Er så og si helt ny i sigarverden. Kunne startpakke nivå 1 være noe tro? Har ikke noe fra før. Plass til 25-30 sigarer holder lenge for meg tror jeg. Skulle interessen ta seg veldig opp er det jo bare å skaffe større humidor. Her får man også 5 sigarer å smake på.
http://shop.augusto.no/Shop/List/Augusto-Startpakker/208/1
NiceJeg har akkurat bestilt denne pakken og "nåkka attåt".
Artig at det er flere TSere som har ønske om å ta tobakken til det neste steg og ikke minst at noen her allerede har peiling!
Forventet levering på fredag, pics to come!![]()
Jeg oppbevarer pipetobakk i humidoren og anbefaler absolutt det. Hva selve pipen angår tror jeg ikke det har noe for seg.Hva tenker dere om å ha pipa i humidoren?
Overdriver jeg tanken om hvor fuktig 68-70% er, eller kan det bli vanskelig å tenne i den?
Har mottatt pakken og det er klart for bokstavelig unboxing kjør i god urøddig stil!
Startpakken og nåkkå attåt
![]()
Kanskje litt jålete, men på denne mannemåten er det jaggu OK!
![]()
Til fjell, strand, park og fezt (romeo&juliet og padron 2000)
![]()
Mitt skrin er lastet med:
![]()
Humidifieren har trekt inn sterilt vann og treverket er penslet inn x 2. Etter å ha mettet treverket er det klart for loading!
![]()
Det er lenket til siden hvor denne er kjøpt tidligere i denne tråden, så jeg velger å ikke gjøre det. Dere kan dere også finne navnene på de 5 sigarene som fulgte med.
Dersom dere har tips, ser på bildene eller teksten at jeg har gjort noe mindre lurt, rop ut!![]()
Slitan! Som vi sier i Bergen. Som overdreven entusiast skal jeg gi deg et godt tips: Gå i bokhandelen og kjøp deg en liten notisblokk med perm. Så hver gang du røyker en ny stick så tar du vare på båndet og limer det inn. Selv har jeg Dato, Sted, Anledning, sigarnavn, bånd, hvor den en kjøpt og oppfatning av den på hver sin side i boken. Begynte med dette tidlig i "karrièren" og det er veldig morsomt å bla seg litt tilbake til første gang jeg røykte en Cohiba Siglo V eller en for å sjekke hvilken av Partagasene jeg har prøv.