Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Det er vel slik at Rolex har fokusert mer på å produsere de dyrere klokkene enn de rimeligere, slik at omsetning er opp selv om de har levert noe færre klokker?

Finnes det noen offentlige og offisielle tall på at produksjon (i antall enheter) er lavere?
Siden alle klokkene går gjennom COSC burde det vært mulig å ha en ekstern oversikt.
Når det gjelder fordelingen mellom rimeligere og dyrere modeller tok jeg en titt på prislister fra rundt 1990 for å sammenligne med dagens : en helgull kostet da rundt 7 ganger så mye som tilsvarende i stål. En Daytona i gull ville med andre ord kostet 1,4 M med samme prisforhold, en Sub 950000,-

skjønner ass, men for meg er eksklusivitet eksklusivt, typ originalt. håndlaget. i ett eksemplar. ett. rolex kan aldri bli eksklusivt, men industrikvaliteten er høy!
Ikke uenig, men begrepet eksklusivt inneholder også begrenset tilgang (på den ene eller andre måten, eks gjennom: pris, kjenneskap, utvalgt gruppe, etc).
Finnes det noen offentlige og offisielle tall på at produksjon (i antall enheter) er lavere?
Siden alle klokkene går gjennom COSC burde det vært mulig å ha en ekstern oversikt.
Når det gjelder fordelingen mellom rimeligere og dyrere modeller tok jeg en titt på prislister fra rundt 1990 for å sammenligne med dagens : en helgull kostet da rundt 7 ganger så mye som tilsvarende i stål. En Daytona i gull ville med andre ord kostet 1,4 M med samme prisforhold, en Sub 950000,-
Vet ikke. Men det @Eternamaniac sier er korrekt hvis vi skal stole på dem som jobber i Bjerke sin Rolex-butikk og sier informasjonen kommer direkte fra Rolex. Tilsvarende har jeg blitt fortalt at Rolex produserer for lager, ref mitt svar til @holmby ovenfor. Og min mening om strategien enda lengre oppi tråden her.

Ikke uenig, men begrepet eksklusivt inneholder også begrenset tilgang (på den ene eller andre måten, eks gjennom: pris, kjenneskap, utvalgt gruppe, etc).

Vet ikke. Men det @Eternamaniac sier er korrekt hvis vi skal stole på dem som jobber i Bjerke sin Rolex-butikk og sier informasjonen kommer direkte fra Rolex. Tilsvarende har jeg blitt fortalt at Rolex produserer for lager, ref mitt svar til @holmby ovenfor. Og min mening om strategien enda lengre oppi tråden her.
javisst. eksklusivt er begrenset tilgang. det kan ikke være annerledes. alternativet er folkelig, og det er aldri eksklusivt. rolex befinner seg i spagat mellom disse motpoler, avhengig av kundens økonomi.

Det synes (dessverre) å være et teorem, som viser seg å være suksessen til salg av "luksusprodukter" - herunder Rolex, og det er "…behandle kunden som dritt, og de vil ha produktet ditt enda mer…". Forstå det de som kan, men teoremet virker å være gyldig.

En eier, håndverker, brukt daglig siden 90-tallet. Sjekk lenke, krone og bezel.
Tool Watch :mrgreen:
IMG_1380.jpeg
IMG_1379.jpeg

Redigert:
Bekjent av meg som eier den fortsatt. Kjøpte den i 1995ish på Bjerke.
Flis, betong og snekring som arbeid og skrur på egne biler.
Kjenner meg litt igjen i arbeidshverdagen. Benytter Slack, og innimellom må jeg tilbake til Teams for å lese en beskjed. Da er jeg alltid glad for å sporte en meget vanntett toolwatch på en militærinspirert reim fra anerkjent og eksklusiv kvalitetsprodusent. Røffe arbeidskår her også altså!

Kjenner meg litt igjen i arbeidshverdagen. Benytter Slack, og innimellom må jeg tilbake til Teams for å lese en beskjed. Da er jeg alltid glad for å sporte en meget vanntett toolwatch på en militærinspirert reim fra anerkjent og eksklusiv kvalitetsprodusent. Røffe arbeidskår her også altså!
Kan gå hardt for seg på Teams - husk taktisk vest og flytende feltrasjon:
0081001926323.png

• Elsker
Reaksjoner: Genta
Noen her som har erfaring med å pusse alu-bezel? Er det mulig og vil det bli pent? Har en ripe i pepsi-bezelen min som har plaget meg lenge og som jeg ikke en gang vet hvor kommer fra. Den sitter ikke dypt nok til at den har tatt bort fargen.

Jeg har prøvd litt med Cape cod-klut, men det gjorde ikke mye forskjell.

1000003626.jpg

Redigert: