Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Denne var fet!

362765B5-7C68-4D4C-A4AA-C04A95C36677.jpeg
 
Enig. Men den X’en. Som en flott dame med en vorte i fjeset

Bare for å skape litt debatt så har jeg aldri helt skjønt hvorfor noen misliker X-en. Syns den er ganske fiffig konstruert av en P for Professional, og S for Specifications, forkortet ProSpex. Heldigvis står det ikke "ProSpex" eller "Professional Specifications" på skiva.

Med logoen på skiven vet man at klokken innehar visse spesifikasjoner, som ISO-sertifisering for dykkere, vanntetthet osv.
Til sist gir det en ganske fin symmetri med de 3 linjene.

Å antyde på skiven hvor mange juveler verket består av derimot...
 
Redigert:
Ser at nye King Seiko kommer med 6R55. Er det noen her som har plukket opp noe mer info om verket? Ser at det skal ha 72t gangreserve, ellers virker spesifikasjonene ganske like 6R35. Synes 6R35 har litt å gå på når det kommer til stabilitet/nøyaktighet, så jeg hadde likt å se Seiko jobbe litt med det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ser at nye King Seiko kommer med 6R55. Er det noen her som har plukket opp noe mer info om verket? Ser at det skal ha 72t gangreserve, ellers virker spesifikasjonene ganske like 6R35. Synes 6R35 har litt å gå på når det kommer til stabilitet/nøyaktighet, så jeg hadde likt å se Seiko jobbe litt med det.
Eneste jeg vet er at det er 0.4mm tynnere eller noe sånt...
 
Bare for å skape litt debatt så har jeg aldri helt skjønt hvorfor noen misliker X-en. Syns den er ganske fiffig konstruert av en P for Professional, og S for Specifications, forkortet ProSpex. Heldigvis står det ikke "ProSpex" eller "Professional Specifications" på skiva.

Med logoen på skiven vet man at klokken innehar visse spesifikasjoner, som ISO-sertifisering for dykkere, vanntetthet osv.
Til sist gir det en ganske fin symmetri med de 3 linjene.

Å antyde på skiven hvor mange juveler verket består av derimot...

Jeg er litt delt i hva jeg synes om Prospex logoen selv. På den ene siden, som du sier, så er den ganske fiffig konstruert, men på den andre siden synes jeg den er lite tidløs. Litt 90-talls preg over den.
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester