Qwestern
Støttemedlem
Går ikke det vettu.. da tjener ikke folk pengerEller ganske enkelt kjøpe noe annet enn Rolex - finnes mye annet fint der ute...![]()
Går ikke det vettu.. da tjener ikke folk pengerEller ganske enkelt kjøpe noe annet enn Rolex - finnes mye annet fint der ute...![]()
Hvordan blir praksisen på Lervik som ikke har ventelister? Må man bare gå innom å satse på at de har fått levering av Rolex i stål den dagen?
Korriger meg om jeg tar feil her, men er det altså slik at Rolex sannsynligvis holder igjen på produksjonen for å hype opp sitt eget brand (noe de forøvrig lykkes svært godt med), mens Bjerke nærmest skal ha en moralsk tilnærming til hvem som er skikket til å handle der, eller ikke? Alle som ikke forfekter en sentralstyrt planøkonomi skjønner at markedet handler om tilgjengelighet og etterspørsel, og som en konsekvens av dette vil produktet være verdt det markedet til en hver tid er villig til å betale. Mulig de får bukt med noen av de som kun flipper for profitt, men de færreste legger vel igjen store summer hos AD I året uten at mye av dette omsettes videre (og da under markedspris?)
30-40% over listepris er et mindre slag mot min integritet, enn å få avslag hos Bjerke, fordi jeg ikke har en lang track record der!
Det ser ut som det er blitt slik at ingen AD tar bestilling / vente liste på stål modeller world wide ifølge div Rolex forum på Facebook.
Det ser ut som det er blitt slik at ingen AD tar bestilling / vente liste på stål modeller world wide ifølge div Rolex forum på Facebook.
Litt på siden av diskusjonen, men Rolex sentralt har begynt å interessere seg for «postordresalg» av klokker.
Jeg vet at Rolex et klar over utfordringer mht. ventelister, de ønsker nemlig at gode og lojale kunder i butikk skal prioriteres. Det skal stilles strengere krav til innredning og lokalisering, ikke ulikt det som har skjedd i bilbransjen blant premiummerkene.
Jeg tror faktisk at det kommer til å bli færre AD’er i Norge de neste årene.
Noen ganger er det deilig å sitere seg selv
Det er bare å starte jobben med å bygge et lojalt kundeforhold til lokal AD, noe jeg har gjort i årevis![]()
Oi, litt bitter nå?