Oppdatert! MC/BIL- GTG

Dette høres ut som noe jeg vil være med på. Har tohjuling, men den er ikke så spesiell, er det mest et krav for bilene kanskje?
bc7c812b-2337-4ad4.jpg
 
Aaaaargh! Konfirmasjon 13 mai. Blir lynsjet om jeg ikke møter opp. MM har rett, vi må bare finne en dato, det vil alltid bli krøll for noen. Men gjerne ikke 13. mai ;)

Dette høres ut som noe jeg vil være med på. Har tohjuling, men den er ikke så spesiell, er det mest et krav for bilene kanskje?

Alt over 50 kubikk er lov. Er den 50 ccm må den være minst 50 år gammel. Er den ikke det må du ha med en Patek. Har du ikke det kan du komme likevel :)
 
Etter noen runder med meg selv og kalenderen, skjærer jeg gjennom med den 13. Mai. Desverre for dem det ikke passer for. Dog, dette behøver da ikke være den eneste og siste motor gtg på TS, men mer om det litt senere.

Siden den trettende er en søndag, og etter forslag tidligere i tråden syns jeg vi godt kan lage et opplegg på lørdag også av hensyn til de som kommer langveis fra. Mtp at folk skal rekke hjem også kan kanskje middagen tas på lørdag sammen med noen få pils (vi skal kjøre dagen derpå) et sted i byen. Foreslå gjerne andre løsninger også.

Parkering av kjøretøy på natten kan kanskje vi som bor i Oslo hjelpe til med og ordne/gi råd om, slik at "smykkene" slipper å stå langs veien på lugubre steder. Selv kan jeg kanskje ordne innelåst plass til et par sykler på jobben. For de som bor langt unna..

Jeg er for min egen del godt igang med mc sesongen allerede, og kunne dratt på gtg hver eneste helg fremmover så lenge været tillater det. Derfor drister jeg meg til å foreslå et lite pre-run sammen med de som vil, gjerne før den 13. mai, i april en gang. Hva tenker dere? Blir vel bare de som bor på østlandet det kan være aktuelt for men lell.

Dette er vel det jeg har for nå.. Kjør gjerne på med forslag til utforming av arrangementet slik at det blir best mulig.
 
Hva med å vente til tela har gått ut av bakken, 13 mai er alt for tidlig for oss som kommer litt lengere nord fra.
Jeg vil foreslå at treffet legges til ei helg, fredag, lørdag, søndag på en campingplass der det er hytter til leie, og da kan de som vil ta seg en dram få gjøre det, og de som vil kjøre tur likeså.
Hvist du allerede har kjørt 50 mil for å komme fram, frister det kansje ikke med turkjøring før du skal hjem igjen.:)
 
Noe nytt her? Still on?

Maserati Merak solgt. Maserati Biturbo solgt.
Porsche 928 får (etter planen) skilt i neste uke, og incoming er også en Ferrari 348 Spider.
Jeg stiller!
 
Jeg har igrunn satt dette av i kalenderen så jeg er kjempeklar.

Kansje alle som tenker det samme kan komme med sin påmelding?

Lynvingen; ka du trur?
 
Jeg har ingen bil som ville være representativ og stille med... Men hvis jeg kunne sitte på med noen kunne jeg blitt med??? Shutgun som det heter.. :D :D :D

:mrgreen:
 
Hvis jeg får fatt på en sykkel eller en kul bil stiller jeg! Tør dessverre ikke love det, men dukker opp om jeg kan. Hva ble konklusjonen mtp. tid og møtested?
 
Hei alle sammen!

Skulle egentlig tatt opp tråden litt tidligere, men de siste fjorten dagene på jobb har vært langdryge, og prioriteringene deretter.

Det er flere ting som har blitt etterspurt som jeg skal svare så godt som mulig på:

1. Oppmøte tid og sted
2. Kjørerute
3. Sosial sammenkomst i etterkant.
4. Påmelding.


Oppmøte tid og sted:

For å gjøre arrangementet så tilgjengelig som mulig for eventuelle langveisfarende har jeg fundert på å legge kjøreturen til lørdag 12., noe som gir oss friere tøyler under middagen og etterfesten mtp kjøring dagen derpå. De som bor langt unna får dermed mulighet til å sove ut skikkelig før man begir seg på hjemturen. Ingenting er skrevet i sten her, men vil bli fastsatt asap ifht pkt. 4. Nærmere beskjed kommer!

Kjørerute/plan:

Det er kun et motto som regjerer: SIKKERHET!
Mc'er og biler kjører i hver sin klynge. Av hensyn til trafikkaviklingen kjører syklene først i kortesje (dvs i mønster) som ikke lar seg bryte av andre trafikanter, og bilene følger etter så godt de kan.:p Det avtales et par checkpoints hvor gruppen samles om vi kommer fra hverandre, og en kaffe/tisse/tafse/softispause.

Ruten vi kjører blir en tur ut på hurumlandet til RV23 gjennom Oslofjordtunnelen (som vi håper er åpen) over til Drøbak hvor vi kjører mot Vinterbro på gamleveien mot Tyrigrava. På grava er det gode parkeringsmuligheter og servering så her blir det en liten pause før vi tar fatt på sjarmøretappen mot Oslo på gml. mosseveien. Når vi kommer inn til sentrum så "ruller" vi opp Rådhusgt til Rosenkrantzgt, opp stripa (Karl Johan), her avslutter vi.

Sosial sammenkomst:

På lørdag ettermiddag blir det middag på Lanternen med påfølgende båtur inn til Aker Brygge hvor vi tar en liten tur "ut". Ikkeno hurramegrundt, kjøring dagen etter;)


Påmelding:

De som vil delta, send meg en PM så fort som mulig, så jeg for planlagt ifht lør/søn.


Dette ble et rotete innlegg takket være single malt så jeg for heller svare som best jeg kan på spørsmål som dukke opp.


-Vingen
 
Huff da. Lørdag 12. Kan jeg ikke, hadde satt av søndagen med 80% eller så mulighet.

Synes kanskje det var dumt å endre dato en uke før...
 
Huff da. Lørdag 12. Kan jeg ikke, hadde satt av søndagen med 80% eller så mulighet.

Synes kanskje det var dumt å endre dato en uke før...

Det med endring av dato var mer et forslag, og ja det var kort varsel..

Jeg kunne med fordel utrykt meg mer presist i nattens innlegg slik at dette kom bedre frem.

Derfor sier vi det slik: Middag på lørdagskvelden for de som ønsker det, og kjøring etterfulgt av en liten gtg på søndag.

På søndag møtes de som vil kl:12.00 i rundkjøringen ved hovedinngangen på Aker Brygge senteret, og kjører sammen opp til Esso v/ Øvrevoll for å treffe på resten der. Resten er de som av praktiske årsaker vil møte der isteden. Tidligere i tråden ble det antydet kl:13.00 hvis jeg ikke husker feil. Har kan alle tanke opp slik at vi slipper unødige stopp på veien, og ta en liten klokke prat frem til rundt 13.30 men vi venter på eventuelle etterslepere.

Ifht bestilling av bord kan de som øsnker å delta på lørdagens middag sende PM slik at vi vet ca antall.

Beklager at dette ble litt rotete siden jeg var litt påseilet og upresis i mitt forrige innlegg.

Vel møtt!
 
Det med endring av dato var mer et forslag, og ja det var kort varsel..

Jeg kunne med fordel utrykt meg mer presist i nattens innlegg slik at dette kom bedre frem.

Derfor sier vi det slik: Middag på lørdagskvelden for de som ønsker det, og kjøring etterfulgt av en liten gtg på søndag.

På søndag møtes de som vil kl:12.00 i rundkjøringen ved hovedinngangen på Aker Brygge senteret, og kjører sammen opp til Esso v/ Øvrevoll for å treffe på resten der. Resten er de som av praktiske årsaker vil møte der isteden. Tidligere i tråden ble det antydet kl:13.00 hvis jeg ikke husker feil. Har kan alle tanke opp slik at vi slipper unødige stopp på veien, og ta en liten klokke prat frem til rundt 13.30 men vi venter på eventuelle etterslepere.

Ifht bestilling av bord kan de som øsnker å delta på lørdagens middag sende PM slik at vi vet ca antall.

Beklager at dette ble litt rotete siden jeg var litt påseilet og upresis i mitt forrige innlegg.

Vel møtt!

Kjører du sykkel eller bil Lynvingen???
 
Tenkte å ta meg av GTG delen på Lørdag kveld.
Foreslår å bestille bord på en hyggelig restaurant. Informasjon om hvilke sted dette er fåes på PM. Der kan vi sitte ute eller inne, og det er rolige omgivelser. Mat som bør passe alles smak og prisnivå samt muligheter for å få klå på klokkene våre i fred.

Det er fullt mulig å være med på Lørdag, uten å være med på kjøringen på Søndag.

Foreslår kl 19.00, men har dere andre formeninger om tid kan dette naturligvis formidles i denne tråden.


Det viktige for meg er å vite hvor mange vi blir, og om dere ønsker å spise eller ikke.

Påmelding skjer til meg på PM, hvor dere får informasjon om stedet som svar.

jeg vil holde denne tråden oppdatert på hvor mange vi blir.

Ser frem til en hyggelig sosial kveld, og håper så mange som mulig har mulighet til å ta turen.


For de av oss som skal delta på kjøringen Søndag, kan vi kansje planlegge kjørerute etc samlet under middagen?
 
Søndag 13. mai er det vel også vårmønstring for NSK på Øvrevoll - for noen av oss er dette vårens vakreste eventyr:)