Sko. Jeg trenger nye. Tips?

@Golfballen : vil ikke Dainite ødelegge utseendet for mye? Eller finnes det tynnere såler enn det man vanligvis forbinder med Dainite? Jepp, @BigT, som @Golfballen skriver: livsfarlige om vinteren, og de glatteste sko som finnes :(
 
Kjøpte disse Loake Chatsworth (1880 serie) i mørkbrun semsket skinn ifjor hos Pediwear.
Er fornøyd med de så langt.
Design ble sikkert inspirert av RM Williams.
Lesten heter ”Jockey” og ser ganske fint ut. Den er i ”G” bredde, men jeg tar min vanlig Loake størrelse (som i andre lester).
Dainite såle passer ganske bra til norske forhold etter min mening. Også er den ganske tynn.
Mørkbrun farge passer utmerket til jeans.
 

Vedlegg

  • FGHFbKOp9wM.jpg
    FGHFbKOp9wM.jpg
    101,4 KB · Visninger: 0
  • WHv7hPB3Twg.jpg
    WHv7hPB3Twg.jpg
    104 KB · Visninger: 0
  • jBGxqb7IfDc.jpg
    jBGxqb7IfDc.jpg
    109,4 KB · Visninger: 0
@Golfballen : vil ikke Dainite ødelegge utseendet for mye? Eller finnes det tynnere såler enn det man vanligvis forbinder med Dainite? Jepp, @BigT, som @Golfballen skriver: livsfarlige om vinteren, og de glatteste sko som finnes :(

Det var det jeg tenkte første gang jeg også, at de ville bli alt for chuncky! Men så kom broren min hjem fra London med disse fra Crockett and Jones. Så da tenker jeg at det må være mulig å finne en skomaker som kan sakene sine og få det fikset :) Tenkte med en gang på å spørre Dagestad, men tror han har for mye å gjøre!
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Har noen erfaringer med canadiske Viberg?

https://viberg.com/collections/footwear

Og er de evt verdt prisen?

Det ser veldig bra ut.
Er de verdt det? Ja, med alt arbeid som er satt i disse kan du si det.
Jeg har et par Wesco og de er bygget på samme tradisjonell måte med top komponenter.
Men Wesco bruker stålspiker. Viberg bruker messingspiker som er dyrere og bedre over tiden.


Review der:

En video fra Wesco der du ser forskjellen med spikerne.

Jeg har kjøpt et par Wesco Jobmaster i 2014. De har ikke stål vernetå.
Disse har jeg brukt på en daglig måte, på asfalt og skogen. Jeg går en god del og de tåler alt.
Nå er de ikke rengjort men du kan se at de har levd.
De veier 2,9 kg.
20180205_121443.jpg

20180205_121728.jpg
 
-20% på Velasca sko med Vibram såler
kode 20VIBRAM
Det betyr at f.eks oxfords koster cirka 1250 kr, støvler - cirka 1550 kr.
Frakt og retur er gratis
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Hei!

Jeg skal bestille sko fra Herring, og dette står etter jeg har lagt varene i handlekurven:

Duty free!
There will be no import duty to pay for this order.

Betyr dette at de trekker fra mva selv og betaler den norske, eller må jeg fortsatt betale den norske? Lenger ned på siden får jeg opp at de ikke tar ansvar for eventuell skatt ved innførsel til Norge, så her sier de to helt forskjellige ting.. Noen som har handlet derifra før og har et svar på hva som stemmer? @Bezel @ilpadrino ?
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Hei!

Jeg skal bestille sko fra Herring, og dette står etter jeg har lagt varene i handlekurven:

Duty free!
There will be no import duty to pay for this order.

Betyr dette at de trekker fra mva selv og betaler den norske, eller må jeg fortsatt betale den norske? Lenger ned på siden får jeg opp at de ikke tar ansvar for eventuell skatt ved innførsel til Norge, så her sier de to helt forskjellige ting.. Noen som har handlet derifra før og har et svar på hva som stemmer? @Bezel @ilpadrino ?
I mitt tilfelle ble engelsk mva trukket fra. Norsk mva ble krevd inn ved faktura fra DHL, med rundt kr 350 i "utleggsgebyr" for en mva på kr 500,-. Ellers smertefritt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Simsand
Som skrevet tidligere var planen å kjøpe et nytt par oxford sko i farge sort. Jeg greide det nesten.;)
5C3EC8A8-F6BD-47F5-8328-5853D8B9AF47.jpeg

EF05A7EB-C867-4654-9E40-F8FD1E69AB48.jpeg

BEE32555-2B3D-4C01-BE68-927D9C829EE4.jpeg

Jeg endte til slutt opp med et par Cheaney balmoral boots :D Et noe uvanlig valg, men jeg synes dress-støvler ser knalltøft ut.

Slenger også med noen bilder av mine elskede Cheaney Tweed C, i almond grain. Perfekte hverdagsstøvler nå på vinteren.
A59BC4E2-88A5-44AD-BB4D-143695CFFF96.jpeg

FEFC3135-F24F-4133-950E-DD735C8E9B98.jpeg
 
Storfornøyd med valget om å kjøpe dress-støvler. Ville nok aldri ha kombinert svarte oxford sko med jeans, men med støvler er det ikke engang et dilemma.:cool:
Vis vedlegg 78507
Vis vedlegg 78514
Vis vedlegg 78515

Ser veldig bra ut! Cheaney har mye fint. Selv har jeg klart sorte oxfords til mørkeblå, litt penere jeans, men gjør seg nok hakket bedre med støvler eller brogues. Kos deg med fottøyet! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Ser veldig bra ut! Cheaney har mye fint. Selv har jeg klart sorte oxfords til mørkeblå, litt penere jeans, men gjør seg nok hakket bedre med støvler eller brogues. Kos deg med fottøyet! :)
Mange takk!:D Jeg ble "frelst" på fottøy-fronten så sent som i fjor etter å ha kjøpt mine første Cheaney. Det kommer nok en tid når jeg vil prøve andre merker også, men Cheaney har jo så mye fint at jeg ikke har tillatt meg videre utforsking enda :rolleyes:

Neste gang kan det hende jeg går for Crockett & Jones. Håper bare at de får et litt større utvalg med lær-såler først :) Det ville vært spennende å se om jeg merker noen forskjell.
 
Mange takk!:D Jeg ble "frelst" på fottøy-fronten så sent som i fjor etter å ha kjøpt mine første Cheaney. Det kommer nok en tid når jeg vil prøve andre merker også, men Cheaney har jo så mye fint at jeg ikke har tillatt meg videre utforsking enda :rolleyes:

Neste gang kan det hende jeg går for Crockett & Jones. Håper bare at de får et litt større utvalg med lær-såler først :) Det ville vært spennende å se om jeg merker noen forskjell.

Crockett & Jones har da vel stort sett lærsåler? Dette bør ikke være noen utfordring. ;)