Superverdi for pengene, bruktpris ca 10-12’, ditt valg?

Hvilken ville du valgt?

  • Oris 65 (40mm)

    Stemmer: 42 33,1%
  • Longines LLD

    Stemmer: 39 30,7%
  • Sinn 103st

    Stemmer: 46 36,2%

  • Antall stemmer
    127
  • Avstemningen stengte .
Vis vedlegg 75070 Jeg endte litt tilfeldig opp med en Sinn 103 i går. Det jeg likte var pleksi, som gir flott vintagepreg og nydelig dybde i skiven, bezelen med friksjon og den tyske presisjonen som preger uret. Ureverket dikterer jo layouten på skiven og jeg kan skjønne de som synes det blir for mye «aktivitet» på skiven. Jeg opplever klokken som lettlest og harmonisk. Dette grunnet enkle farger og god kontrast. Kort lug gir god bærekomfort. 7750 er ikke det mest raffinerte verket så knappeleringen føles kanskje litt billig Pm man sammenligner med klokker i høyere prissjiktet. Alt i alt fornøyd med klokken og dens instrumentpreg med røtter til 60-tallets militære pilotklokker

Ja det du snakker om er egentlig relatert på måten urverket fungerer altså med horisontal clutch/Cam.
Alle urverk med vertikal clutch og "column wheel" føles litt mykere på knappene når du bruker kronometeret.
Sant nok er disse "column wheel" urverk litt dyrere å produsere og også foretrukket for følelsen de gir.
Litt å lese der:
https://omegaforums.net/threads/chronographs-vertical-and-horizontal-coupling.5539/
Og der:
http://wornandwound.com/chronography-2-column-wheels-cams/
 
Har hatt LLD og Oris 65, før sistnevnte vel ble @Qwestern sin første. Må si jeg savner LLD mest. Selv med pinglehåndledd, så funket den bra. Når det er sagt, så er jeg nesten skuffet over at ingen har sagt «alle tre!» :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Har hatt LLD og Oris 65, før sistnevnte vel ble @Qwestern sin første. Må si jeg savner LLD mest. Selv med pinglehåndledd, så funket den bra. Når det er sagt, så er jeg nesten skuffet over at ingen har sagt «alle tre!» :D
Stemmer det. Det var der Sixty-Five kjøret begynte :rolleyes: Hadde den vel i 2 uker for så å selge og kjøpe to nye påfølgende uke
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Dette var vanskelig. Jeg vakler mellom Oris og Sinn, er svak for begge og klarer ikke å velge. Skulle stemt på en av dem om jeg bare kunne bestemme meg.
Ta begge er vel et godt TS-råd?
Eller enda bedre «Itte no knussel, je tek dem alle tre»
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Du er en liten tulletroll som prøver å komme under huden min: det er veldig tydelig for alle.
Der jeg kommer fra kaller vi folk som deg for en "Pinocchio": en pingle gutt som tror at han kan snu verden opp ned.

@Bjarnetv beviser også at Sinn som Breguet, Longines og andre kjørte etter samme "Franske forsvaret" design på samme måte som en del MK2 Engelske klokker ser ut som hverandre.

Jeg trenger ikke å sjekke synet mitt men på en annen side er du den typiske typen som leker med en kniv til han mister et øye og det kommer nok til deg.
Noen kaller det for Karma.
Og nei, som du spurte forrige gang, jeg skal ikke melde deg for å "fikse oss en avtale" på noen plass og tid du bestemmer om.
Det er meg som bestemmer disse premisser og det skjer når det skjer hvis det må skje en gang.

Oki, så du henfaller til rene trusler nå? Vet vergen din at du skriver sånne ting på internett med folk du ikke kjenner, eller er innleggene dine en konsekvens av hva jeg gjetter er drypp i flertall?

For å utdype, du prater om øyer og kniver fordi du er uenig i tonen til personen du "diskuterte" skivefonter med klokken fem på ettermiddagen en hverdag. Dette en dypt sinnsforvirret manns reaksjon på lett overkommelige utfordringer, og et tydelig rop om hjelp.
 
Redigert:
Oki, så du henfaller til rene trusler nå? Vet vergen din at du skriver sånne ting på internett med folk du ikke kjenner, eller er innleggene dine en konsekvens av hva jeg gjetter er drypp i flertall?

For å utdype, du prater om øyer og kniver fordi du er uenig i tonen til personen du "diskuterte" skivefonter med klokken fem på ettermiddagen en hverdag. Dette en dypt sinnsforvirret manns reaksjon på lett overkommelige utfordringer, og et tydelig rop om hjelp.
Foreslår du tar en titt i speilet, trekker pusten, og tar deg en timeout. Dette er, som du så utmerket påpeker, en diskusjon om skivefonter og valg mellom tre armbåndsur. Ikke politisk kvarter.
 
Get_252520Along.jpg
 
Oki, så du henfaller til rene trusler nå? Vet vergen din at du skriver sånne ting på internett med folk du ikke kjenner, eller er innleggene dine en konsekvens av hva jeg gjetter er drypp i flertall?

For å utdype, du prater om øyer og kniver fordi du er uenig i tonen til personen du "diskuterte" skivefonter med klokken fem på ettermiddagen en hverdag. Dette en dypt sinnsforvirret manns reaksjon på lett overkommelige utfordringer, og et tydelig rop om hjelp.

Som Preacher sier.
"Foreslår du tar en titt i speilet, trekker pusten, og tar deg en timeout."
 
Jeg bare synes det er merkelig når man godt oppi åra skal få noe personlig tilfredsstillelse av å "vise folk hvor skapet skal stå" på et klokkeforum på internett.
 
Jeg bare synes det er merkelig når man godt oppi åra skal få noe personlig tilfredsstillelse av å "vise folk hvor skapet skal stå" på et klokkeforum på internett.

Bare du slipper å møte tanten til @Hammerfjord F2F overlever du dette :D

Til saken, LLD får min stemme, men den krever sitt håndledd (sitter som et skudd på Bromle over her).