Det oppleves verken provoserende eller feilaktig herfra. Men det krever kanskje et innblikk i produksjonsleddene? Veldig interessant hvis en del av svaret er at marginene er satt høyere i Europa, men jeg tenker i hvert fall umiddelbart at både kvalitet og rimelighet kan oppnås til en veldig lav kostnad når arbeidskrafta utnyttes. Det gjelder også i foredlinga av materialene, som i første ledd også kan gjøres billig ved dårlige arbeidsvilkår. Jeg kan ingenting om dette annet enn bildet jeg ser for meg - og at produktet jo vil være det samme når forutsetningene er de samme; dyktig håndverker og gode materialer. Så er det vel verdt å stille spørsmålet hvem man vil støtte med hvilke midler. Delugs, Handdn og Vario (som vel begynte med å lage reimer), som alle er basert i Asia, er priset ganske likt for eksempel The Strap Tailor (for å nevne én europeisk produsent). Kanskje det har å gjøre med råvarer også? Ser at for eksempel Handdn høster skinn fra Europa og USA. Kanskje aliexpress-reimene er lokalt skinn? Hadde vært interessant å lese mer om råvarer og prosess hvis det er mulig - slenger meg på @Loevhagen og ønsker gjerne også lenker til konkrete produktsider.En provoserende og kanskje feilaktig påstand fra meg, men som flere ganger har slått meg når jeg sitter med mine 100+ straps;
Straps fra Alixpress / temu til 15,- eller 30,- er akkurat de samme som du betaler 150,- / 250,- eller mer for i europeiske nettbutikker.
*Det finnes selvsagt unntak, og jeg har noen som opplagt har høyere kvalitet, men de koster også gjerne mye.
Tanker?
Redigert: