Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Takk for gode tips! Var innom Retro i Trondheim, og fekk prøve Loake Aldwych med lær- og dainite-såle. Trur dainite er vegen å gå for meg mtp. demping/komfort. Nokon som har god erfaring med å legge på gummi under lærsåle? Kan det eventuelt verte meir komfortabelt enn dainite?
 
Takk for gode tips! Var innom Retro i Trondheim, og fekk prøve Loake Aldwych med lær- og dainite-såle. Trur dainite er vegen å gå for meg mtp. demping/komfort. Nokon som har god erfaring med å legge på gummi under lærsåle? Kan det eventuelt verte meir komfortabelt enn dainite?

Jeg fikk skomakeren til å legge på ei tynn vibramsåle på et par Red Wing Blacksmith, det funker veldig bra. Bygger kanskje 2-3mm.
 
  • Liker
Reaksjoner: morbra
Anbefaler skomaker Aalberg i Trondheim. Fagmann(y)
Takk for gode tips! Var innom Retro i Trondheim, og fekk prøve Loake Aldwych med lær- og dainite-såle. Trur dainite er vegen å gå for meg mtp. demping/komfort. Nokon som har god erfaring med å legge på gummi under lærsåle? Kan det eventuelt verte meir komfortabelt enn dainite?
 
  • Liker
Reaksjoner: morbra
Takk for gode tips! Var innom Retro i Trondheim, og fekk prøve Loake Aldwych med lær- og dainite-såle. Trur dainite er vegen å gå for meg mtp. demping/komfort. Nokon som har god erfaring med å legge på gummi under lærsåle? Kan det eventuelt verte meir komfortabelt enn dainite?
Dainite vil være mykere enn lær med sparesåle ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: morbra og Nicolai
Noen som har erfaring med loafers fra L&T?

Ser etter en semsket loafer, og står mellom L&T Alvares II og Meermin.
Til bruk med chinos og lysere sommerbukser (fresco/lin).
Liker fargen på L&T bedre, men Meermin-konstruksjonen virker mer behagelig.



Takknemlig for innspill.
 
Meermin sine Alicante-modeller er helt fantastisk behagelige å gå med! Jeg kjøpte et par i blått i fjor sommer, og de ble raskt favorittparet. Er en fare for at jeg ryker på et par brune før vår/sommer sesongen kommer i år. Kan absolutt anbefale de. Eneste jeg kan trekke de på, er at de er veeeldig myke og virker på meg som de ikke er de mest holdbare skoene man får tak i. Men når det er sagt så er vel kanskje ikke semskede loafers skoene som «skal» vare livet ut heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vij
15% ekstra på allerede rabatterte priser hos Cavour nå, kode extra15.
Fikk med meg siste paret brune og forede Roccia Vet, får teste om sålen er like elendig på is som det skrives.
 
behagelig men snevert bruksområde på unlined loafers i semsket om ikke du bor i Puerto Banús.
( ikke holdbare heller som nevnt over)
Takk for innspill!

Kjøpte L&T Alvares II i UK 9 (samme som jeg bruker i Carmina Rain). Utrolig flotte, men dessverre for store i hælen. 8.5 blir for trange rundt tærne, så det er dessverre ikke riktig lest for meg.

Har noen tips om andre semskede loafers i tilsvarende prisklasse (maks 4k)? Aller helst litt causal lest med ganske rund tå og med kort vamp (tilsvarende The Armoury Hudson loafer).
 
IMG_20210128_142655.jpg

Paraboot Michael - de mest styggkule skoene jeg har
 
Disse er på vei til meg nå. Hørt mye bra om R.m, så blir spennede å prøve de på. Noen med erfaringer?
Screenshot_20210207_121002_com.android.chrome.jpg
 
Redigert: