The Speedmaster “Speedy Tuesday” Limited Edition

Gratulerer! :)
Enig i det som sies over her, tror det skal holde hardt å få ut alle innen utgangen av september. Begynner bare og bli fornøyd så lenge jeg får den før jul merker jeg..
 
Kult at en del har fått Speedyene sine. Jeg venter fortsatt tålmodig, men innser vel at dette med levering i løpet av September kan holde hardt.

Ser også at en del av disse går rett ut i markedet igjen, omtrent med plasten på, og i skrivende stund ligger det to på Finn og en på KS her. Er Speedyen så kjip, eller er det folk som er ute etter å tjene "a quick buck"?

Kan bare svare for meg selv! Den ene som ligger til salgs nå er min. Den er kjøpt "brukt" siden jeg ikke fikk reservert selv, så "quick buck" er i allefall ikke motivasjonen her :) Taper vel heller penger her :)

Klokka er nydelig. En av de flotteste Omega Speedmaster noensinne syns jeg personlig. Men jeg røyk på en skikkelig smell med en annen grail, så da må jeg ofre store deler av samlingen for å forsvare det.. Hadde jeg hatt råd hadde denne blitt i samlingen garantert!
 
  • Liker
Reaksjoner: frj
Travel ettermiddag! Hentet 1171 lenke, plukket opp en månerakett på posten, montert lenke på måneklokka, sette sammen månerakett..... puh! :) #SpeedyTuesday
IMG_20170912_202954_721.jpg
 
Andre enn meg som ikke har fått klokken eller hørt noe etter den "ikke plag oss" mailen som kom i juli?
 
Blæh...

Dear Speedy Fan,

Though we're rapidly approaching the end of September and there's still a very good chance you'll receive your watch in the remaining week, the delivery date may spill over into October.

We're sorry you still have to wait a little longer, but rest assured, we're working hard to get the watch on your wrist as speedily as possible.

We will send you an email as soon as your Speedy Tuesday leaves OMEGA.

Should you have any questions, please ask.

Best regards,

Raynald Aeschlimann
OMEGA President and CEO
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Blæh...

Dear Speedy Fan,

Though we're rapidly approaching the end of September and there's still a very good chance you'll receive your watch in the remaining week, the delivery date may spill over into October.

We're sorry you still have to wait a little longer, but rest assured, we're working hard to get the watch on your wrist as speedily as possible.

We will send you an email as soon as your Speedy Tuesday leaves OMEGA.

Should you have any questions, please ask.

Best regards,

Raynald Aeschlimann
OMEGA President and CEO

+1

Må si at jeg har begynt å miste interessen litt :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Blæh...

Dear Speedy Fan,

Though we're rapidly approaching the end of September and there's still a very good chance you'll receive your watch in the remaining week, the delivery date may spill over into October.

We're sorry you still have to wait a little longer, but rest assured, we're working hard to get the watch on your wrist as speedily as possible.

We will send you an email as soon as your Speedy Tuesday leaves OMEGA.

Should you have any questions, please ask.

Best regards,

Raynald Aeschlimann
OMEGA President and CEO
Fikk den samme i dag.. :(
 
Jeg fikk også den samme mailen.
Hele dette prosjektet virker mer og mer som en fadese.
Omega produserer i underkant av en million klokker i året, og likevel skal de ha så store problemer med å få levert 2012 stk på 10 mnd.

Ikke nok med det, det er også graverende produksjonsfeil på en stor andel av klokkene.
Det er flere subdials med halve tall, ripete hesalittkrystaller og støv og møkk på skivene.

Hva er det Omega driver med her, egentlig? Ingen av disse feilene ville vært å finne på en Rolex.
Og det er nettopp Rolex de prøver å konkurrere med.

Videre er kundebehandlingen helt på trynet, dette er tredje mailen jeg får uten noen som helst informasjon om når klokka faktisk vil være tilgjengelig. Snakk om planlegging fra et av verdens største luksusurprodusenter.

Det er flere som spekulerer i om det er med vilje, for å holde "hypen" oppe. Men som kunde som skal bruke en god slump med penger på et produkt begynner begeret å nærme seg fullt.
 
Jeg fikk også den samme mailen.
Hele dette prosjektet virker mer og mer som en fadese.
Omega produserer i underkant av en million klokker i året, og likevel skal de ha så store problemer med å få levert 2012 stk på 10 mnd.

Ikke nok med det, det er også graverende produksjonsfeil på en stor andel av klokkene.
Det er flere subdials med halve tall, ripete hesalittkrystaller og støv og møkk på skivene.

Hva er det Omega driver med her, egentlig? Ingen av disse feilene ville vært å finne på en Rolex.
Og det er nettopp Rolex de prøver å konkurrere med.

Videre er kundebehandlingen helt på trynet, dette er tredje mailen jeg får uten noen som helst informasjon om når klokka faktisk vil være tilgjengelig. Snakk om planlegging fra et av verdens største luksusurprodusenter.

Det er flere som spekulerer i om det er med vilje, for å holde "hypen" oppe. Men som kunde som skal bruke en god slump med penger på et produkt begynner begeret å nærme seg fullt.

Det høres ut som nedprioritert produksjon siden hovedinntektene ligger ikke der...
Jeg har sagt det før: ALLE i den sveitsiske klokkeindustrien har sett 2 veldig dårlige år siden 2015 og har oppsagt MANGE mennesker.
Dette kalles for "effektisering" : de som jobber i oljebransjen i Norge har sett det samme.
Vi vet alle hvordan dette ender...
De som er igjen blir overbelastet og får knapp tid for å gjør jobben sin : med tiden, folk blir sliten, mister motivasjonen og kvaliteten senkes ned.
Lederne som tror det motsatte har ALDRI gjort jobben selv med fingrene sine, da hvis de tror at dette fungerer i det lange løp, lurer de bare seg selv.

Man må bare skrive til Omega om dette og klage.
 
Det høres ut som nedprioritert produksjon siden hovedinntektene ligger ikke der...
Jeg har sagt det før: ALLE i den sveitsiske klokkeindustrien har sett 2 veldig dårlige år siden 2015 og har oppsagt MANGE mennesker.
Dette kalles for "effektisering" : de som jobber i oljebransjen i Norge har sett det samme.
Vi vet alle hvordan dette ender...
De som er igjen blir overbelastet og får knapp tid for å gjør jobben sin : med tiden, folk blir sliten, mister motivasjonen og kvaliteten senkes ned.
Lederne som tror det motsatte har ALDRI gjort jobben selv med fingrene sine, da hvis de tror at dette fungerer i det lange løp, lurer de bare seg selv.

Man må bare skrive til Omega om dette og klage.
Nå setter du ting veldig på spissen. Mye enig i det du sier, men jeg gleder meg uansett mye til min :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Latterlig.

Omega produserer jo ikke annet enn limited editions... Hvorfor skulle de ha større problemer med å produsere denne enn alle de andre ørten rarietetene?

Jeg tror mange spekulanter kan brenne inne med denne. CK 2998 for eksempel. 20 Bumps på KS.

På slutten av dagen er det en Speedmaster som gjelder. Vanlig hesalite på LENKE.


Jeg kunne godt tenke meg en Speedy Tuesday selv for å teste noen uker, men vanlig sort trumfer på alle områder.
 
Latterlig.

Omega produserer jo ikke annet enn limited editions... Hvorfor skulle de ha større problemer med å produsere denne enn alle de andre ørten rarietetene?

Jeg tror mange spekulanter kan brenne inne med denne. CK 2998 for eksempel. 20 Bumps på KS.

På slutten av dagen er det en Speedmaster som gjelder. Vanlig hesalite på LENKE.


Jeg kunne godt tenke meg en Speedy Tuesday selv for å teste noen uker, men vanlig sort trumfer på alle områder.
IMHO så kan en ikke sammenligne ST og CK 2998, da jeg mener CK har et mye snevrere marked enn det ST har. 39,7 mm kasse, 19 mm lugs, safirglass, og et utssende som gjerne tiltaler mindre bredt, og derav den labre interessen på bruktmarkedet.

At Omega har vært treg i produksjonen av ST, og at det irriterer, er jeg for øvrig ikke uenig i.
Personlig la jeg aldri inn en bestilling i den hensikt at jeg skulle tjene raske penger på et salg. Jeg gjorde det fordi klokka tiltaler meg veldig, og at det er en klokke jeg ønsker å inneha i mange, mange år fremover.

Men, smaken er som baken og alt det der. Noe riktig må Omega ha gjort, med tanke på interessen og de lange ventelistene ;)