Tennis anyone?

aek

Medlem
23. des. 2013
Innlegg
765
Sted
Akershus
En egen dedikert tråd her inne om en eller annen fot-ball-konkurranse, men ikke en kjeft som sier ett ord om den helt fantastisk utrolig vanvittig ulidelig spennende fire timer lange Wimbledon-finalen i går, mellom Djokovic og Federer?

Ikke en gang en kommentar om at de begge spilte uten klokke, men skyndte seg å ta den på seg før premieutdelingen?

Jeg er rystet.
 
Redigert:
HAHA, du har kanskje rett @aek
Jeg følte bare ikke for å kommentere det da Federer tapte:(

Jeg får vel med meg det meste av fra tennissirkuset, men jeg bør kanskje dele det også.
Skal skjerpe meg;)
 
Redigert av en moderator:
Enig med @Wangensten her. Eller @aek må du følge med gromtråden Fotball-VM :)
Der er det nå to innlegg om finalen. Siden resultatet er sørgelig for så godt som alle tennisfans
kan vi heller kommentere de utrolig store posene under Boris Beckers øyne ...

Ellers tar vi veldig gjerne imot oppdateringer og inntrykk fra touren @Wangensten!

Du kan jo allerede nå komme med en preview om hvem som kan gjøre det godt i US Open, eller
skrive om Murray og Mauresmo ;)
 
Redigert av en moderator:
Enig med @Wangensten her. Eller @aek må du følge med gromtråden Fotball-VM :)
Der er det nå to innlegg om finalen. Siden resultatet er sørgelig for så godt som alle tennisfans
kan vi heller kommentere de utrolig store posene under Boris Beckers øyne ...

Ellers tar vi veldig gjerne imot oppdateringer og inntrykk fra touren @Wangensten!

Du kan jo allerede nå komme med en preview om hvem som kan gjøre det godt i US Open, eller
skrive om Murray og Mauresmo ;)
Jeg så en halv fotballkamp i 1995 men kom til at dette ikke var noe for meg, så nevnte tråd har jeg ikke frekventert. Federers tapsmargin var så liten som det går an, så det er liten grunn til å fortvile over hans tap. Han begynner dessuten å bli en eldre herre i tennis-sammenheng, så det er nok bare å begynne å venne seg så smått til at det kommer inn yngre krefter som Djokovic. Han fremstår da dessuten som ganske sympatisk?
 
Redigert av en moderator:
Federers tapsmargin var så liten som det går an, så det er liten grunn til å fortvile over hans tap. Han begynner dessuten å bli en eldre herre i tennis-sammenheng, så det er nok bare å begynne å venne seg så smått til at det kommer inn yngre krefter som Djokovic. Han fremstår da dessuten som ganske sympatisk?

Det var nettopp det som gjorde det kjipt for de fleste tenniselskere: alle vet at dette var Feds siste sjanse til
å vinne an Grand Slam-turnering; dessverre ...

Her er en (kanskje litt daff) artikkel om tennisstjerner og klokker:

Wimbledon 2014 Showdown: Roger Federer's Rolex vs. Novak Djokovic's Seiko And More - Forbes
 
Utrolig sært å se Dimitrov spille US Open. Jeg har hørt ryktene om "Baby-Federer", men dette er latterlig.

Forehanden, særlig den med litt håndleddsnert, er veldig likt Federers, backhanden, både slicen og topspin-varianten er helt lik, og serven er forholdsvis lik ... utrolig rart ...
 
Da bør du gå på YouTube og sjekke Fed da han var på samme alder... Helt annen liga :) Dimitrov har null fart på FH i forhold til the GOAT :cool:
 
Wawrinka og Nishikori er nå i femte sett av den beste kampen sålangt i US Open, og jeg burde lagt meg for lenge siden.
 
Og så slår han jammen ut Djokovic også, med den mest fryktløse tennisen jeg har sett på dette nivået på årevis. Nishikori: Ny favorittspiller. Måtte han gå hele veien!
 
Da var finalen ferdig. Dessverre har serven fått altfor stor betydning i herretennis. Dette ble rett og slett kjedelig...
 
Tre tennisøkter denne uken (én med kids). (+ en styrke-, en basket- og en joggeøkt)

Helg med god samvittighet :)
 
Austrailan open

Tenkte å blåse liv i denne tråden igjen siden årets første Grand Slam nå er ferdigspilt.

Rå finale med Djocovic og Murray i dag, og som kommentatoren sa avslutningsvis så føltes det litt urett at Murray opplevde å få smultring i siste sett.

På premieutdelingen hadde Djocovic på deg et ur, kan det være Seiko Astron Novac Djocovic Ltd ed.? (beklager dårlig bilde)



Klarte ikke å se hva Murray hadde på håndleddet, men kanskje noen med interesse for tennis og falkeblikk vet hva han bærer.
 
Grusom kamp, nesten bare "pushing". Og de vanlige faktene fra Nole, i det ene øyeblikket tror man han skal dø (nesten), deretter løper han plutselig som en våryr kanin på epo igjen :eek:
 
Enig. Det er ikke tvil om at Djokovic er en av tidenes beste spillere, men jeg synes den muskeltennisen blir kjedelig i lengden. Jeg hadde håpet en aggressiv Wawrinka og en stadig mer defensiv flink Murray i finalen.
 
Jeg ser at denne tråden har utviklet seg fra min opprinnelige harmdirrende indignasjon over at ingen kommenterte Wimbledon-finalen 2014, til å bli en generell tennistråd. Glimrende det, men for at innholdet skal være mer i tråd med tittel, eller eventuelt omvendt, har jeg tatt konsekvensen av det noe endrede fokus, og tillatt meg å forandre den opprinnelige trådtittelen Tennis? Wimbledon? Ingen? til Tennis anyone?

Et spørsmål forresten: Hvilke kanaler ser dere disse kampene det snakkes om på? Min husstand består utelukkende av fanatisk-apatiske idrettsforaktere, så alle sportskanaler er filtrert bort på vår fjernkontroll, men jeg merker jeg godt kunne tenkt meg å følge litt mer med på tennis enn bare Wimbledonfinalen, men aner ikke hvor jeg skal lete. Jeg antar det må finnes slike kanaler i Canal Digitals satelitt-portefølje?
 
Et spørsmål forresten: Hvilke kanaler ser dere disse kampene det snakkes om på? Min husstand består utelukkende av fanatisk-apatiske idrettsforaktere, så alle sportskanaler er filtrert bort på vår fjernkontroll, men jeg merker jeg godt kunne tenkt meg å følge litt mer med på tennis enn bare Wimbledonfinalen, men aner ikke hvor jeg skal lete. Jeg antar det må finnes slike kanaler i Canal Digitals satelitt-portefølje?

På tross av mine sønners stadige gnål om å få alle slags film- og sportskanaler står jeg fast på at Altibox`standardpakke med noen-og-seksti kanaler er mer enn tilstrekkelig for mennesker med ambisjoner utover å utvikle innehud. I den pakken ligger to Eurosport-kanaler, som både viser Grand slam-turneringene og innimellom mindre turneringer når de passer inn i sendeplanen. Snooker viser de også. Hva mer kan man forlange av en sportskanal?
 
Jeg har abonnement på TennisTV, en app fra ATP som vel kan brukes både på nettbrett og TV.
Utrolig nok er det ikke ATP sm arragnerer de fire Grand Slams, så da er man prisgitt en eller annen sportskanal. Jeg har da av og til gått på et abonnement på Eurposport på nett.
 
På tross av mine sønners stadige gnål om å få alle slags film- og sportskanaler står jeg fast på at Altibox`standardpakke med noen-og-seksti kanaler er mer enn tilstrekkelig for mennesker med ambisjoner utover å utvikle innehud. I den pakken ligger to Eurosport-kanaler, som både viser Grand slam-turneringene og innimellom mindre turneringer når de passer inn i sendeplanen. Snooker viser de også. Hva mer kan man forlange av en sportskanal?
Glimrende, Altibox har mer enn antydet at de har til hensikt å grave ned en fiberkabel langs husveggen min til våren, så da skulle nødvendige sportskanaler være i box før sommeren. For alt jeg vet har jeg nevnte kanaler fra Canal Digital alt.