S.U.F og Sarpaneva

Veldig fornøyd med S.U.F 180. Bruker den 24/7, også når jeg dusjer og sover :ROFLMAO:Klokken holder seg likevel overraskende godt. Sikkert pga at kassen kun er 38,7mm og <9,5mm tykk; at man ikke dulter så lett borti ting, men også fordi bezel er smal og har en genial utforming.

Drømmer om S.U.F 180 med sunburst silver dial og blå visere, kanskje også stållenke. Venter i spenning.

Svar fra S.U.F Helsinki: We might have some new 180 watches coming at some point this year.

Du @Matsmet må ikke glemme å bruke S.U.F 180 selv om du har blitt bortskjemt med en skreddersydd (arktisk/polarlys) variant av Sarpaneva;)
 
Redigert:
Du @Matsmet må ikke glemme å bruke S.U.F 180 selv om du har blitt bortskjemt med en skreddersydd (arktisk/polarlys) variant av Sarpaneva;)
[/QUOTE]
4EF9F6C6-2EEC-4C50-802F-F742D30ABA71.jpeg

Jeg har da kjørt folkevarianten mesteparten av sommeren jeg da ☺️. Blir like glad hver gang jeg bruker den!
 
Den virker litt mørkere enn vanlig blå, men er litt usikker på hvor stor forskjellen egentlig er (bortsett fra open caseback).
 
Den virker vel litt mattere og dempet/varmere i fargen. Disse skivene har som regel ganske mye liv og nyanser i ulikt lys. Så tipper de er ganske forskjellige i live.
 
Den virker vel litt mattere og dempet/varmere i fargen. Disse skivene har som regel ganske mye liv og nyanser i ulikt lys. Så tipper de er ganske forskjellige i live.
Ja. Du har nok helt rett. Blir nok veldig merkbar forskjell. Virker som det er matt fumé skive og nesten helt svart ytterste på skiven.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
Limited edition 27-29 pcs. Celebrating our new Tehtaankatu 27-29 Mestaritalo location.
Hm, det var en ny variant. Kanskje de lar det gå x antall dager/uker etter de 27 første er solgt der det er mulig å kjøpe nr. 28 og 29, og hvis de ikke selges så stoppes serien på nr. 27?
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ og Matsmet
Likte klart best stålmodellen ut fra bildene. Men, det blir litt vel racingaktig for meg. Og litt ute av balanse? Litt mere mot Sarpaneva, men fortsatt en SUF. 44 mm og Devils Tail visere. Dette må synke inn litt mer…

Imponerende dog at de klarer å få til en vaskeekte Sarpaneva-kasse til den prisen. Perlagen er nydelig. Og sannsynligvis en ganske billig pakke med de materialene og såpass høy andel av håndverk fra et skandinavisk land. Jeg kommer sikkert til å elske dette om et par år og angre som en hund at jeg ikke kjøpte. Men, det er vel litt av gamet når man ikke har ubegrenset med cash…
 
Lurer på om jeg litt på impuls bestilte den siste 180 mustikka akkurat nå:rolleyes: Nå er den i så fall utsolgt. Hmm hmm… får vente i spenning og se om den dukker opp.

Er jo veldig fornøyd med den jeg har (svart skive), men ser ikke for meg at jeg behøver både blå og sort:ROFLMAO:

Hvis noen er interessert i 180 m/ sort skive så er det bare å sende meg PM.

Fantastisk klokke, og min favoritt:love: (og jeg har hatt en del klokker de siste årene).
 
Lurer på om jeg litt på impuls bestilte den siste 180 mustikka akkurat nå:rolleyes: Nå er den i så fall utsolgt. Hmm hmm… får vente i spenning og se om den dukker opp.

Er jo veldig fornøyd med den jeg har (svart skive), men ser ikke for meg at jeg behøver både blå og sort:ROFLMAO:

Hvis noen er interessert i 180 m/ sort skive så er det bare å sende meg PM.

Fantastisk klokke, og min favoritt:love: (og jeg har hatt en del klokker de siste årene).
Var veldig fristet av blåbærutgaven, men nå er det kjøpestopp til neste år. :)
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Matsmet og Cltklok
Hm, det var en ny variant. Kanskje de lar det gå x antall dager/uker etter de 27 første er solgt der det er mulig å kjøpe nr. 28 og 29, og hvis de ikke selges så stoppes serien på nr. 27?
Egentlig ganske morsomt med tanke på at de flyttet verkstedet fra Kaapelitehdas (00180 Helsinki) til Mestaritalo med adresse Tehtaankatu 27-29:D (00150 Helsinki).

Kanskje det kommer en ny kasse snart, S.U.F 150?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og holmby
På'n igjen. Ny S.U.F må feires :love:
FEDC3B37-856E-42C8-BA93-89AAC987F1D5.jpeg


Kult med litt spill i skiven og at man kan se urverket. Så er den også litt mer eksklusiv som følge av at den er produsert i ett mindre opplag. Det skal også sies at jeg er glad i blå skive, også fordi det er litt mer anvendelig for mitt vedkommende(y)
76E142A4-97ED-497B-9AC4-B51942BC4836.jpeg
9A756C23-21AF-448A-A363-DCECEFD12950.jpeg


Den svarte skiven er derimot også vanvittig fin. Har egentlig ikke vært storfan av svart skive, men denne har imponert meg. Det må være den svarteste skiven jeg noensinne har sett. Noen har tidligere sagt at det er som å se inn i ett svart hull, og det er jeg enig i. Det skal også påpekes at lesbarheten er VELDIG fin og skarp.
A9F4875B-1A52-4443-AD51-52F2193C0524.jpeg


Litt valgets kval:unsure: Hva tenker dere? Salt lakris eller blåbær?
 
Redigert:
På'n igjen. Ny S.U.F må feires :love:
Vis vedlegg 304199

Kult med litt spill i skiven og at man kan se urverket. Så er den også litt mer eksklusiv som følge av at den er produsert i ett mindre opplag. Det skal også sies at jeg er glad i blå skive, også fordi det er mitt mer anvendelig for mitt vedkommende(y)
Vis vedlegg 304200Vis vedlegg 304201

Den svarte skiven er derimot også vanvittig fin. Har egentlig ikke vært storfan av svart skive, men denne har imponert meg. Det må være den svarteste skiven jeg noensinne har sett. Noen har tidligere sagt at det er som å se inn i ett svart hull, og det er jeg enig iDet skal også påpekes at lesbarheten er VELDIG fin og skarp.
Vis vedlegg 304202

Litt valgets kval:unsure: Hva tenker dere? Salt lakris eller blåbær?
Gratulerer!
...og ja takk, begge deler :)