Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Crockett & Jones har da vel stort sett lærsåler? Dette bør ikke være noen utfordring. ;)
Du har helt riktig! Skulle ha spesifisert hva jeg så etter. :) Jeg bestilte nylig et par derby sko fra Cheaney til sommer-bruk, men disse passet ikke helt riktig og ble derfor returnert - riktig størrelse viste seg å være utsolgt. Det er plassen disse skulle ha fylt jeg nå igjen er på utkikk etter.

Hovedsakelig ser jeg etter et par derby sko i medium brun, men gjerne av typen brogues. Crockett & Jones tilbyr to meget tiltalende derby brogues modeller, men verken av disse har lærsåle. (Swansea og Pembroke)
Crockett & Jones.png
 
Du har helt riktig! Skulle ha spesifisert hva jeg så etter. :) Jeg bestilte nylig et par derby sko fra Cheaney til sommer-bruk, men disse passet ikke helt riktig og ble derfor returnert - riktig størrelse viste seg å være utsolgt. Det er plassen disse skulle ha fylt jeg nå igjen er på utkikk etter.

Hovedsakelig ser jeg etter et par derby sko i medium brun, men gjerne av typen brogues. Crockett & Jones tilbyr to meget tiltalende derby brogues modeller, men verken av disse har lærsåle. (Swansea og Pembroke)
Vis vedlegg 78532

Mine Crocket&Jones har lærsåle. Men disser var en spesiell bestilling.
20170817_190320.jpg
 
Mine Crocket&Jones har lærsåle. Men disser var en spesiell bestilling.
Vis vedlegg 78538
Det ville nok vært en veldig grei løsning ja! Skal ha det i bakhodet hvis det åpner seg for en liten tur til England i løpet av året.
Det blir litt som å strekke budsjettet fra en Seamaster til Submariner, men disse var slettes ikke verst.. :)
Bradford Derby Dark Brown Cordovan
Skjermbilde 2018-02-10 kl. 01.36.01.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Det ville nok vært en veldig grei løsning ja! Skal ha det i bakhodet hvis det åpner seg for en liten tur til England i løpet av året.

Det blir litt som å strekke budsjettet fra en Seamaster til Submariner, men disse var slettes ikke verst.. :)
Bradford Derby Dark Brown Cordovan
Vis vedlegg 78539

Jeg liker best svart sko for dress hvis det burde bli så mørk farge.
Du skal finne en del uvanlige C&J med lærsåle på Ebay også.
 
Ser at Ferner Jacobsen fører Lottusse, som er i samme prisklasse som Loake 1880. Noen som har erfaring med dette merket? 10 % rabatt med DNB MC :rolleyes:
 
Hvor pleier dere å handle Cheaney? Direkte fra England? Er på jakt etter noen nye sko og har sett på Cheaney Pennine R II/Herring Windermere.

Cheaney Pennine R II
Herring Windermere
Jeg har brukt å handle direkte fra Cheaney sin nettside. Du kan sjekke (det særs limiterte) utvalget som careofcarl fører, men prismessig er det ikke nødvendigvis noe å spare inn.

Velger du direkte fra Cheaney så sendes fottøyet dessverre med DHL.. som betyr at du får en faktura på momsutegg til 300+ nok (i tillegg til moms).
 
Jeg har brukt å handle direkte fra Cheaney sin nettside. Du kan sjekke (det særs limiterte) utvalget som careofcarl fører, men prismessig er det ikke nødvendigvis noe å spare inn.

Velger du direkte fra Cheaney så sendes fottøyet dessverre med DHL.. som betyr at du får en faktura på momsutegg til 300+ nok (i tillegg til moms).

Takk for svar! Yes, la merke til at de med flere benyttet DHL, men det får nå gå sin gang siden ingen forhandler de i Norge. Forhørte meg med CFC, men de har sluttet å ta inn Cheaney. Endte opp med å bestille fra Herrings og tok også med et par til - Cheaney Jarrow R. Blir spennende å se hvordan parene er størrelsesmessig og hvordan de tar seg ut live.

Cheaney-Jarrow-Chicago-Tan.jpg
 
Noen som har sammenlignet Loake sin Capital F-lest mot Meermin sin Hiro-lest i størrelse?
Although both lasts have similar heel, and instep Loake's Capital last (F width) has a slightly larger toe box, helpful if you have an enlarged big toe joint, or suffer of numbness due to compression.
DSC_0732.jpg

A size comparison with some other more or less classic round lasts. From the left: Vass F, Loake Capital, Meermin Hiro, Crockett & Jones 236 and John Lobb 7000. (source: shoegazing.se)
 
Redigert:
Noen som har sammenlignet Loake sin Capital F-lest mot Meermin sin Hiro-lest i størrelse?
De fleste går 0.5 UK opp i Hiro ifølge Styleforum.net. Har prøvd Meermin selv i Madrid. Har 8.5 i Capital og Hiro's 9 UK var litt trang. Synes at Hiro er en smal lest.
 
  • Liker
Reaksjoner: Alv
Köpte dessa Mauro Volponi i Florens i höstas. 300 euro. Mycket prisvärda
are they Volponi branded? if so, what kind of construction are they made on? I got a pair of Enzo Bonafe at the Volponi store in Florence a few years ago (for a very good price), Mannina also sometimes got some great deals on their shoes.
 
are they Volponi branded? if so, what kind of construction are they made on? I got a pair of Enzo Bonafe at the Volponi store in Florence a few years ago (for a very good price), Mannina also sometimes got some great deals on their shoes.
I got the perception that they made it. They are Goodyear welted.
 
  • Liker
Reaksjoner: Alv