Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Ikke nye, men allikevel årets høstsko.
CJ Pembroke, Tan Scotch Grain.
image.jpeg
 
PS: Jeg synes personlig de var for lyse da jeg kjøpte dem, så jeg smurte dem med "brunfarge" ett par ganger.
 
Stjeler denne tråden litt og spør. Har lyst på noen skinnsko selv, og kommet over disse blant annet (tenkte første parret fikk være rundt tusenlappen for å teste litt før man la mye kr i det). Finner ikke så mye om merkene på nett, er det noe brukenes eller går det fort istykker? Tilbakemeldinger, tips og andre forslag mottas med stor takk!

https://m.zalando.no/peralston-pensko-cognac-pz412aa09-o12.html

https://m.zalando.no/ben-sherman-deon-snoresko-be112a01s-b11.html

https://m.zalando.no/base-london-analog-pensko-med-snoring-tan-ba112a02z-b11.html

Og til slutt ett par fra ett kjent merke, men kan ikke se her om det er imitert rekker ekte lær.

http://www.brandos.no/533114-ian-rust.html
 
Redigert:
Høsten byr på mye. Ikke minst Custom Made/MTO Tricker´s.
Det ble to enkle derbys. Det ene paret i lekker oransje shell cordovan, og den andre i mer røff navy scotch grain. Begge med skinnsåler.
Siste paret ble årets vintersko. Two Tone toe cap derby brogues. Disse med danite såle.
photo_2016-10-10_08-18-38.jpg
photo_2016-10-10_08-18-42.jpg
photo_2016-10-10_08-18-45.jpg
photo_2016-10-10_08-18-48.jpg
photo_2016-10-10_08-18-51.jpg
photo_2016-10-10_08-18-54.jpg
photo_2016-10-10_08-18-57.jpg
photo_2016-10-10_08-19-00.jpg
photo_2016-10-10_08-19-06.jpg
 
Redigert:
Tenkt å kjøpe 2 par nye sko i høst, noen som har noe gode tips?

Sorte cap-toe derby sko, gjerne noe lik mine C&J Pembroke i konstruksjon, altså litt kraftige, men ikke Trickers kraftig. Ønsker dainite eller annen lavprofil gummisåle.
Har sett på C&J Bradford og Norwich, men ikke alltid lett å avgjøre noe utifra bilder!

Skal også ha et par Cordovan-sko, har sett litt på Alden Straight tip Blucher i burgunder cordovan. Noen som har Alden sko her og vil dele erfaringer?
 
Høsten byr på mye. Ikke minst Custom Made/MTO Tricker´s.
Det ble to enkle derbys. Det ene paret i lekker oransje shell cordovan, og den andre i mer røff navy scotch grain. Begge med skinnsåler.
Siste paret ble årets vintersko. Two Tone toe cap derby brogues. Disse med danite såle.

Det oransje cordovan paret var fantastiske, grattis! Så på Instagram at de har kommet med et par i burgunder også, nydelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Tommen
Tenkt å kjøpe 2 par nye sko i høst, noen som har noe gode tips?

Sorte cap-toe derby sko, gjerne noe lik mine C&J Pembroke i konstruksjon, altså litt kraftige, men ikke Trickers kraftig. Ønsker dainite eller annen lavprofil gummisåle.
Har sett på C&J Bradford og Norwich, men ikke alltid lett å avgjøre noe utifra bilder!

Skal også ha et par Cordovan-sko, har sett litt på Alden Straight tip Blucher i burgunder cordovan. Noen som har Alden sko her og vil dele erfaringer?


Bradford er vel bare å få med skinnsåle, og Norwich synes jeg kanskje blir litt for mye dressko. Hvis du forstår hva jeg mener.

Men her har du to forslag fra meg.
Første forslag er Peebles. Last 325, og E fitting.
01.jpg

02.jpg


Forslag nummer to: Durham, Last 325, Fitting E med "camel" toe :)
01.jpg


02.jpg
 
Bradford er vel bare å få med skinnsåle, og Norwich synes jeg kanskje blir litt for mye dressko. Hvis du forstår hva jeg mener.

Men her har du to forslag fra meg.
Første forslag er Peebles. Last 325, og E fitting.

Forslag nummer to: Durham, Last 325, Fitting E med "camel" toe :)

Får de sorte Bradford med Dainite, evt får man de i mørk brun shell cordovan med dainite for 80 pund ekstra :)
Var det jeg var redd for med Norwich, men var ikke sikker ettersom jeg ikke har sett de i virkeligheten, takk for bekreftelse!

Durham står definitivt på lista sammen med Edward Green Dover!
Har du fått sett og tatt på de nye i russian grain? Hva synes du?
 
Russian Grain har jeg ikke sett eller tatt på irl. Men fra bildene jeg har sett, ser de temmelig lekre ut.
Med EG Dover kan du ikke gå feil!