Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hva er den påståtte strategien?
Utover konservativ produktutvikling og mål om å være eksklusive (bl.a produsere for lager og slippe mer edle metaller)?
Nedleggelse av AD-ene Lervik, Saastad og Jørgensen opplever jeg ikke som dramatisk, men naturlig.
Tror Rolex overlever med betydelig lavere omsetning…
den påståtte strategien:
"customer neglect in the name of marketing scarcity"

ja, klart rolex overlever, men lavere omsetning er uønsket for enhver bedrift.

Redigert:
Hva er den påståtte strategien?
Utover konservativ produktutvikling og mål om å være eksklusive (bl.a produsere for lager og slippe mer edle metaller)?
Nedleggelse av AD-ene Lervik, Saastad og Jørgensen opplever jeg ikke som dramatisk, men naturlig.
Tror Rolex overlever med betydelig lavere omsetning…
Strategien fyren nevner er : "marketing scarcity"
Altså at Rolex har vært å senke tilgjengelighet av de meste populære modellene.
Edit: @holmby kom med svaret rett før meg...

• Liker
Reaksjoner: holmby
Strategien fyren nevner er : "marketing scarcity"
Altså at Rolex har vært å senke tilgjengelighet av de meste populære modellene.
Edit: @holmby kom med svaret rett før meg...
Jeg har tro på å bevare attraktivitet gjennom eksklusivitet over tid, og samtidig kunne opprettholde høy pris/margin ved å begrense share of håndledd.
I motsetning til Cola som absolutt vil tjene på økt share of munn.
Tror jeg.

Hva er mest tool da? GMT vs. Sub?
IMG_8861.jpeg

Jeg har tro på å bevare attraktivitet gjennom eksklusivitet over tid, og samtidig kunne opprettholde høy pris/margin ved å begrense share of håndledd.
I motsetning til Cola som absolutt vil tjene på økt share of munn.
Tror jeg.
skjønner ass, men for meg er eksklusivitet eksklusivt, typ originalt. håndlaget. i ett eksemplar. ett. rolex kan aldri bli eksklusivt, men industrikvaliteten er høy!

Veldig fin duo. Børstet oysterlenke og grønnfarge gjør Sub’en mest sporty IMO.
Men vil si GMT’en er mest allsidig 😀
Sub vinner for meg til tool bruk, da jeg både har 124060 og 126610, gir LV noe ekstra + dato.
126710BLNR/RO dresser en tool mer opp spør du meg og er litt penere. Da har jeg andre klokker jeg heller velger. SPØR DU MEG😅