Dagestad har også noen få modeller fra det italienske merket Lanciotti De Verzi. Jeg har et par Oxford brogues derfra, og er så langt veldig fornøyd med dem.
Dagestad har også noen få modeller fra det italienske merket Lanciotti De Verzi. Jeg har et par Oxford brogues derfra, og er så langt veldig fornøyd med dem.
@Alexandre.
Jeg syns Alfred Sargent hadde veldig mye fint, men hvis jeg forsto siden deres riktig lages skoene kun på bestilling? Har Dagestad alle lestene og modellene inne slik at man kan både se og prøve dem før en evt. bestilling?
(Jeg kunne sikkert sendt en mail til Dagestad og spurt selv, men regner med at det kanskje også er andre som er interessert i svaret).
AS har både MTM og RTW produksjon. Dagestad har ready to wear modeller fra både Exclusive og Handgrade linjene. Han har ikke alle modeller og lester inne og jeg er usikker om det er mulig å bestille RTW sko om det var det du mente. Made to measure skulle jeg helt sikkert tro at går å bestille...
Er enig med deg at AS har mange utrolig lekre klasiske britiske herresko av meget høy kvalitet. Selv kjøpte jeg et par brune semskede "ankel-Chelsea boots" jeg likte svært godt og de kom på 3400 kr hvilket slettes ikke er galt med tanke på norsk prisnivå.....
Forøvrig har han også retailers list med Edward Green sko hvor du får tak i ganske så mye av det du ikke finner i butikken. EG er og blir det beste innen britisk skokunst...... Så får det heller koster litt.....
Bra tråd! Mye kompetanse herEr selv veldig fornøyd med Oxfords fra hhv Alden (sorte) og Santoni (cognac). Alden kjøpte jeg på en liten skomaker ved Wall St (like før jeg kjøpte klokke på Kenjo, Wall St, for å holde det klokkerelatert
) da dollaren var på 5 blank. Santoni på Agnar Hagen. Litt prisforskjell på de innkjøpene, kan man si
![]()
Jeg skulle gjerne hatt noen litt røffe brune derby med cap toe, ala bildet under, noen forslag? Disse er dessverre C&J boots, og det er ikke det jeg er ute etter, men lave sko. Dessuten vil jeg gjerne at de skal ha gummisåle, bare for å være vanskelig
![]()