Sinn Spezialuhren

Medlem
15. juli 2009
Innlegg
6.507
Er det ikke på tide at Sinn får en dedikert tråd her inne på Tidssonen? ;)

Her kan vi poste bilder, snakke om forskjellige modeller og teknologien bak.

Personlig er jeg en stor tilhenger av Sinn, og har hatt en del forskjellige klokker. For ett år siden var vi tre TS'ere som reiste ned å besøkte fabrikken. Det kan absolutt anbefales :D

Sinn startet først med å lage chronographer og instrumenter tilegnet piloter, men har i senere tid utviklet dykkerklokker og litt mer dressy varianter.

Hva synes dere om denne?

Sinn 103 Classic (limitert utgave i 500 eksemplarer):

Sinn-2012.jpg


http://www.sinn.de/en/pdf_produktion/sinn_pdf.php?Modell=180
 
  • Liker
Reaksjoner: Potetbonde og Trifide
Ikke hatt Sinn selv men har veldig sansen for merket. Liker alle linjene de lager. Hadde ikke sagt nei takk til en Sinn.
 
Svak for Sinn U1. Den er beintøff; ubåtstål, tysk terrorpolitis foretrukne ur og alt det der. Den ultimate toolwatch. Men også ganske estetisk på sitt vis. Gjør seg like godt på NATO, lenke, Zulu og gummireim.

Sinn.png


Sinn9.png


SinnNato.png


SinnZulu.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Potetbonde og Trifide
Flott tråd og flotte klokker Sponon, jeg liker veldig godt Sinn og synes de fleste modellene er meget lekre, MEN ubåtstål?!? Bare jeg som synes dette høres flåsete ut?
 
Flott tråd og flotte klokker Sponon, jeg liker veldig godt Sinn og synes de fleste modellene er meget lekre, MEN ubåtstål?!? Bare jeg som synes dette høres flåsete ut?

Hehe, jeg er litt enig med deg ang ubåt stål, men det er god markedsføring. Dette stålet er bedre enn 316L på flere områder. Finishen er nok grovere, og er nok derfor at Sinn valgte å sandblåse kassene. Samarbeidet mellom Sinn og SUG er fascinerende.

For å være helt ærlig så er det verre det Rolex gjør med markedsføring av 904L.

CF: Tror ikke det tyske terrorpolitiet foretrekker U1 (offisielt). Hvis du har noen kilder til dette så er jeg interessert. Jeg vet at EZM-1 ble gitt ut til tyske militær eller politi spesialtropper. Sinn EZM-2B er en oppfølger til denne, og har fått GSG9 logoen på urskiva.
 
Veldig fornøyd med min UX.

Synes selv at ubåtstål er et døllt navn, men stålet gjør klokken mye mer bestandig mot riper enn noen annen klokke jeg har hatt - noensinne.

:D
 
Bra tråd Sponon.:D
Jeg liker Sinn veldig godt. Tror ikke det finnes bedre toolwatch. Sinn har utrolig mange fine modeller og man kan velge alt fra 36 til 44mm. Stålet tåler atombombe.:D
Det absurde er at den jeg liker best er kvarts. UX. Hadde de bare puttet noe mekanisk oppi. UX er eneste kvartsklokke jeg har vurdert å kjøpe siden jeg "oppdaget" klokker og Ts.
Her er min trofaste arbeidsklokke, kjøpt av Bullit. Som regel sitter den på nato, men jeg synes denne remmen passer fint til den.

Sinnprem1of1.jpg


Sinnprem1of1-2.jpg


Sinnprem1of1-3.jpg


Sinnprem1of1-4.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og Mr.Steff
Det er Morellato, kjøpt hos Alf Lie på Aker B. Tror du har vært der.:D
Jeg vet ikke om det er meningen med denne remmen, men den slites utrolig fort, noe jeg liker akkurat i dette tilfellet. Myk og behagelig er den også.
 
Det absurde er at den jeg liker best er kvarts. UX. Hadde de bare puttet noe mekanisk oppi. UX er eneste kvartsklokke jeg har vurdert å kjøpe siden jeg "oppdaget" klokker og Ts.

Jeg er ganske så enig med deg, Agassiz.

Jeg håper det snart kommer en U200 i herrestørrelse. UX'n er såpass tøff at jeg kjøpte den nesten for 2. gang for et par uker siden :eek:

Sinn eksperimenterer mye med LE modeller. Tror det kommer mye spennende ur derfra fremover :D

Skulle ønske U212 var 44mm. Det hadde, for meg, vært den ultimate Sinn diveren :cool:

U212-SDR_V.jpg


sinnu212-2.png
 
Bra tråd Sponon.:D
Jeg liker Sinn veldig godt. Tror ikke det finnes bedre toolwatch. Sinn har utrolig mange fine modeller og man kan velge alt fra 36 til 44mm. Stålet tåler atombombe.:D
Det absurde er at den jeg liker best er kvarts. UX. Hadde de bare puttet noe mekanisk oppi. UX er eneste kvartsklokke jeg har vurdert å kjøpe siden jeg "oppdaget" klokker og Ts.
Her er min trofaste arbeidsklokke, kjøpt av Bullit. Som regel sitter den på nato, men jeg synes denne remmen passer fint til den.

Sinnprem1of1.jpg


Sinnprem1of1-2.jpg


Sinnprem1of1-3.jpg


Sinnprem1of1-4.jpg

Jeg syntes denne er et funn, utrolig flott. Renskåren klassiker.

Ellers er denne et råskinn som hjemsøker tankene mine
2355_1325537271_P1110539.jpg
 
Noen som har erfaringer med Sinn 203 Arktis?

Denne frister veldig mye. Kan bestilles med litt forskjellige remmer og lenker. Tror en blå ISOfrane på denne kunne vært en kul sommercombo :cool:

SINN_203_Arktis_iceshot.jpg


575730d1323580096-do-blue-dial-pilot-day-dates-exist-1874620gross.jpg


203_08.jpg



Hva synes folket?