Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

2E000625-2215-4FDA-AC9B-6FC3BAF55527.jpeg

Må si at den nye SPB317J1 ser veldig lovende ut. Noen som har prøvd/kjøpt en slik?
 
Vis vedlegg 296989
Må si at den nye SPB317J1 ser veldig lovende ut. Noen som har prøvd/kjøpt en slik?
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester og Jonjon
Vis vedlegg 296989
Må si at den nye SPB317J1 ser veldig lovende ut. Noen som har prøvd/kjøpt en slik?
Har hatt den med hvit skive noen dager nå. Veldig kjekk sak, og herlige dimensjoner. Lenka er og veldig fin og komfortabel, eneste kritikken jeg har er til spennen, med den litt kjipe «divers extension» og begrenset mulighet for mikrojustering.

Det virker og som Seiko har fått litt mer fokus på kvalitetskontroll, ingenting som er «off» på denne :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jonjon og fredskijj
Jeg har ikke hatt en Seiko siden en SKX007 som bare ble liggende til slutt og så solgt. Men jommen fikk jeg ikke fot for denne SPB297 da jeg var innom Christensen. Skulle ønske jeg ikke hadde lest såpass mye negativt om verk og kvalitet på SPB143 & co :rolleyes: Og at jeg allerede var vant til å bruke mer enn ølpenger på Seiko. Men flott var den!

DSCF2335-1365x2048.jpeg
 
Er det slik at disse 6R35 urverkene må justeres etter kjøp? Har en så og si ny en fra norsk AD, som går -30 til -35 per dag, spesifikasjon er -25 til +15 hvis jeg ikke tar feil. Kan denne leveres til hvilken som helst AD, eller må den sendes tilbake til butikken hvor den ble kjøpt?