Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Hei KAB!
Herring Burgh ser helt identisk ut som Loake Burford, begge er bygget på lesten 024.
Hvis du trenger billige brogue boots , ta en titt på Velasca Milano

https://www.velasca.com/collections/boots

Ganassa_dark_brown_boots_05_large.jpg

Koster 235 USD og du kan få -10% rabbat på første kjøpet - da blir det litt over 210 USD
Frakt og retur er gratis.
Helt ok budsjettsko spør meg
 
  • Liker
Reaksjoner: KAB
Hei KAB!
Herring Burgh ser helt identisk ut som Loake Burford, begge er bygget på lesten 024.
Hvis du trenger billige brogue boots , ta en titt på Velasca Milano

https://www.velasca.com/collections/boots

Ganassa_dark_brown_boots_05_large.jpg

Koster 235 USD og du kan få -10% rabbat på første kjøpet - da blir det litt over 210 USD
Frakt og retur er gratis.
Helt ok budsjettsko spør meg

Dette er jo essensen av oss påfugler og mangelen på begreper om verdslig verdi her inne (pun untended to all)..."Billige brouges" og "budsjettsko" til 1800 kr + mva & fortolling? Er ikke kjip, men det er ikke budsjett - mer medium+ segmentet o_O
 
Var innom Dagestad i helgen og plukket med meg et par Red Wing Iron Ranger. Superfornøyd hittil og jeg gleder meg til har gått de skikkelig inn.

Vis vedlegg 119348
Har vel så godt som landet på Iron Ranger, jeg også, men er litt usikker på om jeg bør gå for Vibram-såle eller den "glatte", som ser ut som en god løsning for hoftebrudd... :D Noen som erfaringer med begge på norsk føre?
 
Jeg kikker på Red Wings Ice Cutters som er den forede varianten. Erfaringer tas imot med takk.
 
Har vel så godt som landet på Iron Ranger, jeg også, men er litt usikker på om jeg bør gå for Vibram-såle eller den "glatte", som ser ut som en god løsning for hoftebrudd... :D Noen som erfaringer med begge på norsk føre?

i følge Dagestad, så er den gamle(glatte) best å gå med, og den isolerer visst best på vinteren siden den har en annen gummiblanding enn Vibram-sålen.
 
Jeg kikker på Red Wings Ice Cutters som er den forede varianten. Erfaringer tas imot med takk.

Jeg har ice cutters å er sånn passe fornøyd. Mye slaps her hvor jeg bor, så sliter litt med at skoene trekker vann etter kort tid selv om jeg har kjørt hele prosessen til Red Wing med vask, impregnering å forsegling.

De har ett tynt ullfor, kunne gjerne vært litt varmere for min del da det gjerne er veldig kaldt her hvor jeg bor når kulda først setter inn. Høyre skoen min er mindre enn venstre, ikke stort problem men nok til å irritere seg over. Vet det er normalt med litt forskjellig størrelse på den ene foten kontra den andre, men har aldri hatt det problemet med andre sko før, derfor tror jeg det er skoen som er mindre og ikke omvendt.

Fargene på skoen sverter lett av, å det blir fort merker.

Ville jeg kjøpt de på nytt? Tja, spørs vell litt om jeg kanskje hadde kikket på andre alternativ først. Er ikke direkte misfornøyd, men er heller ikke stor begeistret.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Da melder jeg kjøp av Loake Wharfdale Brown til 1400 kr. DET må være budsjettpris på en bra sko.
https://www.footway.no/wharfdale-brown.html

60079-69.png


Er noen par igjen ser jeg.

// KAB
Bildene til footway er tatt med et kamera fra Polen på tidlig 80 tallet. Kan melde om at de ser meget bedre ut in real life!

Bruker normalt str 40 (jada det er ikke stort men jeg pakker tungt andre steder). Kjøpte 40,5 for å ha god vintersåle og de er romslige nok i lengden. Helt normale i størrelsen, men dette er G lest (bred), og den er i nok i bredeste laget for meg. Har ikke de aller bredeste pailabbene så F (medium) hadde nok vært mer eksakt. Fungerer fint allikevel og har trasket tre dager med dem. Har du ikke ekstremt brede føtter anbefales F!

Oppleves som ekstremt bra håndtverk og de har OK komfort som nye og jeg regner med at de blir bedre og bedre for hvert år. Kjipe kontorbilder under til forlystelse.

// KAB

IMG_2927.jpg
IMG_2929.jpg
 
Bildene til footway er tatt med et kamera fra Polen på tidlig 80 tallet. Kan melde om at de ser meget bedre ut in real life!

Bruker normalt str 40 (jada det er ikke stort men jeg pakker tungt andre steder). Kjøpte 40,5 for å ha god vintersåle og de er romslige nok i lengden. Helt normale i størrelsen, men dette er G lest (bred), og den er i nok i bredeste laget for meg. Har ikke de aller bredeste pailabbene så F (medium) hadde nok vært mer eksakt. Fungerer fint allikevel og har trasket tre dager med dem. Har du ikke ekstremt brede føtter anbefales F!

Oppleves som ekstremt bra håndtverk og de har OK komfort som nye og jeg regner med at de blir bedre og bedre for hvert år. Kjipe kontorbilder under til forlystelse.

// KAB

Vis vedlegg 119882 Vis vedlegg 119883

Så det var du som stakk av med det siste paret. Det var jo jeg som skulle ha det..... :D:D:D

Jøss.
Voldsomt så mange småtasser med små...ehm...føtter her på forumet da.:D:p