Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Screenshot_20220322-115445_Instagram.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og sydvester
Det mest spennende med den nyheten (for meg) er 4R GMT-urverk. Det blir det nok mange kule klokker av fremover. Hardlex bezel insert hørtes ikke noe særlig pent eller praktisk ut.

Edit: Hvis det viser seg å stemme, da. Er ikke kjent med davidluong6012 fra før. Bellemecanique poster mange lekkasjer, og har som regel rett.
 

Kanskje noen andre vil ha denne, lander på et sted mellom 3k og 4k etter moms og frakt.
 
Hei. Gikk til anskaffelse av en par år gammel Alpinist (opprinnelig gråmarkedkjøpt) som viser seg å sakke nærmere halvannet minutt i døgnet. Det er vel ikke helt innafor selv til de rimeligere Seiko-verkene å være, så tenker den bør få en liten sjekk og justering. Noen tips til urmaker som gjør dette kjapt og billig? Bor et stykke utenfor Oslo så det beste hadde vært om det var mulig å få gjort på dagen.
 
De fra cheapest SER kanskje bra ut, men de er billige..

Marine nationale "variantene" deres er også montert feil så de er tilnærmet ubrukelig, Cheapest prøvde seg på via email at det var deres orginale design. Tror heller at de ikke har peiling, bestilte feil og prøvde skyve problemet over på kundene sine fordi leverandøren deres i Kina ikke bryr seg.

Hei. Gikk til anskaffelse av en par år gammel Alpinist (opprinnelig gråmarkedkjøpt) som viser seg å sakke nærmere halvannet minutt i døgnet. Det er vel ikke helt innafor selv til de rimeligere Seiko-verkene å være, så tenker den bør få en liten sjekk og justering. Noen tips til urmaker som gjør dette kjapt og billig? Bor et stykke utenfor Oslo så det beste hadde vært om det var mulig å få gjort på dagen.

Prøvd å avmagnetisere? Om det er en 6R variant så er de ikke spesielt standhaftige, men om den var magnetisert ville nok avviket vært større.
 
Marine nationale "variantene" deres er også montert feil så de er tilnærmet ubrukelig, Cheapest prøvde seg på via email at det var deres orginale design. Tror heller at de ikke har peiling, bestilte feil og prøvde skyve problemet over på kundene sine fordi leverandøren deres i Kina ikke bryr seg.



Prøvd å avmagnetisere? Om det er en 6R variant så er de ikke spesielt standhaftige, men om den var magnetisert ville nok avviket vært større.
Tar den med til urmaker til uka, og ber de sjekke det også, selv om et magnetisert verk kanskje ville gitt større avvik er det verdt å undersøke.
 
selv om et magnetisert verk kanskje ville gitt større avvik er det verdt å undersøke.
Noen måneder etter service av min Explorer II i fjor begynte den plutselig å gå nøyaktig +30 sekunder pr døgn. Jeg leverte den tilbake og ifølge urmakeren var den magnetisert. En avmagnetisering senere og den gikk akkurat som den skulle.
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
Nå snakker vi :love:

Vis vedlegg 292839
Vis vedlegg 292840



Dette er i mine øyne ikke en 6105-8000 re-edition. I såfall burde klokken hatt samme urskive som SPB151
( Det ligger vel en svinedyr SLA versjon rett rundt svingen tenker jeg )