Superverdi for pengene, bruktpris ca 10-12’, ditt valg?

Hvilken ville du valgt?

  • Oris 65 (40mm)

    Stemmer: 42 33,1%
  • Longines LLD

    Stemmer: 39 30,7%
  • Sinn 103st

    Stemmer: 46 36,2%

  • Antall stemmer
    127
  • Avstemningen stengte .
Jeg viser til originalen men du snakket om denne: en "remake"
Vis vedlegg 74990

Og jeg snakket om Big-Eye Longines.
Vis vedlegg 74991
DSC_3962.jpg f504afdb214d99848212fa18964b67bf.jpg
Nei, jeg snakket om Sinn 103st og breguet XX. Derav den første kommentaren min.
 
LLD, fordi den har jeg hatt selv, og angrer på at jeg kvittet meg med.
Og hva tungvint bezelinnstilling angår, så er ikke denne mitt førstevalg om jeg skulle gått i dypet.
Dessuten klarte de seg når originalen kom ut, så da vil jeg tro en stakkars amatørdykker skal overleve.
 
Det er du som har skrevet det der.
Sinn er inspirert av Breguet/Longines og andre. Det er tydelig...

Jeg vet ikke HVA du vil men du går i sirkler.

Jeg mente at fonten sinn bruker er langt mer enn "inspirert" av fonten breguet bruker. Fonten breguet bruker er såpass forskjellig fra den brukt på longinesvarianten at jeg skjønner ikke hvorfor du tok den opp til å begynne med.
 
Jeg mente at fonten sinn bruker er langt mer enn "inspirert" av fonten breguet bruker. Fonten breguet bruker er såpass forskjellig fra den brukt på longinesvarianten at jeg skjønner ikke hvorfor du tok den opp til å begynne med.

Jeg har bare sagt at alle har inspirert seg fra flydashboard tallskiver på sin måte.

"Breguet har bare gjort som mange andre på den tiden angående kronometer tallskiver : ingen har eierskap der.
Disse tallskiver er inspirert fra gamle fly utstyrer eller "aéronef"
"Samme faen som Big-Eye fra Longines.
30 taller greie og "alle" har gjort sin utgave.
"Longines says the BigEye is inspired by aviation watches of the 1930s..."

Og nå kommer du med "Fonten breguet bruker er såpass forskjellig fra den brukt på longinesvarianten"
Seriøst? Big Eye og Breguet XX er uekte tvillinger.

Nå har jeg andre ting å gjør enn å drive med det tullet der.
 
Jeg har bare sagt at alle har inspirert seg fra flydashboard tallskiver på sin måte.

Seriøst? Big Eye og Breguet XX er uekte tvillinger.

Nå har jeg andre ting å gjør enn å drive med det tullet der.

Jepp, viktig å sjekke synet hos optiker med jevne mellomrom.
 
Jeg stemmer for Sinn. Jeg har hatt den selv, og solgt den utelukkende fordi jeg har puslete håndledd.
Flott klokke, og en av de få der jeg synes all informasjonen fra et 7750 verk kommer sammen på en bra måte. (Sammen med de gamle IWC 3706 modellene)I tilegg likte jeg godt å kjenne klokka på armen får rotoren spant fritt. Til slutt vil jeg nevnet et stort tommel opp til den fordi den er retro/vintage/opprinnelig UTEN falsk eldet lume. Jeg likte den så godt at jeg brukte en hel del tid på å titte etter en Sinn 356 uten å finne en brukt og endte på noe annet
E4945C50-3B78-4C93-9E62-76012664AFB1.jpeg

Heia Sinn!

Lars Birger
 
Jeg er i samme båt. Har vurdert LLD og Oris som daily beater. Er frem og tilbake, men ender ofte med å falle for LLD, liker compressor stilen bedre. Den er lang L2L, så den bør prøves på håndleddet først.
 
Jeg stemte på Orisen. Har hatt LLD 3 ganger, men den forsvinner ut av boksen hver gang jeg har lyst på noe nytt. Flott design på Orisen, med forskjellige skiver gjør den interessant en gang i fremtiden:)
 
med litt nærmere graving ser jeg nå at de første type XX klokkene ble laget i 58 (på bestilling av det franske forsvaret), og året etter kom sinn med sin første kronograf. (om man kan stole på internett)

fonten på selve tallene kan man vel påstå at stammer fra pilot-stoppeklokker fra første verdenskrig?

Første Breguet type XX
breguet_type20_2regs_front.jpg


og første Sinn

75b6d32d4170c4c28ea075380f7fba86.jpg
 
Tror LLD er den klokken jeg har eid kortest. Fungerte ikke i det heletatt på min hånd. Lugsene ble alt for lange. Dette fra en fyr som går med Big Pilot noen dager i uka. For min egen del er Sinn et lett valg av disse :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen og halkla
Jepp, viktig å sjekke synet hos optiker med jevne mellomrom.

Du er en liten tulletroll som prøver å komme under huden min: det er veldig tydelig for alle.
Der jeg kommer fra kaller vi folk som deg for en "Pinocchio": en pingle gutt som tror at han kan snu verden opp ned.

@Bjarnetv beviser også at Sinn som Breguet, Longines og andre kjørte etter samme "Franske forsvaret" design på samme måte som en del MK2 Engelske klokker ser ut som hverandre.

Jeg trenger ikke å sjekke synet mitt men på en annen side er du den typiske typen som leker med en kniv til han mister et øye og det kommer nok til deg.
Noen kaller det for Karma.
Og nei, som du spurte forrige gang, jeg skal ikke melde deg for å "fikse oss en avtale" på noen plass og tid du bestemmer om.
Det er meg som bestemmer disse premisser og det skjer når det skjer hvis det må skje en gang.
 
21ED55C7-E688-4752-97B7-F3436A78A0A4.jpeg
Jeg endte litt tilfeldig opp med en Sinn 103 i går. Det jeg likte var pleksi, som gir flott vintagepreg og nydelig dybde i skiven, bezelen med friksjon og den tyske presisjonen som preger uret. Ureverket dikterer jo layouten på skiven og jeg kan skjønne de som synes det blir for mye «aktivitet» på skiven. Jeg opplever klokken som lettlest og harmonisk. Dette grunnet enkle farger og god kontrast. Kort lug gir god bærekomfort. 7750 er ikke det mest raffinerte verket så knappeleringen føles kanskje litt billig Pm man sammenligner med klokker i høyere prissjiktet. Alt i alt fornøyd med klokken og dens instrumentpreg med røtter til 60-tallets militære pilotklokker