Tennis anyone?

Kyrios er et riktig sjarmtroll, ja. Nå forsvant Wrawrinka noe overraskende, så hvem skal man da tro kan klare å tukte Djokovovic? Ferrer er alltid morsom å se på, og mot Isner igår var han tidvis glimrende. Av og til treffer man mennesker på utesteder som går rundt med et stirrende blikk og leter etter noen å krangle med. De har det samme kroppspråket og den samme intensiteten som Ferrer har på banen.. Kan han spille opp mot sitt beste, slår han hvem som helst. Dessuten er det vel påtide han får en Grand Slam-tittel?
 
Ferrer taper dessverre ALLTID mot top-4. Man så den store tempoforskjellen rimelig klart idag. Murray slo hardere
og bedre. Ferrer er kun en ballvegg med veldig bra fotarbeid. Tviler på at han noensinne får en GS-tittel. Men en fin karriære har han hatt, og er alltid med til kvarten. Synd at Fed må møte Djokovic i semien. Han ser bra ut, og kunne slått Murray om han var på den andre halvdelen av tablået. Veldig synd, men det blir godnatt i 3 sett mot Djokovic. Trist men sant. Go Fed!!
 
Synd at Fed må møte Djokovic i semien. Han ser bra ut, og kunne slått Murray om han var på den andre halvdelen av tablået. Veldig synd, men det blir godnatt i 3 sett mot Djokovic. Trist men sant. Go Fed!!

Dessverre sant. (Teknisk sett hadde jeg feil, men fyren ble knust.) Pussig hvordan Feds selvtillit går dunken når han møter Djokovic. Han vet han vil tape, dessverre.
Den kanskje største forandringen i forhold til tidligere i karriæren. Tennismessig spiller han nesten bedre enn på sine (fantastiske) glansdager. Da var AO over for min del.
 
Dessverre sant. (Teknisk sett hadde jeg feil, men fyren ble knust.) Pussig hvordan Feds selvtillit går dunken når han møter Djokovic. Han vet han vil tape, dessverre.
Den kanskje største forandringen i forhold til tidligere i karriæren. Tennismessig spiller han nesten bedre enn på sine (fantastiske) glansdager. Da var AO over for min del.
Han er LANGT unna glansdagene (dessverre). Prime Fed hadde vunnet dette. Han er mye mindre bevegelig enn før og FH vesentlig dårligere. Men, han er 34,5 år og er i SF. Respekt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
OK, får stole på det. Men BH bedre enn noen gang (sier ikke mye) og bevegeligheten er faktisk overraskende bra (var en katastrofe i 2013/2014). Mulig du har rett, men ser ut som om de andre er bedre enn noen gang, og at
poengene tidligere gikk automatisk på instinkt/selvtillit. Men for Guds skyld, fyren spiller glimrende fremdeles, og hadde
ikke Djokovis vært så eksepsjonelt god i det sist ville Fed ha 3 GS bare det siste året ... utrolig bra, egentlig.

Vi må huske på at Feds største trusler på storhetstiden var Philippousis, Marcelo Rios, Roddick, Agassi, etc.
Forskjellen kan være så enkel at Djokovic hadde knust disse 2-2-2. Så Fed er nok ikke langt unna
tennisen fra storhetstiden. Hadde vi bare sluppet Djokovic ...
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong
Sånn!!:D:D:D
image.jpeg
 
Noen som ser på French Open i dag? Synes Tsonga spilte litt rufsete i første game, men det forbedrer seg vel etter hvert. Ellers godt gjort av Murray å gå videre, selv om det hadde vært morsomt hvis Stepanek vant.
 
Synes ikke Wawrinka imponerer; ser han ikke NOE tregere og uinspirert ut enn på sitt beste? Kanskje
han kommer i form i løpet av turneringen? Med Fed og Nadal ute er det vel Wawrinka man
må hode med. Hadde forsåvidt vært morsomt hvis Gasquet eller Tsonga fikk til noe, og ikke minst
hvis Ferrer EEEEEEEENDELIG fikk vinne en GS, men det går nok dessverre mot Novak igjen :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong
Ok, da var alle gutta ute. Synd at Gasquet ikke har kondisen eller det mentale. Med den knallbackhanden kunne han gitt
Novak problemer på grus, hvis han klarte å fokusere i mer enn to sett. Da må man nok engang sette sin lit til AP-Stan, som kanskje begynner å spille seg i form. Men er vel ikke like god som de siste par årene?
 
Hm..skal Monfils endelig få ut potensialet til fulle og gå til topps i en Grand slam? Han har vært en fest å se på så langt i US open.
 
Han virker sterk, ja, men robotene Djokovic og Murray blir vel som vanlig for tøffe? Men hadde vært gøy! Flott kamp i kveld :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bonsai
Vel, Murray møter han ihvertfall ikke..Imponerende innsats av terrieren Nishikori.
 
Redigert:
Finalen får jeg ikke sett; da er jeg på fjellet. Men jeg tror vinneren av dagens kamp mellom Djokovic og Monfils kommer til å heve trofeet til slutt. Heia Gael!

Edit: Sukk.
 
Redigert:
Finalen får jeg ikke sett; da er jeg på fjellet. Men jeg tror vinneren av dagens kamp mellom Djokovic og Monfils kommer til å heve trofeet til slutt. Heia Gael!

Edit: Sukk.

Absurd semifinale med Monfils. Synd at han fullstendig kollapset mentalt i (begynnelsen av) kampen.
Det han viste i kvarten var vel det beste jeg har sett ham spille. Synd at det fremdeles mangler en skrue
eller to, ellers kunne han blitt god. Med spillet han viste mot Pouille (?) kunne han i hvert fall gitt Djoker
en kamp, helt klart.