Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

  • Liker
Reaksjoner: Bromle og seiltid
Nye i 38 mm.
Screenshot_20230404-084919~2.png
 
Er våre bønner hørt? Endelig kommer 8L35-urverket i en mindre mm-kasse! Nye SLA055 og SLA057 har begrenset opplag og er altfor dyre, men kan vi håpe på at disse blir masseprodusert etter hvert?
Bildet er hentet fra denne artikkelen i Monochrome. Se video her.

Vis vedlegg 276318
Fikk lyst på, krona og bezel har altid plaga meg på MM300. Nå har de fiksa det.
Vis vedlegg 294950
Nedsatt hos Jermstad nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Nedsatt hos Jermstad nå.

Sjekk også ut SLA043 på tilbud:


Flere Seiko tilbud på Urnaker Larsens vårsalg:

 
Det er ikke mange kilometerne unna der jeg bor :) Driver å lurer på om jeg skal selge alt samlet eller dele opp. Har jo igjen noen LM også både komplette å i deler
Ooo..det hørtes jo interessant ut!
Av de remmene du har, er det noen som er ‘vanlig’ vintage Seiko med 19mm bredde? Eller er det kun til hi-end Seiko?
 
1000007848.jpg


De måtte lete i ti minutter før de fant den da kun de to ordinære modellene har blitt stilt ut. Pen kasse og skive akkurat som orginale mm200, kjip bezel og lenka virker det som om de har lagt ned null r&d i for glippen mellom endlinks og lugs er synlig og stor nok til at endlinks beveger på seg.

Til 20k er dette alt for dårlig av Seiko, butikken prøvde gi 15% rabatt uten at det klarte overtale meg. Kan vurderes om noen måneder til halv pris på finn.

For å ikke være helt doom and gloom over modellen så ser den grønne fantastisk ut, men kommer selvfølgelig med samme skavanker som denne LE varianten.
 
Redigert: