Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Hvor kjøper man skotrær i Oslo? Ser at Loake ikke sender fra sin nettside.

Agnar Hagen har ihvertfall fine. Og garantert Dagestad. Ellers er det mulig å kjøpe fine men billige no-brand skotrær på eBay.

Jeg trenger noen tips fra dere stilbeviste:p
Er på utkikk etter et par sett nye sko til hverdags, som er en mellomting mellom lofers og vinterski som bør tåle litt regn.
Går for det meste i jeans eller cord, med en tilhørende skjorte.
Har sett litt på double monks, men er kanskje redd det blir litt vel dressy til hverdags?
Sliter med plattfothet så må ha innlegssåler, noe som også begrenser utvalget da de bygger endel.

Jeg trenger noen tips fra dere stilbeviste:p
Er på utkikk etter et par sett nye sko til hverdags, som er en mellomting mellom lofers og vinterski som bør tåle litt regn.
Går for det meste i jeans eller cord, med en tilhørende skjorte.
Har sett litt på double monks, men er kanskje redd det blir litt vel dressy til hverdags?
Sliter med plattfothet så må ha innlegssåler, noe som også begrenser utvalget da de bygger endel.

En mellomting mellom loafers og vintersko er jo et mildt sagt vidt begrep. Kjøpte meg et par Wolverine 1000 mile boots i går. Kanskje ikke optimal i forhold til regnvær, men med rette pleie har jeg troen.

Hva med et par Dessert Boots? Jeg har et par i fra Sneaky Steve jeg er veldig godt fornøyd med.

Kommer i de fleste farger.

Eksempel fra google.

6900-458130-p.jpg

Hva med et par boots, enten med snøring, Chelsea boots eller chucka boots og da med gummisåle til den bruken du foreskriver? Vi snakker naturligvis om brune. F.eks synes jeg personlig at semsked skinn er kjempefint til cord.

Skulle egentlig ut å handle meg ett par Red Wing på Høyer på lørdag, men siden de hverken hadde fargen eller str ble det ikke noe av. Men siden jeg har tenkt en stund på å skaffe meg ett par penere, brune sko fant jeg disse hos Ecco. Kanksje ikke helt i klasse med flotte, håndsydde merker, men jeg har ett annet par Ecco som jeg har hatt i sikkert 8 år nå og alle Ecco jeg har hatt har vært gode å gå i :)

15280_mens-ecco-biarritz-wing-tip-tie_179_detail.jpg

Kan meddele på forskudd at Tennis i Bergen selger redwing skopleie. Har per dags dato kun inne oljen fra redwing, conditioner kommer i løpet av uken. De skal også begynne å selge egne skoblokker (trees) og sko fra Loake, dette kommer i av nær fremtid.

Postskriptum: Eier av tennis er også klokkefrelst, kan spottes med div rolex og så er han vel i besittelse av en JL reverso.

Drar opp igjen denne, salg av Loake på Gilt! Ikke verdens beste utvalg, men ser ut som det er fine priser hvertfall.

Dette var veldig optimistiske førpriser synes jeg. Blackfriars koster 2398,- på Lille Vinkel i hvert fall (fullpris), det gjør de andre lave modellene jeg har sett på også.

Eg har dei siste 10+ åra kjede-røyka svarte Rockport sko. Som eg har brukt 360 dagar i året. Ein forhandlar i Oslo reklamerte med at han sprang New York-maraton med eit par.

Har vanlegvis kjøpt desse i butikk i Oslo (til 1200-1400 kroner). I fjor fann eg ikkje ein modell eg likte, så då blei det eit anna merke.

I vår kjøpte eg eit par frå Amazon:

Amazon.com: Rockport Men's Evander Oxford: Shoes

ca. 750 kroner ca, inkl. frakt og moms. No må eg fortelje at det nye paret krevde litt meir "inngåing" enn dei eg har hatt før - eg fekk gnagsår det første døgeret, men no er dei som joggesko.

Dette var veldig optimistiske førpriser synes jeg. Blackfriars koster 2398,- på Lille Vinkel i hvert fall (fullpris), det gjør de andre lave modellene jeg har sett på også.

Fryktet det, sjekket ikke prisene først. Trodde Gilt var en såpass seriøs aktør at de oppga noenlunde riktige førpriser, men må kanskje revurdere! :confused: