Hei.
De siste ukene har jeg fått øynene opp for å skrive med fyllepenner igjen. Benyttet dette nok så ofte på skolen i sin tid, men det å være venstrehendt gjorde sitt til at det ikke var så veldig stas den gang. Nå som jeg har blitt litt eldre har interessen kommet tilbake og jeg kjøpte en Lamy Patrol (tror jeg den heter) som faktisk er meget god å skrive med til tross for at den nesten var gratis.
I går var min gamle far på besøk og hadde med seg en fyllepenn til meg. Dette var en penn som hans far hadde benyttet i sin tid og far anslo pennen til å være ca 60 år. Dette er en penn av merke Mont Blanc Masterpiece (det står 144 g stemplet svakt bakerst på pennen). Det jeg nå funderer på er om det bare er å sette i gang med å bruke pennen eller om det er tilrådelig å sende den inn til en service først. Dette er en penn som har vært ubrukt i flere tiår.
Jeg har ikke mye kunnskap om dette, men ser her at det er en del folk som er godt opplyst rundt fyllepenner.
Hva utføres på en service og hva ligger det ca på i pris? Er det ting jeg bør være oppmerksom på eller be om ved innlevering i så fall - ønsker jo ikke at den skal se ut som om den er helt ny, flott med litt patina osv.
På forhånd takk for svar.
Bjørn Olav