Skriveinstrumenter

Medlem
7. des. 2009
Innlegg
385
Sted
Oslo
Det slår meg at det mangler en tråd om penner her. En flott penn synes jeg setter prikken over i-en en elegant herremanns fremtoning. Hva slags penner bruker dere, eller ønsker dere?

Her er mitt radarpar, arvet fra fattern.
e6f18c6b.jpg
 
Desverre ingen Mont på meg, men kommer nok når jeg blir eldre:)
4b4a1f68.jpg
 
En helt normal dag på kontoret:
Explorer II på hånden, 14060M klar til pakking og forsendelse, Memovox klar til visning.
Skriveverktøyet er en Mont Blanc.

59771_472406520732_663175732_7173542_6073638_n.jpg
 
Skal være den første til å innrømme at penner ikke er en passion på samme måte som klokker, men en "Mont" må alle ha...
b534b8b7.jpg
 
Montblanc Starwalker

Jo,kvalitetspenn må en ha.
Jeg kjøpte en Montblanc Starwalker Fineliner for 3 år siden. Jeg drar INGEN steder uten den.
Da jeg også investerte i en Meisterstuck Skinnmappe for 2 stk penner, vil jeg nå kjøpe Montblanc Starwalker COOL BLUE. Også denne i Fineliner, men husk at med en fineliner-penn, kan du også montere en rollerball refill.
Cool Blue er Guilloche dekket av ultra blå transparet resin. NYDELIG, med andre ord:)
 
Har vært inne på tanken om å skaffe meg et skikkelig skriveredskap.
Skjønner at man kan få dyre vaner av å henge her inne.

Kan jeg spørre hvor mye man betaler for en montblanc?
 
Desverre ingen Mont på meg, men kommer nok når jeg blir eldre:)
4b4a1f68.jpg

Næmmen, polynomdivisjon? :D
Hva studerer man?

Tilbake til saken:
Jeg liker veldig godt penner og skriveredskap. Men er venstrehendt... Hva jeg skriver med er dermed bestemt av hvilket blekk som tørker fort og hva som er godt og holde i.... :mad:

Finner jeg en god penn for venstrehendte som ser bra ut er den solgt! :p
Men ser for meg at jeg må vente til jeg er ferdig med utdannelsen slik at jeg slipper å tenke på at den må funke på gjennomslagspapir...
 
Ok, får hive meg på denne tråden...har aldri vært veldig opptatt av penner, men en viss stil skal man ha...litt som mansjettknapper, trenger det ikke, men the devil is in the details...

Til signering:
562ecfaa.jpg


Til besøk I Asia:
e6df7a9e.jpg


Til daglig...
2cfce867.jpg
 
Ok, får hive meg på denne tråden...har aldri vært veldig opptatt av penner, men en viss stil skal man ha...litt som mansjettknapper, trenger det ikke, men the devil is in the details...

Til signering:
562ecfaa.jpg


Til besøk I Asia:
562ecfaa.jpg


Til daglig...
...hmm, bilde var slettet

Samme penn til signering og asia eller feil bilde på gang?
Og hvorfor egen penn til asia?

ps. om noen er venstrehendte og bruker slike penner som dette må dere være så snill å sende meg en pm om erfaringene deres... Er ikke lett å finne brukbare penner for oss.. Hvertfall ikke om en tar mye notater...
 
...beklager...litt sent på kvelden igår OG noen barnesykdommer på iPad'en som gjorde at det ikke funket med bildene fra PhotoBucket...fikset over nå
 
Mye fine penner her:D, jeg har selvfølgelig en "Monty". Den har vært i min eie en
stund og blir alltid brukt når noen viktige papirer skal signeres. Ellers har jeg
en astronaut-penn som alle ekte nerder må ha.

Ps: Forvent og betal fra 3500,- og oppover for en butikk-ny Mont Blanc i
Norge
IMG_3112.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis