The Rolex Problem

Rolex har en lei tendens til å skape slike meninger. Helt idiotisk. Mye misunnelse ute å går...

Hahahahahahahaha! Misunnelse? Jeg kan løpe til Tromsø og kjøpe meg en Rolex sub i morgen: Og ikke på kredit som mange...
Jeg misunner ingen meg: Jobbet mange ganger for multimillionær i Paris og ble aldri syk av sjalusi.
Hver sin verden, hver sitt liv.
Det handler ikke om penge for mange: Det handler om valg! Kjøper gjerne en Jæger.L eller BlancPain i sted når jeg prioritere en sån kjøp:cool:

Imho preges ikke Hs innlegg av misunnelse, slik enkelte andres innlegg til tider kan gjøre. Jeg synes H har subjektive og saklige meninger som kan gi grunnlag for god meningsutveksling. På den annen side er klokker følelser, og den biten er vanskelig å diskutere. :)

Nå hadde jeg ikke deg i tankene, Hammerfjord.

Det er heller en allmenn oppfattelse jeg har.

Hvorfor er det alltid Rolex som får gjennomgå? Hva med JLC, Omega, Breguet, Blancpain, VC, Patek (ikke minst!!!!!!!!!), ALS, GO....

De fleste er riktignok ikke masseprodusert slik som Rolex, men Rolex er da heller ikke overpriset.

Hvorfor er det alltid Rolex som får gjennomgå? Hva med JLC, Omega, Breguet, Blancpain, VC, Patek (ikke minst!!!!!!!!!), ALS, GO....

De fleste er riktignok ikke masseprodusert slik som Rolex, men Rolex er da heller ikke overpriset.

+1
Nå synes jeg for så vidt OMEGA får nok tyn, men klart folk bør diskutere også de fire-fem-seks store. Om klokker er overpriset er vanskelig. Selvsagt kan feks PP ta ekstra pga navnet, men er det galt? De selger jo :) Pdas, 250k for et sportsur i stål er drøyt ;)

Ok Ok! Men da kanskje man burde ikke ta alle under en kam...
Som mange andre, jeg tok tid for å bygge min menning: Fordi på begynnelse, som mange, jeg trodde at Rolex var The Top. Tenkt faktisk å kjøpe en sub i 1997 når jeg "jobbet"(bygget rør i deres parfumeskole) for Chanel på Place Vendôme i Paris en gang. Den kostet 2månedslønner for meg i tiden.
Det var Cartier som solgt dem hvis jeg husker riktig...

Som Mikke er inne på må man sammenligne Rolex med mid-range ur og ikke high-end.

OMEGA, Breitling, TAG, budsjett urene til Panerai og IWC osv. Der er Rolex klasseleder IMHO, men respekter selvsagt at andre er uenig ;)

Edit: helvettes iPhone knot :D

The Rolex problem......Løser du med denne;)

552260_8e3d8843eb716cc3ecb3eac45e5b6138.jpg
[/IMG]

Hammerfjord skrev:
Ok Ok! Men da kanskje man burde ikke ta alle under en kam...

Det er en svært god filosofi. Hvis man følger den.

vintage modeler som er kjøpt skyhøy pris av folk som er mer full av peng en klokkekunnskap etter min menning.

Hammerfjord skrev:
Jeg kan løpe til Tromsø og kjøpe meg en Rolex sub i morgen: Og ikke på kredit som mange...