Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Hva er deres erfaringer med Santoni? Jeg vurderer ett par double monks men hører gjerne erfaringer :)
 
Tenkte jeg kunne dele her noen bilder av en derby som ble restaurert på fabrikken. Det er noen sjarmerende battlescars etter rundt 30 år men de kan sikkert takle 30 år til.
IMG_20200227_152304.jpg
IMG_20200227_151922.jpg
IMG_20200227_152202.jpg
IMG_20200227_152043.jpg
IMG_20200227_152146.jpg
IMG_20200227_152024.jpg
IMG_20200227_152236.jpg
IMG_20200227_151907.jpg
IMG_20200227_151940.jpg
IMG_20200227_152001.jpg
 
Ser ut som Fliteless selger old stock hos lille vinkel sko:
Prisene er 50% nedjustert.
Bra alternativ for dem som må/vil ha klassisk sko og samtidig sliter med fot/kne/ryggsmerter.
Fliteless lover sneakers komfort i sine dress sko.
Spør meg ser sko fra Fliteless litt rart ut, spesielt disse gule stripene.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Ser ut som Fliteless selger old stock hos lille vinkel sko:
Prisene er 50% nedjustert.
Bra alternativ for dem som må/vil ha klassisk sko og samtidig sliter med fot/kne/ryggsmerter.
Fliteless lover sneakers komfort i sine dress sko.
Spør meg ser sko fra Fliteless litt rart ut, spesielt disse gule stripene.
Har to par loafers derifra (vareprøver), begge med den røde stripen. Ufattelig komfortable sko! De nye modellene kommer med en mye mindre og mer anonym stripe. 20% på første ordre fra hjemmesiden deres btw
 
@Kochegar47 Første modellene deres var ganske store i størelsen, så jeg måtte size ned ca 1 US. Mener å ha hørt at denne runden er mer true to size. Gratis shipping og retur, så hvis de ikke passer så fikses det i en fei :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kochegar47
Noen som har erfaring med Vass?

Var hos Ascot Shoes i en kjeller i Soho forrige uke og snakket med noen hyggelige folk der. Hand-welting til £850, hvor enkle modifikasjoner og trær er inkludert i den prisen (jeg brukte en mørkebrun derby som eksempel, hvor de kunne lage en utgave som var 9.5UK lang og 10UK bred). Syntes det virker som heftig god pris gitt mye hvor custom de kan gjøre. De hadde også ingen problemer med å blande skinnet på skoene. Min eneste bekymring er om Ascot går i dunken så vil det bli kjipt å reparere de i fremtiden.
 
Noen som har erfaring med Vass?
[...]
Min eneste bekymring er om Ascot går i dunken så vil det bli kjipt å reparere de i fremtiden.
Ingen erfaring med de dessverre, men det bør vel være kurant (eller i det minste ikke kjipt) å sende skoene direkte til Ungarn hvis Ascot stenger dørene.
 
Skumle greier som skjer i forbindelse med corona...
Så vidt jeg vet er skofabrikkene stengt både i Italia, Spania og England.
Hva kommer til og skje med produsentene av klassisk sko?
Tror at etterspørsel blir veldig lav disse månedene.
Kan det hende at flere skomerker forsvinner?
Hva synes dere?

P.S. Håper at Dagestad butikk overlever.
P.P.S. -25% på Meermin : https://meermin.com/in_en/
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Skumle greier som skjer i forbindelse med corona...
Så vidt jeg vet er skofabrikkene stengt både i Italia, Spania og England.
Hva kommer til og skje med produsentene av klassisk sko?
Tror at etterspørsel blir veldig lav disse månedene.
Kan det hende at flere skomerker forsvinner?
Hva synes dere?

P.S. Håper at Dagestad butikk overlever.
P.P.S. -25% på Meermin : https://meermin.com/in_en/

Carlos Santos i Portugal har også stengt midlertidig.
 
Ser ikke for meg at dette vil ha så stor innvirkning for de mest kjente merkene. Vet at de flest engelske merkene fortsatt selger gjennom nettet, så det vil nok hjelpe å holde det finansielle i gang.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto
7E9B63CE-8E04-4ABB-8B1E-34929832201C.jpeg
Noen som har sett lignende sko før? Det står made in England i dem. Trolig fra 60-70 tallet, min onkel fant de tilfeldigvis i en gammel garasje.
 
  • Liker
Reaksjoner: lobergen