Tennis anyone?

Det er ferie, jeg er i New York, men må tilbringe dagen i sengen med en skadd fot. Kjipt. Men det er en trøst at fjernsynet viser Wimbledon-kamper, og enda mer at jeg nettopp har sett den over-hundre-rangerte rasta-tyskeren Dustin Brown spille Nadal helt ut av rytmen med hurtig og aggressivt serve og volleyspill. Riktignok fikk han litt hjelp av en lite adaptiv Nadal, men Brown var strålende og uforutsigbar og virket helt upåvirket av å spille på centrecourt for første gang. Veldig morsom og spennende kamp, og nesten utrolig at Nadal ryker ut av Wimbledon for en så lavt rangert spiller for fjerde (!) år på rad.
 
Redigert:
"The big four" fortsetter å dominere også i 2015. Jeg er spent på om Federer klarer enda en tittel, men det bør ihvertfall bli en spennende finale. Federer - Djokovic er vel det motstanderparet som er vanskeligst å spå, bortsett fra at det fort blir fem sett. De av dere som får kampen på TV får en god søndag; her blir det hyttesjau med innlagt snikoppdatering på Wimbledon.com.
 
En betimelig kommentar.

Ja det synes jeg også, han har hatt britisk media mot seg hele veien, at han faker skader, kommuniserer med becker under kamp, at han skjelte ut en jente (noe som åpenbart ble blåst opp til de grader), at faren hans skremmer media i Serbia slik at de gjør slik han ønsker eller hva det var (selv om jeg personlig vet at faren hans virkelig er en ..... og total motsetning til Nole, er han nok ikke så mektig)...

Liker derfor kommentaren og tar med: "Which left Djokovic - reigning champion, world number one - as the loneliest man in south-west London, the cold-hearted killer of the Federer fairytale and his adoring supporters' romantic dreams.
What can he do? He is the bad guy who has done nothing wrong. He hasn't taken candy from a baby or cancelled Christmas or constructed a giant death ray aimed at the planet's major cities." :)
 
  • Liker
Reaksjoner: aek
Federer ser bedre ut enn på lenge, selv om det er mot Steve Darcis (som nok selv tror han spiller overraskende bra).
Federer ser sprek ut med føttene; servene sitter enda bedre enn på lenge, og han har tatt veldige steg i volley'en.
Forhåpentligvis har nå Federer endelig forstått at han ikke kan slå de 20 beste med en masse lange grunnlinjedueller.
Viktigst: backhanden ser endelig nesten brukbar ut. Ikke minst: nå spiller han 70% topspin på backhanden; tidligere var det 90% slice. Han trenger topspin backhand når han møter de store gutta.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong
Da blir det vel Djokovic i årets siste slam også - han er i kvartfinalen og har i de foregående rundene kun gitt fra seg to game. Eller kan Federer, som ikke har gitt fra seg et eneste game sålangt, holde koken og dra hjem en tittel til? Hva tror dere?
 
Redigert:
Da blir det vel Djokovic i årets siste slam også - han er i kvartfinalen og har i de foregående rundene kun gitt fra seg to game. Eller kan Federer, som ikke har gitt fra seg et eneste game sålangt, holde koken og dra hjem en tittel til? Hva tror dere?
Mener du sett? ;)
Jeg tror nok det trege dekket (dog raskere enn senere år!) favoriserer Djokovic. Mulig federer sine sjanser har økt siden nytt delvis tak slipper vesentlig mindre vind inn enn tidligere. Men jeg holder Nole som 65/35 favoritt i en finale mot Fed. Dessverre. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Det blir nok dessverre Djokovic igjen. Men håpet er det siste som svinner .... Go Fed! Audemars P er ellers greit representert ved Wawrinka, som begynner å få dreisen på backhanden.

Edit: pent av Fed å klare av Isner i tre sett. Han er vel alltid guffen med servene sine ...
 
Jepp, heia Tsonga. Jeg synes kanskje muligens at Cilic begynner å se bitte litt sliten ut ...
Tsonga kan mye bedre enn dette!
 
Tsonga må slå mye tidligere på ballen for å ta tid vekk fra Cilic, og for øvrig skjerpe ROS og BH!
 
Det ble jo en ordentlig kamp av det likevel, verd å gå glipp av litt nattesøvn for. Jeg håper virkelig de nissene som stadig foreslår å korte ned kampene ved å fjerne femsettere fra de store turneringene ikke vinner frem. Det er jo nettopp de møtene som blir mest severdige, og som virkelig skiller ut de beste spillerne.
 
Hurra, tennis på TV igjen! Jeg har ikke sett nok kamper til å spå om noen kan slå Djokovic, men både Murray og Wrawrinka så jo sterke og overbevisende ut. Antifavoritten så langt må være Cilic, han spiller like spennende som en tenniskanon.

I kvinneklassen krysser jeg fingrene for Ana Ivanovic, håper Sharapova skriker seg ut i tredje runde, og regner med Serena tar det igjen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Entropy og gulenissen
Ingen kan slå Djokovic er jeg redd for. Din antifavoritt Cilic røk ut idag sammen med "sympatiske" Nick Kyrgios.
Håper som alltid på Fed, men er absolutt ingen grunn til å tro at han noen som helst mulighet til å vinne.
(Synes også jeg så tegn til fler backhand slices enn ifjor, hvor han faktisk spilte mye bedre enn på veldig mange år.
Å sjekke Feds backhand gir en kjapp og troverdig innsikt i hans fotarbeid og selvtillit.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong