Superverdi for pengene, bruktpris ca 10-12’, ditt valg?

Hvilken ville du valgt?

• Oris 65 (40mm)

Stemmer: 42 33,1%
  • Longines LLD

Stemmer: 39 30,7%
  • Sinn 103st

Stemmer: 46 36,2%

• Antall stemmer
    127
  • Avstemningen stengte .
Synes ikke longines og breguet/sinn fontene lignet på hverandre.

Nok om det.

Breg3.jpg

longines-avigation-bigeye.jpg

Valgte LLD til tross for lange lugs, den passer fint på min hånd. Blir ikke helt fortrolig med skiven på Oris, klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker den eller ikke. Kanskje Oris skal prøves i løpet sv året. På Sinn syns jeg der er litt mye på gang på skiven, virker litt rotete. Få vekk tallene på skiven, kanskje også fjerne dag og dato så snakket vi.

Ok, så fordi to andre modeller ligner, så ligner ikke de to modellene vi pratet om. Jeg vet ikke om det er språket du sliter med, men når du sier "nok om det" så fordrer utsagnet at du har kommet med en autorativ bekreftelse/avkreftelse typ "siste ord er sagt", men så er fryktelig sjelden tilfelle når det kommer til dine innlegg.

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
LLD, fordi den har jeg hatt selv, og angrer på at jeg kvittet meg med.
Og hva tungvint bezelinnstilling angår, så er ikke denne mitt førstevalg om jeg skulle gått i dypet.
Dessuten klarte de seg når originalen kom ut, så da vil jeg tro en stakkars amatørdykker skal overleve.

Det er du som har skrevet det der.
Sinn er inspirert av Breguet/Longines og andre. Det er tydelig...

Jeg vet ikke HVA du vil men du går i sirkler.

Jeg mente at fonten sinn bruker er langt mer enn "inspirert" av fonten breguet bruker. Fonten breguet bruker er såpass forskjellig fra den brukt på longinesvarianten at jeg skjønner ikke hvorfor du tok den opp til å begynne med.

Jeg mente at fonten sinn bruker er langt mer enn "inspirert" av fonten breguet bruker. Fonten breguet bruker er såpass forskjellig fra den brukt på longinesvarianten at jeg skjønner ikke hvorfor du tok den opp til å begynne med.

Jeg har bare sagt at alle har inspirert seg fra flydashboard tallskiver på sin måte.

"Breguet har bare gjort som mange andre på den tiden angående kronometer tallskiver : ingen har eierskap der.
Disse tallskiver er inspirert fra gamle fly utstyrer eller "aéronef"
"Samme faen som Big-Eye fra Longines.
30 taller greie og "alle" har gjort sin utgave.
"Longines says the BigEye is inspired by aviation watches of the 1930s..."

Og nå kommer du med "Fonten breguet bruker er såpass forskjellig fra den brukt på longinesvarianten"
Seriøst? Big Eye og Breguet XX er uekte tvillinger.

Nå har jeg andre ting å gjør enn å drive med det tullet der.

Jeg har bare sagt at alle har inspirert seg fra flydashboard tallskiver på sin måte.

Seriøst? Big Eye og Breguet XX er uekte tvillinger.

Nå har jeg andre ting å gjør enn å drive med det tullet der.

Jepp, viktig å sjekke synet hos optiker med jevne mellomrom.

Jeg stemmer for Sinn. Jeg har hatt den selv, og solgt den utelukkende fordi jeg har puslete håndledd.
Flott klokke, og en av de få der jeg synes all informasjonen fra et 7750 verk kommer sammen på en bra måte. (Sammen med de gamle IWC 3706 modellene)I tilegg likte jeg godt å kjenne klokka på armen får rotoren spant fritt. Til slutt vil jeg nevnet et stort tommel opp til den fordi den er retro/vintage/opprinnelig UTEN falsk eldet lume. Jeg likte den så godt at jeg brukte en hel del tid på å titte etter en Sinn 356 uten å finne en brukt og endte på noe annet
E4945C50-3B78-4C93-9E62-76012664AFB1.jpeg

Heia Sinn!

Lars Birger

Jeg er i samme båt. Har vurdert LLD og Oris som daily beater. Er frem og tilbake, men ender ofte med å falle for LLD, liker compressor stilen bedre. Den er lang L2L, så den bør prøves på håndleddet først.