en klokke før det er greit å selge til det markedet vil kjøpe for? Jeg bare lurer da jeg har solgt klokker etter få dager som ikke falt i smak, noen er solgt etter noen måneder og noen er solgt etter et år eller fire fordi jeg ble lei av klokken eller ville frigjøre kapital til nye klokker. Noen har gått i pluss, andre har jeg tapt noen kroner på.
Jeg mener at man ikke må beholde en klokke en gitt periode før en kan selge den videre. Ting og forandringer kan skje som at den økonomiske situasjonen endres, kona hater deg ENNÅ mer pga nok et innkjøp (selv om du har hatt den en stund! saklig...), du likte rett og slett ikke klokka, 47mm på hånda ble for stort osv osv.. Det jeg mener er de som notorisk bestiller klokker og setter seg på ventelister bevisst for å tjene penger i etterkant, eller kjøper billig for å selge dyrt. Det er jo de samme folka gang på gang. Ikke det at de vil, men noen invitasjon til GTG hjemme hos meg blir det ikke på dem.
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway, frj og Gin
@Gin, du skal få lov til å mene akkurat hva du vil. Jeg får bare en vond smak i munnen av tonen du holder, og spesielt i en tråd hvor mange deler gleden sin over å ha mottatt nettopp dette uret.
Absolutt for mangfold og ytringsfrihet, men tonen her inne (sivilisert sådan) er en av hovedgrunnene til at jeg er aktiv her og ikke andre fora. Men mulig jeg er bare fintfølende og at det er greit å "rakke" ned på urene til andre :)
Men for all del, helt greit å diskutere "re-editions" med minimale forskjeller (som kremt kremt kanskje en god del andre driver med og - les f.eks. Panerai. Men hvorfor ikke melke et marked om man kan...? ;))

Og ang flipping så sier jeg som @TomB; hva er akseptabel tid å eie ett ur? Og hva er akseptabel pris å selge for?
Jeg bestilte ST for over et halvt år siden, har ikke sett den irl. Jeg vet ikke om jeg kommer til å like det eller ei, det finner jeg ut når jeg har hentet. Kan godt hende jeg finner ut at jeg heller vil ha en vanlig speedy, men skjønner at jeg ikke kan selge den for "markedspris" hvis så er tilfellet. For det er "no no"... :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Jeg noterer i mitt stille sinn, og flagger ikke mine synspunkter hva gjelder gold diggere her inne. Har en liste på disse som går i bane rundt mitt horologiske univers.
Noen er stjerner, andre er truende asteroider som sneier vårt planet TS.
 
Kort og greit. Kjøp gjerne et ur DU digger og selg det videre om dette ikke traff deg som du trodde, men ikke med 20-30k fortjeneste - da er du en trader og en dust av en drittsekk som fortjener "crash and burn" i min bok.
I en entusiast tråd som TS, bør de som deltar som kjøpere ha baller nok til å overse "hatere" som meg, hvis de da er sannferdige entusiaster. Hvis ikke, er du i min bok en dust i kategorien "trader" og fortjener all den møkk som treffer deg.
:rolleyes:
Tror vi lar den ligge jeg...
 
Mitt poeng her var egentlig det samme som @Pippen. Meninger må man gjerne ha, men er dette rette tråden til å spre galle? Mange liker denne klokken og har brukt den til å poste informasjon i ventetiden og mange fine bilder av klokken etter at den er mottatt. Hvorfor ikke finne en annen tråd hvis en skal være utelukkende negativ? Post heller noen bilder og kommenter på en saklig måte. Motforestillinger og ulike synspunkter er alltid sunt og interessant, men det er mange måter å kommunisere dem på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Kort og greit. Kjøp gjerne et ur DU digger og selg det videre om dette ikke traff deg som du trodde, men ikke med 20-30k fortjeneste - da er du en trader og en dust av en drittsekk som fortjener "crash and burn" i min bok.
I en entusiast tråd som TS, bør de som deltar som kjøpere ha baller nok til å overse "hatere" som meg, hvis de da er sannferdige entusiaster. Hvis ikke, er du i min bok en dust i kategorien "trader" og fortjener all den møkk som treffer deg.
Så alle og enhver som har ervervet seg et ur, som har steget i verdi, deriblant deg selv og din SD4K, er et fordømt rævhøl om vedkommende selger med en profitt på uret sitt?
Du graver din egen grav med slike uttalelser, for merk mine ord - du kommer til å legge ut din SD, og det skjer aldri i ville verden at du kommer til å legge den ut for et øre mindre enn det du gav. Og det gir deg en profitt på 20-30k kontra for et par år siden. Og da er du like mye 'trader og en dust av en drittsekk, som fortjener å spise bæsj og dø'. Så, lyst til å tone litt mindre flagg kanskje?
 
  • Liker
Reaksjoner: JohanB og Pippen
Så alle og enhver som har ervervet seg et ur, som har steget i verdi, deriblant deg selv og din SD4K, er et fordømt rævhøl om vedkommende selger med en profitt på uret sitt?
Du graver din egen grav med slike uttalelser, for merk mine ord - du kommer til å legge ut din SD, og det skjer aldri i ville verden at du kommer til å legge den ut for et øre mindre enn det du gav. Og det gir deg en profitt på 20-30k kontra for et par år siden. Og da er du like mye 'trader og en dust av en drittsekk, som fortjener å spise bæsj og dø'. Så, lyst til å tone litt mindre flagg kanskje?
Neida:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Så alle og enhver som har ervervet seg et ur, som har steget i verdi, deriblant deg selv og din SD4K, er et fordømt rævhøl om vedkommende selger med en profitt på uret sitt?
Du graver din egen grav med slike uttalelser, for merk mine ord - du kommer til å legge ut din SD, og det skjer aldri i ville verden at du kommer til å legge den ut for et øre mindre enn det du gav. Og det gir deg en profitt på 20-30k kontra for et par år siden. Og da er du like mye 'trader og en dust av en drittsekk, som fortjener å spise bæsj og dø'. Så, lyst til å tone litt mindre flagg kanskje?
Litt det som er poenget mitt. Vi kaster stein i glasshus hele gjengen :D
 
Klokka er definitivt grisekul! Provokasjonen er søken etter en rask profitt. Hvor skulle jeg ellers respondere enn i denne tråden?

Start en ny tråd om parasitter, flippere og andre du misliker. Da kan de som vil lese og poste der.
 
Ærlig talt @Gin (!) Syns du er vel teatralsk nå :confused:
Er vel kanskje rødvinen som taler i tunger nå.
Liker ikke når du snakker ned respekterte sp’ere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen