Søke for å stå på venteliste hos Bjerke

Fikk tilbakemelding om at: "jeg kan alltids sende inn en søknad for deg.." Forstod da kjapt at det er ingen grunn til å holde pusten mens jeg venter på manglende svar :rolleyes:

Godt det finner flere AD'er og andre fine klokker å bruke pengene på!
 
At personer som har betalt depositum i 2016 nå har fått dette refundert og avslag på søknadenfordi mer foretrukne kunder hos Bjerke skal frem høres ut som en sak for forbrukerrådet i mine ørero_O Det begynner vel å nærme seg en grense for hva som er lovlig.
 
At personer som har betalt depositum i 2016 nå har fått dette refundert og avslag på søknadenfordi mer foretrukne kunder hos Bjerke skal frem høres ut som en sak for forbrukerrådet i mine ørero_O Det begynner vel å nærme seg en grense for hva som er lovlig.

Bjerke kan nok selge hva de vil, når de vil, til hvem de vil….

Tipper forbrukermyndighetene har viktigere saker å holde på med enn furtne Rolex-kjøpere/"invistorer" :D

Det sagt, det kommer nok en tid der etterspørselen er lavere enn tilbudet, også her i Norge. Det er ikke veldig lenge siden det å selge klokker i Norge ikke var spesielt lukrativt, for å si det sånn.
 
Hvordan foregikk søknadsprosessen og hvor lang behandlingstid var det?
Tok en telefon ned for å høre om pris på en rem til min IWC, og spurte i samme runde om det var mulig å sette seg på liste for klokken. Da noterte de ned hva jeg hadde handlet hos dem tidligere og hvilke klokker jeg hadde, og sendte det over til administrasjonen sin, sammen med en søknad på mine vegne. Dette var to dager etter lansering. Fikk svar i går
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjorhus
Bjerke kan nok selge hva de vil, når de vil, til hvem de vil….

Tipper forbrukermyndighetene har viktigere saker å holde på med enn furtne Rolex-kjøpere/"invistorer" :D

Det sagt, det kommer nok en tid der etterspørselen er lavere enn tilbudet, også her i Norge. Det er ikke veldig lenge siden det å selge klokker i Norge ikke var spesielt lukrativt, for å si det sånn.

Forstår at de kan selge hva de vil til hvem de vil, men her det inngått avtaler om kjøp som er brutt av alt annet enn rimelige årsaker.
 
Forstår at de kan selge hva de vil til hvem de vil, men her det inngått avtaler om kjøp som er brutt av alt annet enn rimelige årsaker.
Det jeg lurer litt på er om de da også betaler ut med renter? Ikke at det er snakk om store kronene, men 10 000+ over to år blir noen kroner
 
Forstår at de kan selge hva de vil til hvem de vil, men her det inngått avtaler om kjøp som er brutt av alt annet enn rimelige årsaker.
Det er jo en rimelig årsak at etterspørselen er langt høyere enn tilbudet? Det er vel Rolex som lager flaskehalsen, ikke Bjerke. Bjerke ville sikkert ha solgt flest mulig om de hadde kunne valgt antallet selv. Når de derimot får begrenset med klokker, har jeg full forståelse for at de selger de til lojale kunden fremfor griske invistorer som forsurer markedet og vår fine hobby.
 
Personlig syns jeg det er ganske absurd at de interne prosessene for ventelister/interesselister/søknader, kommuniseres så tydelig til offentligheten.

Det må da finnes mer elegante måter å løse "Rolex-krisen" på enn dette.
 
Personlig syns jeg det er ganske absurd at de interne prosessene for ventelister/interesselister/søknader, kommuniseres så tydelig til offentligheten.

Det må da finnes mer elegante måter å løse "Rolex-krisen" på enn dette.

Jepp - løsningen er å gå til andre merker enn de Bjerke fører.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vasbotten og frj
Eneste Bjerke oppnår med dette er å gjøre de 98% av kundene som ikke er "gode nok" forbannet. Og mange forbanner seg da sikkert over at de aldri mer skal legge igjen mer penger der. Bjerke burde skjult sine interne prosesser rundt tildeling for sluttkunden. Men men. De er ikke de første som har gått i baret. Rema gikk jo på samme smellen. Men hva vet jeg. Jeg er jo bare en skarve ingeniør og ingen blåruss...
 
  • Liker
Reaksjoner: gjmo og 123uno
Det er jo en rimelig årsak at etterspørselen er langt høyere enn tilbudet? Det er vel Rolex som lager flaskehalsen, ikke Bjerke. Bjerke ville sikkert ha solgt flest mulig om de hadde kunne valgt antallet selv. Når de derimot får begrenset med klokker, har jeg full forståelse for at de selger de til lojale kunden fremfor griske invistorer som forsurer markedet og vår fine hobby.

Jeg forstår hva du mener, men det er jo ikke skrevet i sten akkurat at de som ikke har handlet der før kun spekulerer.

Har ingen problemer med at Bjerke innfører en slik ordning, det er opp til dem. Likevel må si at jeg føler med enkeltindividene som har betalt depositum og ventet 2 år for å få beskjed at andre kunder får plassen. Det er en tung smell å få om dette er en klokke du virkelig har drømt om å eie.
 
Situasjonen er skapt av Rolex og er lik globalt og kan på ingen måte klandres Bjerke, eller andre Norske urmakere.
De følger klare direktiver gitt av Rolex, om hvordan de skal agere.

Effekten av dette, vil jo gjøre at Rolex sports ur i stål bare blir enda mer "eksklusive".
Det er nesten som om jeg ikke tørr å bruke urene lengre. Selv om de er forsikret, så er de jo blitt nærmest umulige å gjenskaffe - ved et eventuelt tap eller tyveri:(.
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
Jeg forstår hva du mener, men det er jo ikke skrevet i sten akkurat at de som ikke har handlet der før kun spekulerer.

Har ingen problemer med at Bjerke innfører en slik ordning, det er opp til dem. Likevel må si at jeg føler med enkeltindividene som har betalt depositum og ventet 2 år for å få beskjed at andre kunder får plassen. Det er en tung smell å få om dette er en klokke du virkelig har drømt om å eie.
Nei, det er sant det. Alle nye entusiaster må starte et sted. Jeg har medfølelse for de som har fått den tunge beskjeden, men hvis Bjerke hadde avventet i enda to år for likevel å ikke kunne oppfylle drømmene, hadde det jo vært enda verre?
 
Eneste Bjerke oppnår med dette er å gjøre de 98% av kundene som ikke er "gode nok" forbannet. Og mange forbanner seg da sikkert over at de aldri mer skal legge igjen mer penger der. Bjerke burde skjult sine interne prosesser rundt tildeling for sluttkunden. Men men. De er ikke de første som har gått i baret. Rema gikk jo på samme smellen. Men hva vet jeg. Jeg er jo bare en skarve ingeniør og ingen blåruss...

Men hva skulle de gjort? Bare sagt "NEI!" til 98% av de som vil ha Rolex, uten å gi noen grunn? Eller skulle de kanskje slutta å selge Rolex offisielt og bare solgt oppsøkende til eksisterende kunder?

Det er lett å klage, men jeg ser ikke helt hvilke andre løsninger som finnes. Å faktisk levere til alle som vil ha er jo åpenbart ingen mulighet.
 
  • Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
Men hva skulle de gjort? Bare sagt "NEI!" til 98% av de som vil ha Rolex, uten å gi noen grunn? Eller skulle de kanskje slutta å selge Rolex offisielt og bare solgt oppsøkende til eksisterende kunder?

Det er lett å klage, men jeg ser ikke helt hvilke andre løsninger som finnes. Å faktisk levere til alle som vil ha er jo åpenbart ingen mulighet.

"Etterspørselen etter Rolex-modellen du ønsker er dessverre veldig høy, og det er veldig stor usikkerhet rundt leveringstider. Noen av de første interessentene fikk reservere en klokke, men det er trolig snakk om år, fremfor dager til levering. Vi har sluttet å lage ventelister på disse, men skal likevel notere navnet ditt. Vi tar kontakt hvis situasjonen endrer seg, eller en klokke mot formodning skulle bli tilgjengelig.

Ellers har vi mange andre flotte klokker inne i butikkene for tiden. Vi vil gjerne invitere deg til å komme innom oss for en liten presentasjon."