Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Selgeren hadde omtrent samme argumenter, men la veldig vekt på at de ikke kunne erstatte hverandre slik at man måtte ha begge. Kan ikke krangle med sonens ekspertise, samt at selger hadde en nydelig Rolex Pepsi på nato (klart signal på god smak). Så ble en Ole Brum løsning denne gangen :p

Godt valg!

• Liker
Reaksjoner: lantin
Selgeren hadde omtrent samme argumenter, men la veldig vekt på at de ikke kunne erstatte hverandre slik at man måtte ha begge. Kan ikke krangle med sonens ekspertise, samt at selger hadde en nydelig Rolex Pepsi på nato (klart signal på god smak). Så ble en Ole Brum løsning denne gangen :p
Var på Tennis i Bergen?

Må spørre om råd fra dere som har litt greie på sko og stil. Har ett pr Herring Knightsbridge som jeg syntes er knall fine, som jeg aldri har brukt. Grunnen er at jeg kanskje syntes dem er litt for pene til hva jeg pleier å gå med. Litt for blanke muligens? Hvor pyntet må man være før det er greit å gå med disse? Er sjelden kledd noe penere enn ei skjorte og ei pen dongeri bukse.

Hvordan skal man knyte disse? Føler det er rart med "joggesko" knute på såpass pene sko.
image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg har et par svarte Oxford captoe som disse, og bruker dem til dress/dressbukse. Der er de suverene, og fordelen med disse er også at det er en tidløs modell som vil funke i mange år.

Personlig synes jeg imidlertid at disse i sort fungerer dårligere til jeans. De gir fort et inntrykk a la "jeg har på meg mine fineste sko, i mangel av noe annet", hvis du skjønner hva jeg mener. Til mørke chinos bør det være bedre match, selv er jeg nok bare for glad i brune sko og belter til at svarte sko får noe særlig "fot-tid".

Kommer jo helt an på budsjett, men jeg anbefaler Loake hvis du vil ha grei pris og -kvalitiet. Bare pass på å holde deg til 1880-linjen deres.

Ellers nevner Edzilla alle de viktigste

• Liker
Reaksjoner: Telvestad og Edzilla
Du skal sikkert innom Burlington Arcade å sikle på de overprisede "vintage skattene" der. Jeg har noen ganger når jeg har gått gjennom der, (trøste)kjøpt sko hos Harrys, som jeg har vært veldig godt fornøyd med.
Litt mer moderne stil en det du finner i Jermyn.

Kan også varmt anbefale Loake 1880, Barker, Santoni, Churchs og Lloyds, for å nevne noen.

Spesielt Loake 1880 kanskje, som jeg opplever som veldig høy kvalitet og passform for pengene.

• Liker
Reaksjoner: Nicolai