Samletråd for remmer og lenker

Jeg har tenkt på å prøve noen flere shark mesh, og fikk nylig inn en 20mm Brushed Tapered Winghead "SHARK" Mesh fra Strapcode. Den er i bildet under til høyre, ved siden av to millainese lenker. Er det noen som har erfaring med andre firma som selger litt grovere shark mesh av god kvalitet?
IMG_4517.jpeg

Grovere sjark mesh er jo suverent i den varmen vi har hatt de siste ukene. Har et par av ukjent fabrikat som har fulgt meg siden klokke interessen startet. Fant dem fram og mekket til passende lengde til min Seiko Blumo (som jo har de helt nødvendige lugholes) - perfekt til en toolwatch.
IMG_2363.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Oddemann og Erik_SG
Grovere sjark mesh er jo suverent i den varmen vi har hatt de siste ukene. Har et par av ukjent fabrikat som har fulgt meg siden klokke interessen startet. Fant dem fram og mekket til passende lengde til min Seiko Blumo (som jo har de helt nødvendige lugholes) - perfekt til en toolwatch.
Vis vedlegg 406433
Det du har @westmouth er hva jeg ser etter, runde, ikke flate linker i mesh.

Ja lenke er nødvendig for meg hele tiden, varme har vi hele året her 1° Nord. Min shark mesh fra Strapcode er egentlig helt i orden, så lenge man bestiller med korrekt dimensjoner på lug til lug og armomkrets. Ingen mikrojustering, men det går greit med de seks justeringsmulighetene som er i clasp.
IMG_4398.jpeg

Det du har @westmouth er hva jeg ser etter, runde, ikke flate linker i mesh.

Ja lenke er nødvendig for meg hele tiden, varme har vi hele året her 1° Nord. Min shark mesh fra Strapcode er egentlig helt i orden, så lenge man bestiller med korrekt dimensjoner på lug til lug og armomkrets. Ingen mikrojustering, men det går greit med de seks justeringsmulighetene som er i clasp.
Vis vedlegg 406435
Min er av typen med H-link extentions, Sammen med 3 justeringer i clasp så er det ganske greit å tilpasse lengden. Har solid clasp, allikevel en billig-lenke, Ebay flyter over av dem. Men helt grei å bruke, lugger ikke. Må bare passe på å ikke sette den på klokke uten lug holes, da sliter man…
IMG_2414.png

Min er av typen med H-link extentions, Sammen med 3 justeringer i clasp så er det ganske greit å tilpasse lengden. Har solid clasp, allikevel en billig-lenke, Ebay flyter over av dem. Men helt grei å bruke, lugger ikke. Må bare passe på å ikke sette den på klokke uten lug holes, da sliter man…
Vis vedlegg 406493
Ja det er vel Watchgecko sin type. Jeg skal se nærmere på de. Tykkelse på lenken er 4.5 mm så det er lovende.

Kul! Vurderer en slik selv, er det denne? https://finwatchstraps.com/collecti...-inspired-by-scotland-with-a-deployment-clasp
Betydelig mindre farge i sin enn på nettsiden, er det bare lyset?
Fornøyd med kvalitet?
Ca en 1'-lapp inkl frakt og mva?
Akkurat den ja. Jeg stusset også over at de varmere tonene ikke var mer synlig, som vist på bildet. Men den passet Globemasteren godt uansett.

Litt stiv til å begynne med og jeg er litt urolig for deployment claspen. Undersiden av låsen er litt skarp.

Vi får se om den bare trenger å brukes inn. Betalte totalt 1100, kan ikke forvente all-verden.

• Liker
Reaksjoner: seiltid og Genta
Tips til kjekke og vanntette 18mm-remmer med hurtigbaretter? Åpen for det meste.
Til denne, når jeg omsider får den igjen.

qrMpLGG.jpg