Det går fort noen ganger, dette er de skriveinstrumentene som er kommet inn etter at jeg kom fra ferie. Ikke så store penger, men like moro for det.
Øverts er en Jinhao 159. Jeg bestilte noen andre småting fra Goulet Pens, og de hadde denne til 7US$. Ingen grunn til ikke å kjøpe den da. Det er en homage til MB Meisterstuck 159. Så da får jeg testet ut størrelsen, og funnet ut om jeg er moden for et "luftskip" en gang i fremtiden. Og for 7 dollar så skriver den uforskammet bra. Men det er en diger penn.
Nest øverst er siste penn inn. Det er også en Jinhao, modell X750. Et ebay impulskjøp, men den hadde en fin blåskimmer kropp, og jeg har ganske mange blå blekk i hus. Kjekt å ha en ekstrapenn til det. Ironisk nok er den i øyeblikket ladet med Diamine Golden Brown

Men det er Diamine Havasu Turquoise neste.
Så er det en Lamy Vista med 1.1mm spiss. Kjøpt i forbifarten på Schipol, med en tanke om at 1.1 gjør seg fint til å skrive julekort. Det er jo sesong snart, og jeg har ikke noen så bred "pensel" fra før. Har konverter og Pelikan 4001 Dark Green på lur, så jula skal bare komme.
Noodler's Konrad rollerball er nest nederst. Denne har jeg beskrevet tidliger.
Nederst er den store overraskelsen. Det er en TWSBI Diamond Mini med fin spiss. Relativt billig, jeg måtte ut med 61€. Men både skrivefølelse og finish er MYE bedre enn prisen tilsier. Kjøpte den for å ha som lommepenn, siden den er meget kompakt. Men den skriver så bra at jeg har lyst å bruke den hele tiden. Så pr. nå er den med overalt og brukes til alt. Ladet med Pelikan Edelstein Saphire, som er en nydelig blåfarge som også gir fine variasjoner i tynne linjer.
Er meget imponert over TWSBI så langt, og kommer nok til å samle på meg noen til fra dette merket. Kjenner det på magefølelsen