Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

j8ej0ysc45ab1.jpg
nafkmbtc45ab1.jpg
ar0ryatc45ab1.jpg


JDM SBDC191, samarbeid med en japansk baseballspiller. Kommer ferdig levert med deskdiving swirls.

Morsomt at de selv på pressebildene ikke har klart å finne ei lenke uten glipp mellom lugs.
 
Noen med erfaring fra klokkespesialisten eller har vært borti noe av det som selges her? Har en Seiko mod fra før «Meteormaster» som er en gøyal sak der man egentlig ikke kopierer andre ur. Disse Rolex/AP/Cartier-modellene er noe annet og beveger seg i grenseland mot piratkopier selv om de åpenbart er Seiko-brandet.

Feks «Seiko Santos»:

 
  • Trist
Reaksjoner: hanse
Noen med erfaring fra klokkespesialisten eller har vært borti noe av det som selges her? Har en Seiko mod fra før «Meteormaster» som er en gøyal sak der man egentlig ikke kopierer andre ur. Disse Rolex/AP/Cartier-modellene er noe annet og beveger seg i grenseland mot piratkopier selv om de åpenbart er Seiko-brandet.

Feks «Seiko Santos»:

Burde bytta navn til "Replica-moddern" imo
 
6R35-urverk skiftet ut av Christensen som garantisak, etter at den begynte å gå helt koko sakte ca 2 år etter kjøp.

Får håpe den nye innmaten klarer seg bedre & lengre...

Vis vedlegg 339373

Update: de regulerte det nye urverket ok. Tapt et sekund på halvannet døgn. Greitt innenfor spec... :LOL: Kanskje den roer ned nøyaktigheten en del etter hvert?
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75 og seiltid
IMG_1153.jpeg


Fikk testet denne på en butikk i utlandet. Veldig fin utgave av Presage-linjen, kremfarget skive og dyp rød bezel. Jeg har en Pressge Cocktail Time som jeg er veldig fornøyd med, og var på nippet til å kjøpe denne.

Men så viser det seg at den er vanntett til bare 50m og bezelen, den er ikke dreibar, den sitter fast. Hva er egentlig da poenget med denne modellen utover at den ser noenlunde pen ut?

Fikk dessverre litt Syden-klokkefølelse av den (butikken jeg prøvde den i, er forresten i Syden uten at det selvsagt har betydning her). Selgeren var nok skuffet, han trodde jeg ville bla opp, altså!
 
Hvis de hadde lagt 24h på indre bezel istedenfor den ubrukelige kompassfunksjonen så hadde det vært en finere klokke. Synes 9f gmt utgaven i titan forblir den ultimate alpinisten.

Det ble lansert en annen reissue i samme slengen, ny gmt navigator:

03alqzjyxpkb1.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Readerfly
Noen som har tips til baretter for Seiko SKX007?

Jeg sliter med å få vippet barettene ut med ordinært barettverktøy. Jeg har lest at en kniv kan gjøre susen, men har noen her inne tips til alternative baretter som er lettere å bytte enn de som originalt følger med klokka - så blir jeg glad :)

Tillegg: Jeg var nok litt i raskeste laget med å legge ut spørsmålet, vil tro disse passer bra:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ErlingK