Tennis anyone?

84f50c63546b604bf421188d05681d83.gif

Murray var god i går, men Djokovic virket jo nesten uslåelig. Selv om Nadal var svakere enn vanlig er det litt av en prestasjon å feie ham av en grusbane på den måten. Etter første sett var det full kontroll i egen serve og utrolig solid returspill. Holder han dette nivået blir han førstemann på årevis til å vinne alle fire slamene på et år.

Håper Wawrinka tar det nå da, selv om jeg gjerne skulle sett Tsonga der. Blir spennende å se hvem han møter i finalen.

Hei! Nå har akkurat finalen mellom Djokivic og Wawrinka begynt. Jeg kan ikke mye om tennis, men synes det er en flott idrett og jeg skulle gjerne visst litt mer hva det går i. Har noen lyst til å gi en liten innføring i spillerene for oss uvitende? Det er alltid mer spennende å se på sport når man vet hva man skal se etter hos de forskjellige utøverene.

Det er ferie, jeg er i New York, men må tilbringe dagen i sengen med en skadd fot. Kjipt. Men det er en trøst at fjernsynet viser Wimbledon-kamper, og enda mer at jeg nettopp har sett den over-hundre-rangerte rasta-tyskeren Dustin Brown spille Nadal helt ut av rytmen med hurtig og aggressivt serve og volleyspill. Riktignok fikk han litt hjelp av en lite adaptiv Nadal, men Brown var strålende og uforutsigbar og virket helt upåvirket av å spille på centrecourt for første gang. Veldig morsom og spennende kamp, og nesten utrolig at Nadal ryker ut av Wimbledon for en så lavt rangert spiller for fjerde (!) år på rad.

Redigert:
"The big four" fortsetter å dominere også i 2015. Jeg er spent på om Federer klarer enda en tittel, men det bør ihvertfall bli en spennende finale. Federer - Djokovic er vel det motstanderparet som er vanskeligst å spå, bortsett fra at det fort blir fem sett. De av dere som får kampen på TV får en god søndag; her blir det hyttesjau med innlagt snikoppdatering på Wimbledon.com.