Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Selvfølgelig kjøper vi sko med lærsåle! Kan være enig i at gummisåle er mer praktisk til daglig, men dressko med lærsåle er veldig elegante. Bruker kalosjer om de er altfor bløtt.
Her er mine nylig kjøpte Cheaney Wilfred, svært fornøyd så langt.
IMG_3554.JPG

Føler denne tråden trenger flere bilder!
Først noen bilder fra Allen Edmonds sin butikk på Manhattan. Mye knask der, trivelige ansatte. Jeg og en kamerat var der inne i timesvis. Prøvde alt de hadde, og angret i etterkant på at vi ikke kjøpte mer enn ett par hver.

Rk0T2dc.jpg

rs6KCEY.jpg

SF5Soo2.jpg

Min beskjedne samling med ordentlige sko. Fra før har jeg stort sett trasket rundt i joggesko. Digg det, men begge disse parene er egentlig bedre. Særlig AEs, som jeg kan rusle rundt med en hel dag uten anstrengelse. Det andre paret er Silvano Sassetti fra Dagestad.

1cSS6Nd.jpg

lgCKOwQ.jpg

W3WoZ6s.jpg

Skohimmelen.:)
Har fire-fem par derfra.
Fikk dere spesialtilpasset skoene også?
Litt ok at alle modellene til AE kan tilpasses foten.
Samtidig som de har et utall forskjellige lester hvor flere burde passe selv de særeste føttene.

• Liker
Reaksjoner: SoulG
Er det ikke satans glatt på vinterføre? Eller går det i Swims når man er utendørs? :)
Synes faktisk ikke det er glatt i det hele tatt. Selvfølgelig er de glattere i forhold til andre typer vintersko (Timberlands o.l), men det blir ikke sammenlignbart. Kan ha noe å gjøre med at mine såler har fått en del slitasje, som faktisk gjør at de gir en god del friksjon. Dresskoene mine med lærsåler, slenger jeg på et par kalosjer fra Swims når været begynner å bli ufint :)

• Liker
Reaksjoner: Rabagast og SoulG
Skohimmelen.:)
Har fire-fem par derfra.
Fikk dere spesialtilpasset skoene også?
Litt ok at alle modellene til AE kan tilpasses foten.
Samtidig som de har et utall forskjellige lester hvor flere burde passe selv de særeste føttene.
Vi fikk sko som passa perfekt ja. Nå har ikke jeg veldig spesiell fot, så jeg gled inn i en av standardlestene deres. Det beste var at jeg lærte å snøre skoa ordentlig av han som hjalp oss. Trodde jeg kunne det fra før.

• Liker
Reaksjoner: Rabagast og UJU
Denne tråden kunne vel med fordel vært navnet "Den store sko- og støveltråden". Jeg har selv et aldri så lite utvalg av både Tricker's, Crockett & Jones, Alden og diverse annet. Sko og støvler er gøy, og hva slår vel følelsen av å ha en halv hest på føttene?

Synes ikke Dainite-såler er så ille på vinterføre, jeg. Har brukt mine Loake Burford i hele vinter i Oslo-området, og ikke gått på snørra en eneste gang. Med tiltagende global oppvarming, så satser jeg på at denne trenden fortsetter de neste årene... :D

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
Synes ikke Dainite-såler er så ille på vinterføre, jeg. Har brukt mine Loake Burford i hele vinter i Oslo-området, og ikke gått på snørra en eneste gang. Med tiltagende global oppvarming, så satser jeg på at denne trenden fortsetter de neste årene... :D
Helt enig i Dainite! Synes ikke de er glattere enn andre såler.

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
Noen som vet om noen utenlandske nettbutikker, eller andre butikker som sender varer, hvor man kan få tak i Loake Aldwych Oxford eller Loake Strand for +/- 2000 NOK, inkl. frakt, mva og forenklet fortolling?

Hos Herring blir det:
  • Vareverdi + fraktkostnad: 2 215,94
  • Mva. 553,99
  • Postens tollbehandling: 153,00
  • Totalt å betale: 2922,93
Marginalt å spare mao. Da støtter jeg heller handelstanden i Oslo.

CF

Noen som vet om noen utenlandske nettbutikker, eller andre butikker som sender varer, hvor man kan få tak i Loake Aldwych Oxford eller Loake Strand for +/- 2000 NOK, inkl. frakt, mva og forenklet fortolling?

Hos Herring blir det:
  • Vareverdi + fraktkostnad: 2 215,94
  • Mva. 553,99
  • Postens tollbehandling: 153,00
  • Totalt å betale: 2922,93
Marginalt å spare mao. Da støtter jeg heller handelstanden i Oslo.

CF

Kjøpte mine hos Careofcarl for 2799,-
Synes ikke det var så verst, veldig fornøyd med skoene.

• Liker
Reaksjoner: Rabagast og Nicolai
Nytt par på plass etter enda en London-helg, et par sorte Crockett and Jones Radstock. Veldig fornøyd!

Holdte på å ende opp med et par Pembroke i mørk brun også, men får holde med de jeg har i tan scotch grain.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Pembroke er mine favoritt C&J.
Funker like bra til hverdags som til fest.