Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

8.5mm for Strapcode vs 9mm for Seikoen. Synes sistnevnte kjennes bedre ut på handleddet, men stor forskjell er det ikke.

Hvis det er en Alpinist du har så passer en av Ginault sine lenker med "glidelock", men den koster nesten halvparten av klokka.
Får leite litt og se hva jeg finner. Spanderer ikke flere tusen på ny lenke til Alpinisten.

SPB143J1 modifisert med reimen til SLA017. Denne skal på armen så fort det lar seg gjøre :cool:

redigert SPB143J1 mellom.jpg

Redigert:
Nok en 62 MAS versjon. Og med høyfrekvens-verk. Herregud altså.... Jeg som tenkte jeg skulle kose meg med det jeg har i boksen. La vær å jage etter nye ur. Dette er jeg i tvil om jeg kan motstå. Av hva jeg har sett på nett må vel denne være noe av det ypperste av industri-produserte klokker i den prisklassen. Noen her som har sett den og holdt den?

• Liker
Reaksjoner: sydvester
Disse er i mine øyne designperler i forhold til SKX-serien og mange andre Seiko, der man kan finne på å benytte svært ulike timeplott på samme urskive. Av og til ser time- og minuttviser ut som de er hentet fra ulike klokker og satt sammen som en frankenklokke.

Men her - i SPB-serien - så er designet harmonisk ved at timeplottene og viserne ser ut som de faktisk er laget for å brukes på en modell. Det henger sammen.

Jeg vil gjerne ha en SPB, og sliter med å velge hvilken: SPB143 eller SPB145.

Den Grand Seikoen der var veldig lik Alpinist i farge og uttrykk. Det var mitt førsteinntrykk, og flere bilder og omtaler hjelper ikke på.

Nå er jeg en av de få som ikke liker Alpinist heller så det hjelper ikke. Men den kremhvite versjonen er den jeg ville brukt penger på. Ikke den grønne der.

LarsB

Den Grand Seikoen der var veldig lik Alpinist i farge og uttrykk. Det var mitt førsteinntrykk, og flere bilder og omtaler hjelper ikke på.

Nå er jeg en av de få som ikke liker Alpinist heller så det hjelper ikke. Men den kremhvite versjonen er den jeg ville brukt penger på. Ikke den grønne der.

LarsB

Det er mulig øya mine trenger kalibrering, men synes ikke nyansen i fargen eller stilen er den samme. Liker detaljene i skiva på GSen, men klokka som helhet ser kjedelig ut.

20200518_053546.jpg