Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Har et par C&J Norwich som venter hjemme. Innkjøpt i Brussel i helga. Satt som et skudd på foten da jeg prøvde de i butikken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Tenkt å kjøpe 2 par nye sko i høst, noen som har noe gode tips?

Sorte cap-toe derby sko, gjerne noe lik mine C&J Pembroke i konstruksjon, altså litt kraftige, men ikke Trickers kraftig. Ønsker dainite eller annen lavprofil gummisåle.
Har sett på C&J Bradford og Norwich, men ikke alltid lett å avgjøre noe utifra bilder!

Skal også ha et par Cordovan-sko, har sett litt på Alden Straight tip Blucher i burgunder cordovan. Noen som har Alden sko her og vil dele erfaringer?

Har disse som er i Cigar Shell Cordovan - brukt de i 6-7 år, og de varer nok i 40-50 år til:)
Alltid litt stive på foten første kvarteret/halvtimen ved hvert bruk, men når læret får kroppsvarmen,
former de seg som en hanske rundt foten - disse kan trygt anbefales!
Husk at mod. har "Barrie last", som er en romslig lest - de er ca. 1/2 nr. oversize på str.

w6PXDFC.jpg
 
Redigert:
Noen som har tips om skomerker i Italia? Ser for meg sko som kan brukes denne sesongen :)

Gjerne noen som er gode på derby - wingtip, brogue..
 
Vis vedlegg 16189 Disse fra Loake har jeg nå gått inn. Syns ikke de er helt på høyde med Crockett & Jones. God, men C&J er bedre.

Er det Loake Wharfsdale (eller hva modellen heter, husker ikke i farten)? Jeg bestilte i hvert fall et par Wharfsdale fra pediwear i fjor, men de var latterlige store i størrelsen så gikk rett ut på finn
 
Er det Loake Wharfsdale (eller hva modellen heter, husker ikke i farten)? Jeg bestilte i hvert fall et par Wharfsdale fra pediwear i fjor, men de var latterlige store i størrelsen så gikk rett ut på finn

Nei, det er Burford. Størrelsen var helt ok.
 
Første oslovinter, tenker Red Wing Iron Ranger påklaska vibramsåle og plass til ullsokker. Nok?
Tilsvarende ting har fungert bra i Bergen bortsett fra at alt saltet kan ta knekken på læret i sålen, men folk sier at det blir minusgrader her og greier, hæ?
 
Første oslovinter, tenker Red Wing Iron Ranger påklaska vibramsåle og plass til ullsokker. Nok?
Tilsvarende ting har fungert bra i Bergen bortsett fra at alt saltet kan ta knekken på læret i sålen, men folk sier at det blir minusgrader her og greier, hæ?
Det er bare å forberede seg på 20 minusgrader, fullt kaos i trafikken når den første meteren med snø kommer og ikke minst isbjørner i gatene.
Du må nok ha et par Sorel for å overleve vinteren i tigerstaden!

(#ironi)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Må jeg vise meg offentlig i slike svømmeføtter sitter jeg heller inne.
Men takk. Stikker på Dagestad og bestiller tenker jeg.