Skriveinstrumenter

Vaske og fylle på pennene. Søndagsaktivitet helt på nivå med skopuss.
C9E53747-119B-4C91-BCEF-47F3A618255D.jpeg
 
På tide å anskaffe en Mont Blanc-fyllepenn. Forslag fra salen på hvilken jeg bør satse på?
 
På tide å anskaffe en Mont Blanc-fyllepenn. Forslag fra salen på hvilken jeg bør satse på?

Det er et digert spørsmål ;) For meg er Montblanc den klassiske sigarformede pennen i sort resin, med gulldetaljer. Enkelt og greit. Men; De har også mange spennende LE og SE-utgaver, ofte med serier innenfor et tema. Har veldig lyst på begge Steinway-utganvene, skulle gjerne hatt Gustav Mahler og John Lennon. Og så videre......

Så kjøp den Montblancen du har lyst på, det blir riktig uansett :)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Da er vi like vi to... Dessverre, går vel nesten an å si. Ender nok opp med en klassisk en, selv om både Lennon og Pavarotti frister - til tross for både høy pris og lav tilgjengelighet.
 
Har MB 149 og Starwalker 100 year anniversary. To helt forskjellige penner, men begge behagelige=) Du må nesten prøve deg litt=)
 
Hvis man skal kjøpe en eller to Lamy Safari med noen nibs (helst online) hvor går man? Fått med meg det er en del fake varianter så jeg tenkte å helst slippe å kjøpe via ebay. Noen som er kjent for å ha litt for gode priser på disse?
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Hvis man skal kjøpe en eller to Lamy Safari med noen nibs (helst online) hvor går man? Fått med meg det er en del fake varianter så jeg tenkte å helst slippe å kjøpe via ebay. Noen som er kjent for å ha litt for gode priser på disse?

Har kjøpt Lamy Safari fra www.cultpens.com bra sjappe som sender fra England. Lamy blir aldri feil.
 
Redigert:
Bestilt to MB nå. Hva angår Dupont, så vil det med tid og stunder dukke opp fyrtøy derfra, muligens skriveverktøy også.
 
Hvis man skal kjøpe en eller to Lamy Safari med noen nibs (helst online) hvor går man? Fått med meg det er en del fake varianter så jeg tenkte å helst slippe å kjøpe via ebay. Noen som er kjent for å ha litt for gode priser på disse?

Jeg har kjøpt Lamy fra Tudos.no og er meget fornøyd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Guest571
Lite aktivitet i denne tråden om dagen. Har akkurat fått litt blekk, ein konverter, skrivepapir, ny Lamy og eit par nibs i posten her. Ikkje feil det. :)
20180212_020940.jpg
20180212_023729.jpg

Gøy å prøve ulike nibs side by side, men litt dumt å ikkje ha samme blekk i pennane. Her gir broad nib med lamy-blekk ei mykje våtare kjensle enn 1.5 italic nib med Diamine-blekk som igjen gir ein heilt anna strek. Konklusjonen er at det er deileg å nerde. :D
 
Må si jeg har begynt å bli nysgjerrig på fyllepenn etter å ha skumma denne tråden.. Også slår det meg at ingen i denne mekaniske forsamlinga har trekt fram mekaniske tastaturers overlegenhet sammenligna med standardtastaturene. Lykken var stor da jeg fant et ubrukt Tandberg Data tastatur fra 1995 i et gammelt lager på jobben. Makan til skriveinstrument (uten blekk) finnes, så vidt jeg vet, ikke.

1FD2F0CC-BE2B-45C1-9102-C04EC7F77667.jpeg
 
Rotring 600 som blyant. Hatt siden ‘91 eller noe. Super.
Rotring kulepenn med refill. Også tung og god i hånden. Super.
Schaeffer kalligrafi fyllepenn. Svetter litt blekk, dessverre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Auto Winder
Ok, dette er ikkje "hâute skrìvesákeri", men ein vaskeekte toolpen. Cleo Messograf er ein penn med eit innebygd skyvelære. Nerdete seier du? Ja, det er det. ;)

Det er faktisk eit dugande skyvelære med vernier-skala (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vernier_scale) og djubdemåler, og ein god penn som nyttar G2-patroner. Har skrota den som fulgte med og satt inn ei trykksatt Schmidt Megaline P950 for å gjere toolpenopplevinga komplett. :)
20180815_144312.jpg

20180815_144324.jpg
f664191662d4433c094597133dd4d0aa.jpg