Superverdi for pengene, bruktpris ca 10-12’, ditt valg?

Hvilken ville du valgt?

  • Oris 65 (40mm)

    Stemmer: 42 33,1%
  • Longines LLD

    Stemmer: 39 30,7%
  • Sinn 103st

    Stemmer: 46 36,2%

  • Antall stemmer
    127
  • Avstemningen stengte .
Jeg tar opp det Lilac kom med fordi de er vel fortjent:

Han snakker om Sinn : - "Breguet ringte, de ville ha fonten sin tilbake"
Sinn.jpg


Om Zenith : -"Så ikke likheten der. Her derimot:... " Og han linker til bildet under.
Breguet.jpg


- "Synes ikke longines og breguet/sinn fontene lignet på hverandre." Når jeg viser til klokken under.
Long.jpg


- "Nei, jeg snakket om Sinn 103st og breguet XX. Derav den første kommentaren min."


-"Jeg mente at fonten sinn bruker er langt mer enn "inspirert" av fonten breguet bruker. Fonten breguet bruker er såpass forskjellig fra den brukt på longinesvarianten at jeg skjønner ikke hvorfor du tok den opp til å begynne med."

-"Jepp, viktig å sjekke synet hos optiker med jevne mellomrom." ???


Og litt editering han elsker å gjøre etter at han fikk svar:

Fra: "Ok, så fordi to andre modeller ligner, så ligner ikke de to modellene vi pratet om. Interessant."

Til : "Ok, så fordi to andre modeller ligner, så ligner ikke de to modellene vi pratet om. Jeg vet ikke om det er språket du sliter med, men når du sier "nok om det" så fordrer utsagnet at du har kommet med en autorativ bekreftelse/avkreftelse typ "siste ord er sagt", men så er fryktelig sjelden tilfelle når det kommer til dine innlegg."

Nå er jeg ferdig.


 
Jeg tar opp det Lilac kom med fordi de er vel fortjent:

Han snakker om Sinn : - "Breguet ringte, de ville ha fonten sin tilbake"
Vis vedlegg 75315

Om Zenith : -"Så ikke likheten der. Her derimot:... " Og han linker til bildet under.
Vis vedlegg 75316

- "Synes ikke longines og breguet/sinn fontene lignet på hverandre." Når jeg viser til klokken under.
Vis vedlegg 75317

- "Nei, jeg snakket om Sinn 103st og breguet XX. Derav den første kommentaren min."


-"Jeg mente at fonten sinn bruker er langt mer enn "inspirert" av fonten breguet bruker. Fonten breguet bruker er såpass forskjellig fra den brukt på longinesvarianten at jeg skjønner ikke hvorfor du tok den opp til å begynne med."

-"Jepp, viktig å sjekke synet hos optiker med jevne mellomrom." ???


Og litt editering han elsker å gjøre etter at han fikk svar:

Fra: "Ok, så fordi to andre modeller ligner, så ligner ikke de to modellene vi pratet om. Interessant."

Til : "Ok, så fordi to andre modeller ligner, så ligner ikke de to modellene vi pratet om. Jeg vet ikke om det er språket du sliter med, men når du sier "nok om det" så fordrer utsagnet at du har kommet med en autorativ bekreftelse/avkreftelse typ "siste ord er sagt", men så er fryktelig sjelden tilfelle når det kommer til dine innlegg."

Nå er jeg ferdig.


Bra du er ferdig! For dessverre klarte du og @Lilac å forsøple et godt diskusjonstema. Håper @Lilac og du holder dere unna denne tråden (og generelt skjerper hissigheten deres) så resten av oss kan kose oss videre med dettr tydelig populære emnet om attraktive klokker til fornuftig pris. Ps: setter stor pris på deres innlegg forøvrig, men makan til tull i denne tråden håper jeg dere slutter med. Nå er jeg også ferdig:)
 
Bra du er ferdig! For dessverre klarte du og @Lilac å forsøple et godt diskusjonstema. Håper @Lilac og du holder dere unna denne tråden (og generelt skjerper hissigheten deres) så resten av oss kan kose oss videre med dettr tydelig populære emnet om attraktive klokker til fornuftig pris. Ps: setter stor pris på deres innlegg forøvrig, men makan til tull i denne tråden håper jeg dere slutter med. Nå er jeg også ferdig:)

Du kan anklage meg for å ha reagert på sin trolling hvis du vil, det gjør meg ingenting.
 
Mange gode og gøye innspill. Stort engasjement!

Overrasket over at det ikke har tilkommet er ras av andre attraktive klokker i denne prisklassen, eller i det minste forslag om en Rolex sub og sprengt budsjett:)

Også overrasket over hvor sabla jevn stemmegivingen er!

Selv valgte jeg Oris. Syns designet er dødskult. Sinn ligger også høyt oppe, for meg fremstår Sinn som mest entusiastklokke av disse, men som noen sier: fjern dag/dato så blir den perfekt! LLD er flott, men kanskje litt for pynta til å skulle være en dykker.

1111.JPG
 
(...) Sinn som mest entusiastklokke av disse, men som noen sier: fjern dag/dato så blir den perfekt! (...)

Jeg tror at Sinn blir skikkelig ubalansert uten dag, dato og teksten der den er nå. Det veier opp for den asymmetriske plasseringen av registrene. Det er mange som prøver seg med bare dato eller helt uten på 7750 og det blir på langt nær så likevektig som Sinn eller IWC 3706 som også kjører full pakke. (Bilde fra en finn annonse kanskje noen kjenner skjorta si her?)

CDCC98A4-81CB-4D37-A2E9-BABB1428BA88.png


Lars Birger
 
Jeg tror at Sinn blir skikkelig ubalansert uten dag, dato og teksten der den er nå. Det veier opp for den asymmetriske plasseringen av registrene. Det er mange som prøver seg med bare dato eller helt uten på 7750 og det blir på langt nær så likevektig som Sinn eller IWC 3706 som også kjører full pakke. (Bilde fra en finn annonse kanskje noen kjenner skjorta si her?)

Vis vedlegg 75423

Lars Birger

Sinn har også en ny klokke som har en ganske uvanlig dag/dato 7751 design med måned og måne "complication"
https://www.tidssonen.no/forum/threads/sinn-spezialuhren.11027/page-25#post-636985
Sinn-Hunting-Watch-3006-Chronograph-Jagduhr-5.jpg
 
Valget havnet altså på Oris!
Jaggu mye valuta for pengene!
Digger:
  • den slanke kassa
  • den tynne bezelen med minuttmarkører hele veien
  • gjennomgående pins i lenke
  • plexi-utseende på glasset
  • kul skive med nesten skjult dato
  • sin egen stil uten å føles som en kopi av vintage Rolex
  • bruktprisen:)
925FB47F-847B-420D-98ED-F80309728AFE.jpeg
56844103-F0F8-4EA7-9424-5C6170B0B35E.jpeg
37748B5D-E806-4777-8FD2-1B34F7DAB21F.jpeg
F3021C38-BC9B-4B0C-B0F6-A70E8E76BCDA.jpeg