Søke for å stå på venteliste hos Bjerke

Det er ikke ADs feil at det blir slike tilstander. Kilden til det ligger hos etterspørsel-tilbud-problemet. Enten må tilbudet opp eller må etterspørselen ned.

Åpenhet er en fin ting.

De beste løsningene er at
1) Rolex gjenopprettholder "normal" produksjon av SS-modeller som pre-2016.
2) de "98%"ene kjøperne sparer og/eller kjøper andre merker som VC, AP, Lange, JLC etc. istedefor... Eller gull-Rolexer.
 
Jeg satte meg på liste april 2017 på 4 klokker. Jeg fikk en av dem i September. De tre andre måtte jeg velge en av i år for å kunne tilfredstille de fleste kundene.

Så fikk jeg mail på denne nye BLRO'n, om at den dessverre ikke kunne leveres til meg.

Vi får nå se :)

Uansett er det ikke kontaktpersonen jeg har hos Bjerke som er problemet, han har egentlig bare vært hyggelig siden dag 1.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Jeg fikk en snap av artikkelen i VG av en eks, som sa hun tenkte på meg da hun så artikkelen.

Jeg regner selvsagt med at det blir hookings dersom søknaden min blir godkjent, og jeg vil holde Urmaker Bjerke ansvarlig dersom dette faller gjennom.
 
Redigert:
Egentlig et genialt markedsførings messig trekk fra Rolex dette. De unngår at stål sportsur selges med
rabatt (noe Rolex irriterer seg over). Samt at de gjør merket enda mer eksklusivt. I tillegg greier de nok å selge mere TT og helgull i samme slengen.

AW
 
Jeg glemte å nevne at vi også antageligvis innen 2 år bare vil ha Rolex ADs i Oslo, Bergen, Trondheim og kanskje Stavanger.
 
Gjelder for toppmodeller som feks 5131, 5208 osv. Må selvsagt ikke søke for å kjøpe vanlige modeller som står i butikk hos AD
Det samme gjelder vel for Rolex? At de mest attraktive modellene som er så mye diskutert og etterspurt, må en forespør om å kjøpe. Mens vanlige modeller som er utstilt hos AD kan alle kjøpe.
 
Det er forståelig at de gjør det slik som dette. Men som det ble påpekt tidl. det kunne vært utført mer raffinert.
 
Det finnes tre gode løsninger på denne Bjerke-knipa:
  • Kjøp brukt
  • Kjøp brukt
  • Kjøp brukt
Og for de som ser etter en annen løsning:
  • Kjøp brukt
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Dårlig løsning å kjøpe brukt? Tvert imot. Utvalget er enormt. Leveringstiden er kort. Blir ikke bedre enn det.
Jeg lener meg på Gin i denne sammenhengen. Skal man kjøpe brukt må man sikkert betale saftig premium, ikke noe jeg synes er en spesielt god løsning...

(disclaimer: da tenker jeg på de nye modellene, ikke de utgåtte - selv om dårligere tilgjengelighet av nye modeller sikkert ikke vil dempe prisveksten på eldre modeller)
 
Det finnes flere brukte modeller til salgs som ikke selges av invistorer. Kjøp de modellene. Men, det er selvsagt mer gøy å problematisere ting enn å finne en løsning. ;)

Så - over til the dark side:
Ja, denne situasjonen som har oppstått med Patek, AP og Rolex er helt for jævlig, asså. Det er de der jævla invistorene som har ødelagt markedet fullstendig. Og de der jævla invistorene har klart å ødelegge både tilgjengeligheten på nye populære modeller fra Patek, AP og Rolex - og i tillegg har de faen meg ødelagt og blåst hele bruktmarkedet også. Makan til rævhøl. :mad:

Vent nå litt; har noen få individer klart å påvirke markedet så mye på såpass kort tid? Det er jo helt unikt og fortjener egentlig en Nobelpris innen økonomi.
 
  • Liker
Reaksjoner: sf82