Sigarer og lightere

God morgen!
Dette finner du nok kun i de største byene. Havanamagasinet i Stavanger har. Sol i Oslo vil jeg være nokså sikker på. Bergen har vel også sin tobakksbutikk på torgallmenningen?
Når det er sagt; du trenger ikke nødvendigvis den originale. Kjøper du vanlig gass (husk å kjøpe renest mulig) så følger det ofte med mange forskjellige munnstykker. Et av disse vil sannsynligvis passe. (Jeg har testet med begge deler på min).

Takk for svar! Har prøvd med de munnstykkene som fulgte boksen med gass og ingen fungerte, sjekket med Sol i Oslo og Sørensen i Bergen de fører ikke Dunhill.
 
Adorini lager bra humidorer så dette er et trygt kjøpt. Til så liten boks ville jeg ha byttet ut fuktighetssystemet med Boveda. Dette er ferdigkalibrerte poser som avgir riktig fuktighet til enhver tid. Varer et par mnd før de må skiftes. Sikkert og enkelt. Augusto har dette og burde akseptere å levere med dette i stedet. (Jeg bruker 2 slike poser i min 300-count humidor).
Størrelsen er jeg mer usikker på, men det er individuelt. Med denne boksen vil du ikke kunne kjøpe en hel kasse sigarer f.eks. Vær også obs på at oppgitt str, målt i antall sigarer, er stort sett alltid overvurdert og tilpasset sigarer av corona-str. Men som du sier: du kan alltids oppgradere, og da blir dette en fin reisehumidor: -)
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Er så og si helt ny i sigarverden. Kunne startpakke nivå 1 være noe tro? Har ikke noe fra før. Plass til 25-30 sigarer holder lenge for meg tror jeg. Skulle interessen ta seg veldig opp er det jo bare å skaffe større humidor. Her får man også 5 sigarer å smake på.
http://shop.augusto.no/Shop/List/Augusto-Startpakker/208/1
Hei,

Jeg har hatt en mye større humidor enn denne i flere år, men i sommer gikk jeg til innkjøp av denne du vurderer.

Jeg har ikke angret på det, en passe stor humidor i kjempe bra kvalitet!

Det følger også med små "skillevegger" så du kan dele opp samling av de forskjellige sigarene, etter størrelse og type.

Så jeg gir to tomler opp!

Dette er en perfekt start på ny livsstil!
IMG_20161002_004029.jpg
 
Adorini lager bra humidorer så dette er et trygt kjøpt. Til så liten boks ville jeg ha byttet ut fuktighetssystemet med Boveda. Dette er ferdigkalibrerte poser som avgir riktig fuktighet til enhver tid. Varer et par mnd før de må skiftes. Sikkert og enkelt. Augusto har dette og burde akseptere å levere med dette i stedet. (Jeg bruker 2 slike poser i min 300-count humidor).
Størrelsen er jeg mer usikker på, men det er individuelt. Med denne boksen vil du ikke kunne kjøpe en hel kasse sigarer f.eks. Vær også obs på at oppgitt str, målt i antall sigarer, er stort sett alltid overvurdert og tilpasset sigarer av corona-str. Men som du sier: du kan alltids oppgradere, og da blir dette en fin reisehumidor: -)
Takk for gode tips. Skal sjekke det med fuktighetselementet. Ja det er sant det har og tenkt på det at hvis man kjøper en boks med sigarer bør man ha en stor humidor. Men tenkte å starte med denne for å prøve litt. Har planer om å pusse opp et rom som skal bli kjellerstue og da tenker jeg at der kan det være på sin plass med større humidor på sikt:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
@Telemarkshelten Har hatt den humidoren du ønsker å kjøpe. Veldig bra, og kan anbefales! Jeg har uansett vokst ut av den allerede og kjøpt en større humidor.
Om du blir bare littegrann hektet på å røyke sigar så blir den der for liten utrolig kjapt!
 
@Telemarkshelten Har hatt den humidoren du ønsker å kjøpe. Veldig bra, og kan anbefales! Jeg har uansett vokst ut av den allerede og kjøpt en større humidor.
Om du blir bare littegrann hektet på å røyke sigar så blir den der for liten utrolig kjapt!
Ja den kan nok fort bli liten. Fant jo denne med plass til 100. Syns ikke prisen var så ille. Kan jo muligens være noe. Adorini dette også. http://shop.augusto.no/Shop/Product/Adorini-100-Humidor-Chianti-Medium-Deluxe/NHA-CHM
 
Det er også en god humidor. Jeg har selv hatt den før den ble for liten. Jeg liker best når det er flere skuffer eller brett i humidorene og ikke bare et stort rom som det fort blir rot i.
Jeg ble ikke helt venn med fuktighetssystemet på denne, som henger på bakveggen inni, så jeg vil igjen anbefale Boveda.
 
Er så og si helt ny i sigarverden. Kunne startpakke nivå 1 være noe tro? Har ikke noe fra før. Plass til 25-30 sigarer holder lenge for meg tror jeg. Skulle interessen ta seg veldig opp er det jo bare å skaffe større humidor. Her får man også 5 sigarer å smake på.
http://shop.augusto.no/Shop/List/Augusto-Startpakker/208/1

Jeg har akkurat bestilt denne pakken og "nåkka attåt".
Artig at det er flere TSere som har ønske om å ta tobakken til det neste steg og ikke minst at noen her allerede har peiling!

Forventet levering på fredag, pics to come!:cool:
 
Jeg har akkurat bestilt denne pakken og "nåkka attåt".
Artig at det er flere TSere som har ønske om å ta tobakken til det neste steg og ikke minst at noen her allerede har peiling!

Forventet levering på fredag, pics to come!:cool:
Nice:) Ja du får kjøre unboxing med masse bilder:)
 
Har mottatt pakken og det er klart for bokstavelig unboxing kjør i god urøddig stil!

Startpakken og nåkkå attåt
E480ADD5-28E5-4737-863D-12C554E03BC0_zps9ggqi0mf.jpg


Kanskje litt jålete, men på denne mannemåten er det jaggu OK!
E7228562-01D6-4FD7-9236-A3D5CB3F68F3_zpsztx3rwrp.jpg


Til fjell, strand, park og fezt (romeo&juliet og padron 2000)
8C2C43C5-978F-4ABF-A9D1-F26593639599_zpsfp4gteox.jpg


Mitt skrin er lastet med:
9A99A84E-7598-42EE-BACA-850214BA79B6_zpso4yqtk7a.jpg


Humidifieren har trekt inn sterilt vann og treverket er penslet inn x 2. Etter å ha mettet treverket er det klart for loading!
BC41BB4C-7312-42F8-B63E-A2A8FE5A8642_zpsdctq56jy.jpg


Det er lenket til siden hvor denne er kjøpt tidligere i denne tråden, så jeg velger å ikke gjøre det. Dere kan dere også finne navnene på de 5 sigarene som fulgte med.

Dersom dere har tips, ser på bildene eller teksten at jeg har gjort noe mindre lurt, rop ut! :)
 
Såg meget bra ut @indeksrotta :) Takk for deling. Og det etuiet såg veldig kjekt ut til når man er på farten og eller har nådd målet til fots eller på ski i fjellet. Humidoren såg veldig bra ut. Større enn jeg hadde trodd. God start det der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz
Hva tenker dere om å ha pipa i humidoren?
Overdriver jeg tanken om hvor fuktig 68-70% er, eller kan det bli vanskelig å tenne i den?
 
Dagens sigar er Opus X - Angels share. Relativt kostbar og visstnok vanskelig å oppdrive. Jeg fikk den av en kamerat. Dessverre er den oppskrytt.
IMG_0552.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz og Rød