Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

6A30FE3A-AEDF-4B32-87C4-CD0E678AB99E.jpeg

Det datohjulet da... :cool:

Hva er greia med denne?
Bortsett fra svart datohjul (som forøvrig bryter symmetrien 3-9)

-Mye av prisen skyldes nok at det sitter et 8L35-verk i den - nesten samme verk som 9S55 som driver 4Hz-Grand Seikoene.

Angivelig monteres disse for hånd av de samme urmakerne som monterer GS-verkene.

-Mye av prisen skyldes nok at det sitter et 8L35-verk i den - nesten samme verk som 9S55 som driver 4Hz-Grand Seikoene.

Angivelig monteres disse for hånd av de samme urmakerne som monterer GS-verkene.

Det samme verket sitter i sla017. Hva er det som gjør denne med svart datohjul så spesiell?

Ser ut som hele bransjen går den veien. Klokka som jeg begynte å spare til for 5 år siden kosta da 55'. Nå koster den 95'. Alle skal flytte seg en "klasse" opp. :rolleyes:

-Endel av bildet er dog at kronen har svekket seg - noe kynikeren i meg nok vil hevde har vært en kjærkommen anledning for endel forhandlere til å øke prisene med vesentlig mer enn valutakostnaden.

Dette, kombinert med at høy pris i seg selv borger for eksklusivitet for mange, har nok gjort sitt.

Jeg ble nysgjerrig, og lette frem et par kvitteringer.

PO 42mm, c.2500 - 21000, fra AD, 2008

Seamaster GMT - 11800 m/mva, brukt, 2010

Speedmaster 3572.50 - 14000 m/mva, brukt, 2011

Mener også å huske at jeg takket nei til en 16610LV i 2012 eller så, da jeg syntes at forlangende på 42' var helt hinsides for et dykkerur...

Det var tider. Er det noen som har en Kermit de er interesserte i å selge for 2012-pris?