Skriveinstrumenter

Oops.

Jeg gikk på en liten smell i dag - CultPens hadde, som de gjerne har, 10% ekstra avslag på endel penner.

Jeg pleier å være flink til å unngå impulskjøp, neste innkjøp var tenkt å være en Dialog 3 fra Tudos - har gått rundt og siklet etter en i årevis, og tenkte at det at det er høst og vått og kjipt og kaldt osv var en like god grunn som noen annen til endelig å skaffe seg en.

Men så, mens jeg bare kikket meg litt rundt hos CultPens (vi er jo voksne mennesker, vi klarer å kikke uten å kjøpe! (Host; rødme)), kom jeg over en Pelikan Souverän M600 fyllepenn. Perfekt for pailabbene mine.

Tilogmed i samme fargekombo som farfars gamle Souverän som fåglarna må vite hvor ble av da han døde; pennen jeg husker helt fra jeg var 4-5 år eller så, som pennen han tok frem hver gang noe skulle noteres - det være seg om det var handleliste eller prosjektering av et nytt anlegg for E-verket han jobbet for.

Tudos, stakkar, må vente litt lenger enn jeg hadde sett for meg på en ordre på en Dialog 3...

Om noen vil ha tak i meg, finner de meg ute ved postkassen. :)
 
Logo-Tidssonen.jpg
...mens man venter på pakken fra CultPens... :)
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Finnes det en adapter som gjør at man kan bruke Rollerball refils i Ballpoint pennene til MB?
 
Har selv en klassisk Parker Duofold fyllepenn som går til finere anledninger. Også har jeg en Montblanc kulepenn som jeg bruker daglig på kontoret.
 
Litt av samlingen fra skrivebordet. Fra venstre mot høyre - en Parker, Yafa "Woodie" og Noodler's ink 'Coral Sea". Intet i kategorien eksklusivt, men greit til hvert sitt bruk.
20200111_194429.jpg

Blekkpatron, rollerball og fyllepenn.
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica og Pinto
Har du hatt problemer med din Parker med blekkpatroner? Min Duofold er veldig kranglete. Har vasket den, renset den og setter stadig i nye Parker-patroner. Likevel er det slik at blekket enten renner som bare det, eller at det tørker veldig fort. Slik den er nå egner den seg kun til enkle signaturer. Å forsøke å skrive et helt brev eller føre notater er håpløst. Leverte den til reparasjon for noen år siden, men kom tilbake like dårlig. Er dette en del av den britiske sjarmen med Parker eller har jeg fått en skikkelig mandagspenn etter cupfinale i premier league?
 
Har du hatt problemer med din Parker med blekkpatroner? Min Duofold er veldig kranglete. Har vasket den, renset den og setter stadig i nye Parker-patroner. Likevel er det slik at blekket enten renner som bare det, eller at det tørker veldig fort. Slik den er nå egner den seg kun til enkle signaturer. Å forsøke å skrive et helt brev eller føre notater er håpløst. Leverte den til reparasjon for noen år siden, men kom tilbake like dårlig. Er dette en del av den britiske sjarmen med Parker eller har jeg fått en skikkelig mandagspenn etter cupfinale i premier league?
Hei @Pinto
For en gangs skyld heldig med denne Parker'n. De fleste jeg har ser ut til begå seppuku, særlig når de ikke er brukt på en stund. Hater det når toppen er fylt med blekk og dets omgivelser. Kanskje greit å prøve andre fabrikat av patroner. Foreløpig har denne vært snill.. no jinx please.....
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto
Jeg har en Parker jeg fikk til konfirmasjonen som jeg fant frem igjen etter interessen for fyllepenner vokste til, jeg har aldri funnet noen modelbetegnesle på den, men det har vært et veldig godt skriveredskap uten særlige problemer, med ett lite unntak. "High sheen"-blekk var den ikke glad i, men det er det nesten ingen penner som er. De tørker så fort ut at du til tider ikke skal løfte pennen lenge mellom hvert ord uten å få problemer med å starte neste.

parker_classic_blkmattefp_1.jpg


Det kan være ganske stor variasjon i penner, til tider også av samme modell, selv opp i ganske dyre penner, og av og til må du prøve deg frem med forskjellige blekktyper. Noen penner liker bedre våte blekk og andre liker tørrere blekk, og brukerens preferanse spiller også inn, så om du går inn for det er det mulig å bruke mye tid her!
Pen Addicts Norway er en god facebook-gruppe om du trenger hjelp eller inspirasjon til kjøp, mye god kompetanse der.
 
Kan f- ikke være sunt, dette forumet.
Jeg skulle bare se litt, men endte opp med å kjøpe meg en Montegrappa Mule fyllepenn (medium)
Grappa har jeg kjennskap til, og i Bassano del Grappa har jeg også vært, men at de lager slike fjonge skriveinstrumenter visste jeg ikke.
Fra før av har jeg hatt en Cross Classic Century fyllepenn og to kulepenner (en klassisk sort og en "seafoam"), og en Levenger L-Tech 3.0 Stealth, med CC fyllepenna som favoritt.