The Rolex Problem

Synes det er interessant med gjennomtenkte artikler for/i mot forskjellige ur. Synes ikke alltid det er like gøy å lese uorginale meninger som grenser mot trolling.

Kjente at jeg (1) ble glad da jeg tok på SUB i dag morges og at (2) den følelsen er verd pengene :D
 
Og for å legge til - nå må ikke "Rolex-klanen" gå i strupen på Hammerfjord for hans subjektive meninger. Så pass må dere (vi) tåle. ;)

Fram med fingeren han selv er snar
Og ber så innstendig om at folk er var

Det ville jo vært helt tragisk forferdelig
Om noe på forumet var helt uanstendig

Men klokker er følelser som kan tråkkes på
De fleste nok skjønte hvor veien gikk nå

Da er det jo morsomt å endelig se
At fingeren fikk kontra og jeg måtte le

;)
 
Fram med fingeren han selv er snar
Og ber så innstendig om at folk er var

Det ville jo vært helt tragisk forferdelig
Om noe på forumet var helt uanstendig

Men klokker er følelser som kan tråkkes på
De fleste nok skjønte hvor veien gikk nå

Da er det jo morsomt å endelig se
At fingeren fikk kontra og jeg måtte le

;)

:D

Alle må få en sjanse, selv de som ikke har RELOX i navnet ;)
Men skuffer du meg, så faller øksen ;)
 
Gjeesp. Et ur er verdt det man er villig til å betale for det. Jeg kunne om midlene var der gjerne kjøpt en ny SubND, men aldri en milsub for det jeg ville måtte ut med da. Jeg hadde blitt svært fornøyd med en ND, han som langet ut for en Milsub likeså.

En fantastisk verden med andre ord.
 
Litt pussig at når det gjelder Rolex så blir det ofte beskrevet som et veldig ufornuftig valg.:rolleyes:
Som om de fleste av valgene våre her i livet er basert 100 % på fornuft...?
Jeg nevner i fleng:
Bil (ok med unntak av Anders da...;))
Bolig
Sykkel
Bekledning

Også har dere vel alltid valgt dere ut den dama som så ut som hun kunne føde friske barn, hadde solid beinbygning, positiv helsehistorikk, highscore på IQ-testen, og så ut til å kunne tåle en støyt...;)

Jeg synes dette beskriver diskusjonen i denne tråden ganske fint. Noen, uten å nevne navn, har tydeligvis ikke evnen til å forelske seg, men velger alltid det mest fornuftige. De om det. Jeg er glad i forelskelsen, den uforbeholdne, den ufornuftige, den som ikke kan eller skal forklares, men må oppleves.
 
Jeg viste nok at jeg trykket på noen tær...
At den diskusjonen ikke var lett som en fjær...
Men jeg har ikke behov for å bli populær...

Men ikke påstå at du ikke alle kun bedømmer
så overfladisk at jeg stønner
Én rustet Rolex gjør ikke ti
hi hi
nå er jeg på gli`

Og jeg vil bare ha sagt
at denne debatten død er lagt
Hvis du på sonen ville spille en rolle
må du snarest slutte å vintage-trolle

Insert beat.

;)
 
Da jeg postet dette var det ikke meningen at det skulle bli en keystyle-battle...
 
Jeg gjør nok forskellen Mikkemus...
For eks: Jeg følgt den auksjonen på sin tid og må si at det var verdt det.
Kjempe historie og bakgrunn av en klokka som er sjelden i den god stand.
Og når jeg nevnet rustet ur til gullpris, det var for sikkert ikke den eller andre i samme league.
‘James Bond’ Rolex put on eBay for £6.30 fetches £41,700 | swns.com
Men ja, det er bare å legge det bak oss uansett;)

Artig artikkel.
Men jeg så intet om at den var gjennomrusten - tvert i mot:
Despite being considerably worn, the fact it was a one-owner watch in working order helped increase its value.

;)
 
Artig artikkel.
Men jeg så intet om at den var gjennomrusten - tvert i mot:


;)

Det var det jeg sagt Mikkemus: "Og når jeg nevnet rustet ur til gullpris, det var for sikkert ikke den eller andre i samme league."
Jeg vet at den funket: Jeg følgt auksjonen når det skjedde på Ebay.(Jeg lagt ingen bud hvis du lurer...):D
Jeg vet at noen investører(ikke klokka galninger) har kjøpt til gullpris gjennomrustet elde modeler for å spekulere på videre oppgang av valuta...
Det er det som drivet prisen opp også på noen måter...
 
Jeg likte godt innleggene som gikk på rim.
La dere gjerne inspirere av min fjerne slektning:

Wergeland.jpg
 
Kjente at jeg (1) ble glad da jeg tok på SUB i dag morges og at (2) den følelsen er verd pengene :D

For de av oss som er interessert i sosiale mekanismer er det dette som er interessant. Ikke hvorvidt Rolex er overpriset. I luksusmarkeder er det umulig å snakke om overprising. Høy pris er noe av poenget. Vanskelig å snakke om overprising når noe selger som varmt hvetebrød. :D
Men denne godfølelsen, hvor kommer den fra? Her spiller nok markedsføring over mange tiår inn, sammen med design og opplevd kvalitet selvsagt.
Så kan hver og en av oss ha teorier om hvilke mekanismer det er som gjør at noen faller knallhardt for Rolex, mens andre faller like hardt for Omega, JLC eller PP. Eller er kjærligheten til Rolex i særklasse sterkest, og i så fall hvorfor?
Leonard Cohen har sagt mye klokt. Han sa en gang at man skal ikke analysere kjærligheten. Kos dere med Rolex og nyt godfølelsen.