Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Veldig fornøyd med å ha kjøpt disse fôra skoene fra Cheaney. Deilig passform(bred modell) og svært lekker skinn. Er meldt noen dager med heftig kulde til uka så da skal vi se om de holder varmen godt. Noe jeg virkelig tror de gjør. Er -8 i dag og merker at de er i overkant varme :LOL:
8A90603C-DFBD-4F81-A01C-D86DADBAD6CC.jpeg

Noen som har en favoritt ressurs når det gjelder vedlikehold av sko?
 
Fine ting, men deres "standard" gummisåle sklir ned noe enormt. Ser ut som din har skinnsåle, men
hvis den har gummisåle må ikke finne på å gå med den på snø eller noe annet som muligens muligens
kan være glatt. (Tror det har vært nevnt ovenfor i denne tråden.)

Disse er på vei til meg nå. Hørt mye bra om R.m, så blir spennede å prøve de på. Noen med erfaringer?Vis vedlegg 233308
 
Fine ting, men deres "standard" gummisåle sklir ned noe enormt. Ser ut som din har skinnsåle, men
hvis den har gummisåle må ikke finne på å gå med den på snø eller noe annet som muligens muligens
kan være glatt. (Tror det har vært nevnt ovenfor i denne tråden.)

Og en dag eller to etterpå brukte jeg mine R.M. Williams da jeg kun skulle gå en meget kort tur.
Utrolig solid fall på fortauet; knall på ryggen og rumpa. R.M. Williams er livsfarlig på snø!
 
Hei dere! Jeg er på utkikk etter tennissko, og lurte på om noen her inne har gode sko å anbefale? Jeg er helt nybegynner så har ikke så store krav, men de bør være gode å ha på og spille med og fortrinnsvis være hvite
 
Hei dere! Jeg er på utkikk etter tennissko, og lurte på om noen her inne har gode sko å anbefale? Jeg er helt nybegynner så har ikke så store krav, men de bør være gode å ha på og spille med og fortrinnsvis være hvite

Jeg er generelt fan av Nike.https://www.nike.com/no/t/nikecourt-air-zoom-vapor-knit-tennissko-hard-court-VMNZtd/AR0496-111

Ser bra ut og leverer varene.
 
Herlig at så mange har erfaringer med Timberland sin frå før. Sålen skal testes, slik "vinter" som de siste dager kan jo ikkje kalles vinter.

Til dere som har hatt de 10-12 år. Hvordan holder de seg? Har dere behandlet de fortløpende?
Desse har fått mye fottid denne vinteren. I kald stabil vinter har de levert meget bra. Ingen kalde føtter, ingen sure miner... Anbefales absolutt!
 
Kjører en bestilling på følgende modell fra Alden.
Full brogue boot i color 8 cordovan, barrie lest og commando såle. Denne sålen er ganske nett og pen, samtidig som den tåler mye. Godt egnet for høst/vinter i Norge, men støvelen kan brukes hele året.

Send meg en melding hvis du er interessert. Prisen blir med dagens kurs 9450 kroner.
IMG_20210305_110843_002.jpg
IMG_20210305_110843_003.jpg
 
Noen her inne som har erfaring med skotrær fra shoecare.no? Hvordan er passformen og størrelsen på de i forhold til skoene?
 
Noen her inne som har erfaring med skotrær fra shoecare.no? Hvordan er passformen og størrelsen på de i forhold til skoene?

Jeg har kjøpt 2 par hos de: 44 og 45 for UK10.5 og 11
Nå bruker jeg begge på de 10.5
Et par støvler trenger litt mer brede på tuppen og det hjelper.
 
Kom borti en stein i går. Fikk noen små riper som jeg har dekket med krem og voks men en liten «flikk» kom også halvveis av. Tips for å fikse? Veldig fint sandpapir så dekke med krem?

E46D707A-D131-49AA-BD4A-BCF14ADD3D14.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: stefanravnanger
Kom borti en stein i går. Fikk noen små riper som jeg har dekket med krem og voks men en liten «flikk» kom også halvveis av. Tips for å fikse? Veldig fint sandpapir så dekke med krem?

Vis vedlegg 243199
Litt superlim for å lime flikken på plass, så vanlig krem over. Var det Dagstad var så snill og gjorde på et par Redwing jeg hadde klarte å gjøre det samme på. Hadde ikke kjøpt de hos han engang, god service og godt tips
 
Kom borti en stein i går. Fikk noen små riper som jeg har dekket med krem og voks men en liten «flikk» kom også halvveis av. Tips for å fikse? Veldig fint sandpapir så dekke med krem?

Vis vedlegg 243199
Litt superlim for å lime flikken på plass, så vanlig krem over. Var det Dagstad var så snill og gjorde på et par Redwing jeg hadde klarte å gjøre det samme på. Hadde ikke kjøpt de hos han engang, god service og godt tips
Umiddelbart vil jeg støtte ideen din, men tillater meg å tagge @stefanravnanger her. Han er fagmann. :)
Det @rolf s skriver er mitt tips og. En svært liten dråpe med superlim, så klemme inn fliken og vente. Så krem og voks.
Vær forsiktig så du ikke søler limet utover eller presser det ut på skinnet. Selv er jeg elendig på slikt. Kanskje du kan påføre limet med en strikkepinne eller noe sånn.
 
Litt superlim for å lime flikken på plass, så vanlig krem over. Var det Dagstad var så snill og gjorde på et par Redwing jeg hadde klarte å gjøre det samme på. Hadde ikke kjøpt de hos han engang, god service og godt tips
Umiddelbart vil jeg støtte ideen din, men tillater meg å tagge @stefanravnanger her. Han er fagmann. :)
Det @rolf s skriver er mitt tips og. En svært liten dråpe med superlim, så klemme inn fliken og vente. Så krem og voks.
Vær forsiktig så du ikke søler limet utover eller presser det ut på skinnet. Selv er jeg elendig på slikt. Kanskje du kan påføre limet med en strikkepinne eller noe sånn.

Hmm. Jeg har selv (og min far) litt dårlig erfaring med superlim. Syntes ofte at det etterlater en stygg overflate samt ofte sprekker fra hverandre over tid. Jeg brukte en veldig skarp avbiter til å få av flikken og fylte igjen med det jeg midlertidig har av billig krem og voks -- ser akseptabelt ut nå. Har bestilt veldig fint sandpapir og saphir voks+krem. Skal prøve meg på hælen litt først så får vi se. Statusrapport innen en uke forhåpentligvis.. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: stefanravnanger
Hmm. Jeg har selv (og min far) litt dårlig erfaring med superlim. Syntes ofte at det etterlater en stygg overflate samt ofte sprekker fra hverandre over tid. Jeg brukte en veldig skarp avbiter til å få av flikken og fylte igjen med det jeg midlertidig har av billig krem og voks -- ser akseptabelt ut nå. Har bestilt veldig fint sandpapir og saphir voks+krem. Skal prøve meg på hælen litt først så får vi se. Statusrapport innen en uke forhåpentligvis.. ;)
Det blir sikkert fint. Skoa trenger litt sår for å få sjel! (y)
Saphir har også et produkt som heter renovatrice. Det kan med hell brukes til å fylle opp slike skader, men din så ikke veldig dyp ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt