The Speedmaster “Speedy Tuesday” Limited Edition

Grattis:) 1171 24/7....
Kona var enig med deg, så da ble det 1171 skrangling ;) Tusen takk til Bjerke Karl Johan for lynrask levering, masse nye stjerner i en ellers så stappfull bok!
IMG_3529.JPG
IMG_3532.JPG
 
Kona var enig med deg, så da ble det 1171 skrangling ;) Tusen takk til Bjerke Karl Johan for lynrask levering, masse nye stjerner i en ellers så stappfull bok!
Vis vedlegg 61254 Vis vedlegg 61253
Endelig noen bilder som yter denne klokka rettferdighet. Ser helt killer ut på 1171, og på de bildene du la ut i går, så ser jo originalreima riktig så bra ut også; tipper den vil bli veldig kul med litt bruk. Nå kan godt min dukke opp snart også, altså! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Endelig noen bilder som yter denne klokka rettferdighet. Ser helt killer ut på 1171, og på de bildene du la ut i går, så ser jo originalreima riktig så bra ut også; tipper den vil bli veldig kul med litt bruk. Nå kan godt min dukke opp snart også, altså! :)
Bare å glede seg. Sjelden jeg har sett noe så flott live, må være kona :)
 
Jeg skjønner ikke hypen rundt dette Speedy Tuesday uret.
Har du selv bestilt det hos Omega og hentet det ut til listepris hos en AD, så javel - det er sikkert stas det.
Jeg personlig ville heller spart 10.000.- og kjøpt en vanlig Speedy levert i en stor "måneboks".

Det jeg imidlertid ikke skjønner noen ting av, er at noen virkelig gidder å betale +20-30k ekstra i lomma på noen griske "tradere" for å skaffe seg dette uret i annenhåndsmarkedet.

Ville jeg absolutt hatt et ur med et slik utrykk, så ville jeg heller valgt dette:
Vis vedlegg 61431
Men så fint da. Tror ikke det er noen som skal tvinge deg til å kjøpe den heller...

Som i alle andre sammenhenger her i livet Gin, så MÅ man ikke absolutt uttale seg om alt. Jeg tror vi alle har skjønt at du hverken liker prisøkning eller uret.
Noen liker Speedy Tuesday, noen ikke. Det er en limitert modell hvor etterspørselen overstiger tilbudet som igjen gir prisøkning. Deal with it!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Callahan
Men så fint da. Tror ikke det er noen som skal tvinge deg til å kjøpe den heller...

Som i alle andre sammenhenger her i livet Gin, så MÅ man ikke absolutt uttale seg om alt. Jeg tror vi alle har skjønt at du hverken liker prisøkning eller uret.
Noen liker Speedy Tuesday, noen ikke. Det er en limitert modell hvor etterspørselen overstiger tilbudet som igjen gir prisøkning. Deal with it!

Istedenfor å egge opp til en real kamphanefight, er det ikke kult da at folk ulike tanker rundt denne hobbyen? Dette er en lidenskap, iallefall for meg, så jeg syns det er flott at folk har forskjellige favoritter og ulike preferanser :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jensen92 og Gin
Istedenfor å egge opp til en real kamphanefight, er det ikke kult da at folk ulike tanker rundt denne hobbyen? Dette er en lidenskap, iallefall for meg, så jeg syns det er flott at folk har forskjellige favoritter og ulike preferanser :)
Helt riktig, men poenget var at smaken er forskjellig, han trenger ikke spre eder og galle bare fordi han ikke liker den.

Det er som å melde seg inn på TS og rakke ned på at folk bruker mye penger på klokker...
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Helt riktig, men poenget var at smaken er forskjellig, han trenger ikke spre eder og galle bare fordi han ikke liker den.

Det er som å melde seg inn på TS og rakke ned på at folk bruker mye penger på klokker...
Joda, jeg ser den. Men litt kritikk og ulike ytringer tåler vel alle :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Tror du hadde skjønt hypen om du hadde sett denne live :) Hvorfor noen flipper denne ved første øyekast, er for meg helt uforståelig o_O
Vis vedlegg 61524
Et flott ur - bevares.
Jeg har jo eid noen Speedy's selv, så jeg kjenner jo uret meget godt og går nå enda en gang med lyst til å få et nytt inn igjen.

Greia er bare det at uansett hvor mange limiterte versjoner Omega gulper opp rundt dette temaet, så er og blir dette et enkelt ur med et enkelt verk og ikke noe one-off haute manufacture, som enkelte spekulanter fremstiller det som.
De mange varianter av uret forer bare "pin-samlere" og dertil følgende spekulanter og tradere. Det er det jeg ikke klarer å forstå, når det egentlig er den originale Speedy m/hesalitt som er verdt å eie.
En sann entusiast og samler vil søke de små, men viktige produksjons forskjeller innenfor evulosjonen av denne originalen, ikke de etterhvert uendlige mange "tivoli versjonene". JM2C som selvfølgelig ingen andre trenger å være enige i.
At enkelte også mener at jeg ikke burde mene noe om så mye og heller holde kjeft om jeg ikke kan komme med "heia rop" er helt greit, men er noe jeg ikke bryr meg om i det hele tatt.
Hvis det blir slik, så blir TS etter mitt skjønn like tannløst og dørgende kjedelig som TRF og Paneristi har blitt.
 
Et flott ur - bevares.
Jeg har jo eid noen Speedy's selv, så jeg kjenner jo uret meget godt og går nå enda en gang med lyst til å få et nytt inn igjen.

Greia er bare det at uansett hvor mange limiterte versjoner Omega gulper opp rundt dette temaet, så er og blir dette et enkelt ur med et enkelt verk og ikke noe one-off haute manufacture, som enkelte spekulanter fremstiller det som.
De mange varianter av uret forer bare "pin-samlere" og dertil følgende spekulanter og tradere. Det er det jeg ikke klarer å forstå, når det egentlig er den originale Speedy m/hesalitt som er verdt å eie.
En sann entusiast og samler vil søke de små, men viktige produksjons forskjeller innenfor evulosjonen av denne originalen, ikke de etterhvert uendlige mange "tivoli versjonene". JM2C som selvfølgelig ingen andre trenger å være enige i.
At enkelte også mener at jeg ikke burde mene noe om så mye og heller holde kjeft om jeg ikke kan komme med "heia rop" er helt greit, men er noe jeg ikke bryr meg om i det hele tatt.
Hvis det blir slik, så blir TS etter mitt skjønn like tannløst og dørgende kjedelig som TRF og Paneristi har blitt.
Helt enig om at varierte meninger og innspill er det som gjør at TS blir et interessant forum. Lov å mene hva man vil og ytre det. At noen blir provosert og kommer med motsigende innspill, er jo det som er hele greia mener jeg. Etter hva som er populært om dagen, kunne det jo het Rolexsonen virker det som. Fantasiske klokker som ikke blir solgt, eksempeltvis @Thomas84 sin Bathyscaphe og @Edzilla sin 1392. Men alle mulige slags Rolex sportsmodeller blir flippet over en lav sko med noen tusen i fortjeneste hver gang. Til slutt ender vi der vi er idag med at stålmodellene faktisk koster mer brukt enn ny hos AD. Dette har ikke noe med klokkeglede og lidenskap for ur å gjøre i min bok. Jobb heller noen ekstra timer overtid, så har du kronene der. Ikke la det gå ut over stakkarene som faktisk får noe glede igjen for dette. Men som jeg har sagt før, disse flippeparasittene bruker de fora de kan tyne noen kroner ut av andre, det være seg Tesla reservasjoner, Apples produktlanseringer, billettspekulasjoner osv osv. Jeg lo godt da det viste seg at egne skilt til bil ikke lot seg flippe på samme måten. Sikkert mange igler som gråt seg i søvn da de hørte det.

Men igjen, selve klokka Speedy Tuesday er fantastisk, om du liker limited editions eller ei ;)
 
Problemet med denne Tuesday er prisen.
Å betale 15-20% dyrere for en begrenset oppgave av en "Speedmaster Pro" er greit nok men der har Omega tatt seg en seriøs hopp...
Og det gjør som regel vondt.
 
Vi er vel enige om at flippeparasittene (forøvrig et fantastisk ord!) er noe vi kan klare oss uten, men der det er en mulighet for «snabba cash», så dukker de vel opp.

Synes sunn diskusjon er positivt, og alle har vel en motivasjon for å skaffe seg et ur, enten det er en krone, Speedy eller Panerai. Personlig har jeg vært gjennom mange klokker de siste årene, og Speedyen (som jeg byttet mot @Qwestern sin PAM) forblir en favoritt. Når det kom en LE som var Omegas første online-salg, og jeg selv har jobbet med Internett og kommunikasjon i et par tiår, så var det en nobrainer for min del. I tillegg ser den jo vanvittig bra ut.

Jeg sier ikke at STen som er på vei fra Sveits blir en evig keeper, men sjansen er der. At jeg ikke kommer til å flippe den før plasten er av kan jeg derimot si med en viss sikkerhet.
 
Hvor lenge må en klokke beholdes før det er ok å selge den igjen? Og hbor lenge må en ha eid en klokke før det er greit å selge til det markedet vil kjøpe for? Jeg bare lurer da jeg har solgt klokker etter få dager som ikke falt i smak, noen er solgt etter noen måneder og noen er solgt etter et år eller fire fordi jeg ble lei av klokken eller ville frigjøre kapital til nye klokker. Noen har gått i pluss, andre har jeg tapt noen kroner på.
 
Godt spørsmål, med mange gode variabler - men kort oppsummert så er det slik at misunnelsen er sterk, så hvis noen selger noe og skulle tjener på det - da er helvete løs. :) Hvis man ikke liker slikt, så bør man kjøpe Tag Heuer, Paneri og lignende - da er det ingen som misunner en...og problem solved. ;)

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hva som er greia med denne her raske tirsdagen. På samme måte som alle ikke forstår at en gammel kronograf oppkalt etter en bane man kjører bil på - har steget mye i pris.

Vi er alle ulike her på forumet, og det er det som gjør forumet gøy å være på.

Hvor lenge...